شاهین پرس

نابودی ظلم و استکبار مهمترین پیام اربعین حسینی است

کدخبر: 69959
۲۸ آبان ۱۳۹۵ در ساعت ۳:۲۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ امام جمعه شهر وزوان در خطبه های نماز جمعه این هفته، پیچیدگی اوضاع سیاسی منطقه را بخشی از پروژه ایجاد خاورمیانه بزرگ مورد نظر استکبار خواند که با پیشروی و پیروزی های اخیر ملت عراق و سوریه، معادله استکبار بر هم خورده و در مسیر رسیدن به این آرزو ناکام خواهند ماند.

حجت الاسلام یدالله زمانی ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی به محضر امام عصر(عج)، بزرگترین درس اربعین حسینی را دشمن شناسی، صبر و استقامت در برابر مکر و حیله دشمنان بیان کرد و گفت: سیل جمعیت عاشق در راهپیمایی میلیونی اربعین، وحدت امت اسلام و عشق به اباعبداالله الحسین(ع) را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه عشق به امام حسین(ع) گرفتنی نیست خاطرنشان کرد: حرکت عظیم و حماسی زائران اربعین، نشان دهنده پیوند و ارتباط امت موحد با امام معصوم(ع) و تجدید میثاق با آرمان های شهدای کربلا است که شعاع وجودی آن روز بروز در حال گسترش و حیات و دوام راه حضرت سیدالشهداء را به دنیا ثابت می کند.

خطیب نماز جمعه شهر وزوان،مهمترین پیام اربعین امام حسین(ع) را نابودی ظلم و استکبار در رأس آنها دشمن دین خدا عنوان کرد و افزود: راهپیمایی میلیونی اربعین، تلاش چندین ساله دشمنان برای تفرقه اندازی بین جوانان و دین اسلام و امت اسلام و ولایت را از بین برده است.

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) در 5 آذر سال 58 با هدف تقویت مرزهای جغرافیایی و اعتقادی که از آن به عنوان شجره طیبه یاد کرده اند فرمان تاسیس بسیج مستضعفین را صادر نمود، تاکید کرد: امروز هم به بسیج کارآمد، متعهد، باشور و نشاط و با بصیرت نیاز داریم و امیدواریم با فراهم شدن زمینه های شکل گیری بسیج چند صد میلیونی، خود بسیج و بسیجیان به کار با ارزش خود اهمیت بیشتری داده و بتوانند فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های جدید منتقل کنند.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به سالروز شهادت سید حس مدرس گفت: شهید مدرس نماینده ای شجاع بود که علاوه بر دفاع از حقوق ملت ایران، به تنهایی در مقابل استعمارگران ایستادگی می کرد و مدافع شرع نیز بود، در شرایط کنونی و اوضاع آرام امروز نمایندگان مجلس باید از منافع ملی دفاع کرده و در مقابل استکبار و استعمار بایستند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس امروز دارای امتیازات فراوانی هستند و باید بدانند رسالت خطیری دارند و در برابر آحاد مردم موظف هستند از فرصت بدست آمده استفاده کرده و برای رشد و پیشرفت کشور و عزت و سلامت مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/