۱۶:۵۳ - جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲

امام جمعه شاهین‌شهر در خطبه های نماز جمعه

رئیس جمهور آمریکا اول حرف می‌زند بعد فکر می‌کند

امام جمعه شاهین‌شهر با اشاره به تحولات سوریه با بیان اینکه انسان‌های نادان اول حرف می‌زنند بعد فکر می‌کنند.

 thumbnail    امام جمعه  شاهین‌شهربا اشاره به تحولات سوریه با بیان اینکه انسان‌های نادان اول حرف می‌زنند بعد فکر می‌کنند، گفت: مصداق این جمله برای اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هست که اول حرف می‌زند و بعد فکر می‌کند.

به گزارش شاهین نا ، حجة الاسلام مرتضی ملکیان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان فرا رسیدن ولادت باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، به حدیثی از امام رضا (ع) اشاره و اظهار کرد: شیعیان باید در اندوه ما غمگین و در شادى ما خوشحال باشند و ما شیعیان باید با حضور در مجالس این بزرگواران عشق و ارادت خود را به آن‌ها نشان دهیم.

امام جمعه شهرستان شاهین‌شهر با بیان اینکه ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا ملقب به رضا در مدینه چشم به جهان گشود، ادامه داد: شخصی خدمت امام جواد (ع) رسید و از او سئوال بپرسید که چرا به پدر گرامی‌تان لقب رضا را داده‌اند که ایشان در پاسخ فرمودند، چون آن حضرت راضی از خدا، رسول خدا و ائمه اطهار در آسمان‌ها و زمین بودند، این لقب به ایشان داده شد.

وی با اشاره به اهمیت مقام امام رضا (ع)، متذکر شد: مقام رضا این قدر مهم است که 73 بار در قرآن کریم ذکر شده است.

ملکیان در ابتدای خطبه‌های دوم با اشاره به کلامی از امام (ع) در مورد تقوا، تصریح کرد: روزی شخصی خدمت آن حضرت رسید و گفت به خدا قسم شخصی یافتم نکرده‌ام که اندازه شما اجدادتان شرافت داشته باشد، امام علی (ع) در پاسخ آن مردم فرمودند؛ آن عملی که باعث بزرگی شرافت ما شده رعایت تقواست.

وی با بیان اینکه تقوا و اطلاعات از دستورات الهی بوده و باعث افزونی تقوا و گرامی شدن نزد خداوند متعال می‌شود، به مناسبت‌های پیش رو در هفته جاری پرداخت و یادآور شد: یکی از ارکان اسلام حج است و از کامل‌ترین واجبات دینی نیز حج به شمار می‌آید که به طور کلی همه مسائل سیاسی و اجتماعی در آن نهفته است.

وی با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران حج با مقام معظم رهبری، ادامه داد: مقام معظم رهبری به بحث جدال پرداختند و همچنین شرکت‌کنندگان بدانند حج جای جدال با دشمنان اسلام و جای مرگ بر آمریکا و اسرائیل است.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره 27 شهریور روز بزرگداشت شهریار شاعر پرآوازه ایران، تصریح کرد: شعر زیبای او در وصف امام علی (ع) مهر تأییدی بر آثار هنری این شاعر بزرگ است که اشک دیدگان را در وصف و حال امام علی (ع) جاری می‌کند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها، اذعان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان فرمودند؛ جوانان انقلابی دانشگاه سعی کنند خوب درس بخوانند، خوب فکر کنند و معرفتشان را بالا ببرند، سعی کنند در محیط خودشان اثر بگذارند ، فعال باشند، نه منفعل و یک جوان گاهی اوقات می‌تواند مجموعه پیرامون خودش را کلاس را، استاد را و حتی دانشگاه را زیر شخصیت معنوی خود قرار دهد.

وی با اشاره به دیدار اخیر 750 ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به ائمه جمعه تاکید کردند که در مقابل دنیای غرب با اقتدار بایستید.

ملکیان با اشاره به تحولات منطقه به خصوص سوریه با بیان اینکه انسان‌های نادان اول حرف می‌زنند بعد فکر می‌کنند، تصریح کرد: مصداق این جمله برای اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هست که اول حرف می‌زند و بعد فکر می‌کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.