۱۰:۴۰ - جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مجامع بین‌المللی باید بفهمند برجام از سوی آمریکا نقض شده است/ ضرورت اقدام حقوقی در سطح بالای بین‌المللی در ارتباط با تمدید تحریم‌ها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نقض ‌کننده در برجام نیستیم چراکه به دنیا نشان دادیم به تعهدات خود عمل کردیم و دست‌مایه ما در مسائل حقوقی تنها همین برجام است که نشان می‌دهند ما در برجام نقش کننده نیستیم.

به گزارش شاهین پرس، حمیدرضا فولادگر در مجمع عمومی بسیج مهندسین صنعت اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر اساس بینش و جهان‌بینی شکل گرفته است و هر یک قدم که برای حل مشکلات این کشور برداریم، یک قدم به ظهور امام زمان (عج) نزدیک می‌شویم.

وی افزود: شرایط کشور یک شرایط خاصی است که از هر جهت به آن نگاه کنیم، مشاهده می‌شود که باید تلاش کنیم تا مشکلات کشور شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش مجامع بین‌المللی کشور یک صلابتی پیدا کرده است، تصریح کرد: بخش فرهنگی و اقتصادی در کشور بسیار مهم است که در این دو بحث آسیب‌های جدی وجود دارد.

وی تأکید کرد: به لحاظ کلی در کشور علاوه بر ریزش جوانان براثر آسیب‌های اجتماعی، رویش‌های بسیار خوبی را در این زمینه داریم و در حال حاضر در بخش اقتصادی نسبت به بیست سال پیش، تفاوت‌مان این است که سیاست‌های کلی نظام در اقتصاد مشخص‌ شده است.

فولادگر ادامه داد: راهبردها، خط‌مشی‌ها و خط قرمزها در این نظام در بحث اقتصادی مشخص است و بعد از این سیاست‌ها یک سری قوانین خوبی هم تصویب شده است که البته این قوانین هم بی‌اشکال نیست.

وی در رابطه با اجرای قوانین اضافه کرد: اگر دستگاه‌های نظارتی خوب عمل می‌کردند، خیلی از آسیب‌ها در کشور وجود نداشت و نکته مهم در زمینه قوانین، نظارت بر این قوانین است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون‌گذاری در کشور ما خوب است اما در نظارت ضعیف عمل کرده‌ایم و مهم‌ترین مسأله‌ حائز اهمیت، اجرای این قوانین است که در آن مشکل ‌داریم.

وی در ادامه بیان کرد: شبکه‌های مجازی بیش از صداوسیما مخاطب دارند و نسل جوان بیشتر اطلاعات خود را از طریق شبکه‌های مجازی دریافت می‌کنند.

فولادگر با بیان اینکه بخش اجرای قوانین در شرایط حساس است، عنوان کرد: در رابطه با ارزش‌ها و مبانی نظام کوتاهی نکنیم و هر جا در کشور خسران دیده‌ایم از کوتاهی خود در این ارزش‌ها بوده است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برجام اشاره کرد.

وی ابراز کرد: رساندن واقعیت‌های اقتصادی جامعه را به مسؤولان و ارائه راهکارهای خود در رابطه با اقتصاد به مسؤولان از مهم‌ترین نکات است که برای حل شدن مسأله اقتصاد باید به آن‌ها توجه کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی در حال حاضر زمینه‌های بسیار خوبی ایجاد شده است که یکی از استان‌هایی که این ستاد را به صورت پایلوت راه‌اندازی کرده‌اند، استان اصفهان است.

وی در رابطه با تمدید ده‌ساله تحریم‌ها تأکید کرد: کمیسیون امنیت ملی گزارش خود را در این رابط می‌دهد اما به نظر من باید در بالاترین سطح نظام یک کار حقوقی بین‌المللی انجام دهیم.

فولادگر اضافه کرد: از دید آمریکایی‌ها برجام نقض نشده است و در مجامع بین‌المللی باید کار حقوقی بین‌المللی انجام دهیم که مردم جهان بفهمند این تفاهم‌نامه نقض شده است.

وی در پایان ادامه داد: نقض کننده در برجام نیستیم چراکه به دنیا نشان دادیم به تعهدات خود عمل کردیم و دست‌مایه ما در مسائل حقوقی تنها همین برجام است که نشان می‌دهند ما در برجام نقض کننده نیستیم؛ مقام معظم رهبری از چند ماه قبل از این اتفاقات پیش‌بینی می‌کردند که در برجام این اتفاق می‌افتد و باید مرحله به مرحله این تعهدات را پیش می‌رفتیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.