شاهین پرس

ازدواج امری مهم و اساسی است که باید در جامعه رشد و توسعه یابد

کدخبر: 70847
۲۱ آذر ۱۳۹۵ در ساعت ۷:۱۴ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، همزمان با سالروز ازدواج پیامبر گرامی اسلام و حضرت خدیجه(س) همایش مدافعان بنیان خانواده همراه با مراسم عقد دو زوج جوان در سالن سینما شاهین طلایی شاهین شهر برگزار شد.

در اين مراسم که به منظور ترویج ازدواج آسان و تبلیغ سبک زندگی اسلامي برگزار شده بود، حجت الاسلام فتاحی به اهمیت ازدواج و تشکیل کانون خانواده در دین اسلام پرداخت و گفت: ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و جامعه و در مکتب آسمانی اسلام پیمانی مقدس، الهی و مورد تاکید بسیار است.

استاد حوزه و دانشگاه تشکیل خانواده را بهترین و بالاترین نعمت برای هر زن و مرد از نظر اسلام بیان کرد و افزود: ازدواج امری مهم و اساسی است که باید در جامعه رشد و توسعه یابد تا افراد در سایه پای بندی بدان از بسیاری انحرافات و پیش آمدهای ناگوار مصون بمانند.

وی با بیان اینکه خداوند در آفرینش همه موجودات تفاوت هایی قائل شده است تصریح کرد: زن و مرد همانگونه که در خلقت ظاهری دارای تفاوت هایی با هم هستند در مسائل روحی و روانی نیز از یکدیگر متمایز و تفاوت دارند که برای رسیدن به آرامش در خانواده درک تفاوت روحی و روانی همسران از یکدیگر از اهمیت بسیاری برخوردار است

حجت الاسلام فتاحی به بیان برخی از تفاوت های زن و مرد اشاره و با بیان اینکه زنان در نگرش به مسائل جزئی نگر و مردان کلی نگر هستند به لزوم شناخت ویژگی های اخلاقی همسران از یکدیگر تاکید کرد و افزود: هر انسانی دارای خصوصیات اخلاقی خاص خود است که زن و مرد باید برای رسیدن به آرامش و تکامل،خصوصیات اخلاقی همسر خود را بشناسد.

وی به حدیثی از حضرت علی(ع) که فرموده اند آرامش در تشکیل خانواده و راز و نیاز با خالق یکتا است اشاره کرد و افزود:  تفاوت خصوصیات اخلاقی انسان ها برای ارزش گذاری افراد نیست بلکه تنها برای رسیدن به کمال انسانی است که این کمال نیز برای زن و مرد مساوی است.

در ادامه مراسم به منظور ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی خطبه عقد دو زوج جوان با مهریه 18 سفر کربلا به نیت سن حضرت زهرا(س) توسط حجت الاسلام حجتی فر جاری شد. اجرای برنامه توسط رسول حجازی خواننده شاهین شهری و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود که با مشارکت حوزه های مقاومت بسیج خواهران شاهین شهر برگزار شد.

طرح مدافعان بنیان خانواده با هدف پیشگیری و کاهش طلاق از ابتدای مهرماه سال جاری با برگزاری کلاس های آموزش مهرت های زندگی و  مشاوره توسط حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب(س) پیگیری و اجراشده است این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/