شاهین پرس

بسیج سازندگی سرمایه‌ای عظیم برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب است

کدخبر: 70585
۱۸ آذر ۱۳۹۵ در ساعت ۴:۱۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، سرهنگ سید حسین انوری پیش از ظهر امروز در همایش جوانان انقلابی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: امروز در استان اصفهان به حرکت سازنده گروه‌های جهادی برای میزبانی این همایش می‌بالیم، براساس ارزیابی‌های ما امسال 250 گروه جهادی اضافه شدند که این حرکت جهادی عظمت خوبی داشت.

وی افزود: از مرز سراوان سیستان و بلوچستان تا لرستان و خراسان جنوبی را پوشش دادیم که برخی از مسئولان سازندگی استان‌ها نسبت به این مسئله ابراز داشتند که به حضور بسیجی‌های سازنده اصفهانی افتخار می‌کنند، این جوانان توانستند جای پایی در میانی اهل تسنن سیستان برای سپاه باز کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر قرار است اثرگذاری برنامه را در آینده شاهد باشیم برای اجرا، یک هدف تبیین کنیم باید قرارگاهی شکل گیرد و این قرارگاه یک الی 2 ماه در آن مکان مستقر باشد، در این راستا باید هدف‌گذاری را در روستاها و در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و جهادی ببینیم.

وی تصریح کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب به بسیج سازندگی نگاهی در حرکت جهادی است، در دیداری که با ایشان داشتیم بسیج سازندگی را با تفسیر حرکت جهادی نشان دهند و انتظاری که امروز رهبر معظم انقلاب از دولت دارند و به استفاده از نیروی بسیج توصیه می‌کنند نشان از نگاه ویژه ایشان به بسیج سازندگی دارد.

سرهنگ انوری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: نعمت و توان خدمت گذاری را باید قدر دانست، باید دانست که هر جامعه و کشوری اگر چنین سرمایه عظیمی داشته باشد بدون تردید به قله‌های عظمت می‌رسد، اگر قرار است اقتصاد ما همچون صحنه‌ای دفاعی، نمونه‌ای برای دیگر کشورها باشد پس مدیران باید مدیریت جهادی را در برنامه خود قرار دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اصول مدیریت جهادی را تبیین کرده‌اند، مسئولان ما باید روحیه جهادی پیدا کنند تا کشور به عظمت و عزت برسد، متاسفانه این روحیه هنوز وجود ندارد و همین موضوع سبب اتفاقات برجام و پسابرجام شد، اکنون اگر مطالبه هم شود القابی دیگر به ما داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار داشت: جهاد سازندگی ما نباید به حضور در روستاها محدود شود، بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب و توصیه ایشان به دولت، بسیج به قدری توان دارد که می‌تواند کمک بزرگی برای توسعه راهبردی کشور باشد.

وی افزود: عامل اصلی حرکت جهادی در عشق، ایمان، بصیرت و همت خلاصه شده که سبب ایجاد انگیزه برای حرکت جهادی می‌شود، افزایش دلگرمی مردم، ترویج فرهنگ کار و تلاش، روحیه اقتصادی، گسترش فرهنگ اهل بیت، حاکمیت تفکر روحیه بسیجی در روستا، پرورش انسان‌های بصیر، مبارزه با مهاجرت روستاییان برخی از وظایف بسیج سازندگی در روستاهاست.

انوری خاطرنشان کرد: باید رویشی بزرگ و همگانی راه بیفتد و همه مردم اعم از بازنشسته و غیر بازنشسته در میدان حضور پیدا کنند و پس از آن روحیه جهادی را میان مردم تقویت کنیم، امروز دفاع از حرم و دفاع از آرمان‌های انقلاب بحثی است که باید متجلی شوند.

انتهای پیام/تسنیم