۱۶:۰۳ - چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵

آزادسازی ۸۰درصد شرق حلب طی ۱۰ روز/ لحظه‌شماری برای اعلام پیروزی بزرگ سوریه+ نقشه

منابع میدانی در سوریه از محصورشدن تروریست‌ها در ۲۰درصدی از شرق حلب که همچنان در اشغال آنهاست و فروپاشی استحکامات دفاعی آنها و قریب‌الوقوع بودن اعلام پیروزی نهایی در جبهه حلب خبر دادند.

به گزارش شاهین پرس، سوریه، استحکامات دفاعی گروه‌های تروریستی در محله‌های شرقی پس از تشدید حلقه محاصره آنها توسط ارتش فروپاشیده است،‌ هیچ گزینه‌ای در برابر آنها در محله‌های باقی‌مانده وجود ندارد و آن دسته از تروریست‌هایی که با خروج از شرق حلب مخالفت کنند، در برابر خود دو گزینه بیشتر نمی‌بینند یا مرگ و یا جنگ (که جنگ هم در نهایت منجر به هلاکت آنها می‌شود).

گروه‌های تروریستی به محله الفردوس گریخته‌اند که بزرگترین دژ و مرکز تجمع آنها از لحظه سیطره بر محله‌های شرقی حلب قلمداد می‌شود، هم‌اکنون این گروه‌ها در داخل مربع کوچکی محصور شده‌اند که از منطقه الشیخ سعید تا محله‌های بستان القصر، السکری، صلاح‌الدین، المشهد و الکلاسة در منتهی‌الیه جنوب غربی این محله‌ها امتداد دارد و این تنها مناطقی است که برای تروریست‌ها باقی مانده است.

نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر استراتژی تضعیف و خسته شدن گروه‌های تروریستی محاصره شده در این مناطق را در پیش گرفته‌اند،‌ نیروی هوایی نمی‌تواند به‌خاطر حضور غیرنظامیانی که در اسارت تروریست‌ها بوده، در این عملیات مشارکت کند، تروریست‌ها مانع خروج غیرنظامیان می‌شوند.

مهمترین حادثه ساعات اخیر در جبهه حلب، فرار تروریست‌های تکفیری از محله‌های قدیمی حلب معروف به شهر قدیم و ورود ارتش به آن است، محله‌هایی که تروریست‌ها چهار سال پیش اشغال کرده و این مناطق قدیمی و باستانی را ویران کرده بودند.

یک منبع میدانی گفت استقرار ارتش در این مناطق به‌سبب وجود بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها با آرامش و احتیاط صورت می‌گیرد تا سربازان ارتش که در داخل محله‌های قدیمی حلب مستقر شده‌اند، در امنیت باشند، این نیروها با پیشروی به نیروهای مدافع قلعه حلب پیوسته‌اند.

تحول مهم دیگر، اعلام امنیت کامل اطراف فرودگاه بین المللی حلب است به‌طوری که این فرودگاه آماده فرود و پرواز هواپیماهای مسافری و تجاری است،‌ در حالی که قبلاً فقط جنگنده‌های ارتش می‌توانستند طی چهار سال گذشته از آن استفاده کنند، چرا که گروه‌های تروریستی از سمت غربی محله‌های شرقی این فرودگاه را تهدید می‌کردند، اما اکنون این خطر برطرف شده است.

به این ترتیب بخش شمالی و شمال غربی محله‌های شرقی شهر حلب کاملاً تحت کنترل ارتش سوریه قرار گرفته است.

منبع میدانی گفت بی‌اعتمادی گروه‌های تروریستی به یکدیگر و جنگ میان آنها بر سر مهمات به‌ویژه پس از یورش تروریست‌های جبهه النصره به انبارهای تسلیحات گروه‌های دیگر سبب سرخوردگی و آشفتگی این گروه‌ها شده است که در محورهای جنگ متحمل شکست‌های سنگین شده و از محله‌های اصلی گریخته‌اند تا ارتش بتواند 80 درصد مساحت‌های محله‌های شرقی را طی فقط 10 روز آزاد کند.

از سوی دیگر طی 10 روزی که از آغاز عملیات نظامی ارتش در محله‌های شرقی حلب می‌گذرد، حدود 100 غیرنظامی در حملات موشکی و خمپاره‌ای تروریست‌ها به محله‌های غربی حلب جان خود را از دست داده‌اند.

منابع میدانی در حلب پیش‌بینی می‌کنند شهر حلب حداکثر طی دو یا سه روز آینده به‌طور کامل از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی شود.

برخی می‌گویند که ارتش سوریه و همپیمانان درصدد ثبت پیروزی بزرگ تا پیش از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در روز جمعه هستند.

1395091710104710693961110

گروه‌های تروریستی در این مناطق محدود که با رنگ سبز مشخص شده، محصور شده‌اند و نه راه پس دارند و نه راه پیش

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.