۰۸:۰۰ - یکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵

حجت‌الاسلام سالک:

مشکل مردم تعطیلی 2300 واحد صنعتی در استان اصفهان است/تورم کنترل شده ولی به چه قیمتی؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به چه قیمت تورم یک‌رقمی شده، به قیمت توقف کامل اقتصاد، به قیمت تعطیلی واحدهای صنعتی؟ به قیمت رکود مسکن و یا به قیمت معطل شدن بازار؟

به گزارش شاهین پرس، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی اظهار کرد: دولت ادعای انجام اقدامات و فعالیت‌های زیادی از جمله کاهش تورم از 40 درصد به زیر 10 درصد است.

وی افزود: از دیگر ادعاهای دولت طی فعالیت 3 سال گذشته می‌توان به موفقیت در برجام و برداشته شدن تحریم‌هاست که به طور کامل آن‌ها را نفی نمی‌کنیم اما وقتی گفته می‌شود تورم تک‌رقمی شده سؤالی به وجود می‌آید و آن هم این است که به چه قیمت تورم یک‌رقمی شده، به قیمت توقف کامل اقتصاد، به قیمت تعطیلی واحدهای صنعتی، به قیمت رکود مسکن و یا به قیمت معطل شدن بازارها.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت گفت: بهتر نبود میزان تورم روی همان 20 تا 25 درصد نگه داشته می‌شد اما لااقل چرخ اقتصاد کشور می‌چرخید.

وی تصریح کرد: از 9 هزار و 300 واحد صنعتی استان اصفهان بیش از 2 هزار و 300 واحد تعطیل و 30 درصد آن نیمه‌فعال است و مابقی نیز به دلیل موانع زیاد در شرایط رکود به سختی در بازار دوام آورده‌اند.

سالک با اشاره به انتصاب معاون اول رئیس جمهور به عنوان ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: معاون اول رئیس جمهور با تشکیل 11 گروه ویژه شروع به فعالیت کرد اما پس از گذشت مدتی، همه این شعارها تنها روی کاغذ است چراکه تغییر محسوسی در وضعیت معیشت مردم ایجاد نشده است.

وی اذعان کرد: افزایش واردات بی‌رویه و کالای قاچاق نیز غیرقابل توجیه است و اگر مقام معظم رهبری در این مورد تذکر نمی‌دادند برخوردی هم صورت نمی‌گرفت؛ همچنین چشم‌ دوختن به بیگانه برای سرمایه‌گذاری و بی‌توجهی به برون‌زایی در اقتصاد داخلی دست به دست هم داده و وضعیت اقتصاد را به این روز رسانده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارزیابی مردم از مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار دقیق‌تر از مسؤولان است، مردم براساس آنچه که مشاهده و لمس می‌کنند قضاوت کرده و نظرات درستی در این باره دارند.

وی در خصوص حاشیه‌سازی جهت لغو سخنرانی علی مطهری تأکید کرد: این حاشیه‌سازی موضوع جدیدی نیست؛ سؤال اینجاست که چطور وقتی از سخنرانی این نماینده مجلس به دلیل مسائل امنیتی جلوگیری می‌شود سران قوا از او دفاع می‌کنند اما هنگامی که از سخنرانی دیگر نمایندگان مجلس ممانعت می‌شود صدای هیچ‌کسی در نمی‌آید.

سالک در پایان متذکر شد: مثل روز روشن است که علی مطهری شخصیتی حاشیه‌ساز است، وی در شهرهای مختلف از جمله شیراز، مشهد و… حاشیه‌سازی کرده است؛ جریانی در داخل کشور وجود دارد که درصدد حاشیه‌سازی جهت کمرنگ شدن مسائل اصلی کشور است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.