۱۵:۴۱ - جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵

امام جمعه شهر گز:

سیاست های آمریکا نسبت به ایران تغییر ناپذیر است

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز گفت:هر کدام از این دو نفر که انتخاب می شدند سیاست آمریکا نسبت به کشورمان تغییر نمی کرد چرا که آمریکا از دشمنی با ایران دست بردار نیست.

به گزارش شاهین پرس؛ امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته، در واکنش به توافق برای تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت: اخبار برخی رسانه های کشور در روزهای اخیر حاکی از توافق دولت با اتحادیه اروپا برای تاسیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران است.

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی با طرح این سوال که با وجود سفارت در تهران چه نیازی به تاسیس دفتر نمایندگی اتحادیه است. به ذوق زدگی رسانه های اصلاح طلب که سیاست استکبار ستیزی ایران را ترک برداشته خوانده و به این موضوع پرداخته اند اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا برای تاسیس دفتر نمایندگی در تهران شرایطی قرار داده که آن شرایط، قانون ظالمانه کاپیتولاسیون را یادآوری می کند، اهداف چهارگانه اتحادیه اروپا از تاسیس دفتر از جمله حمایت حقوق بشری از مخالفان نظام و منکران قصاص اسلامی و تلاش برای همتراز شدن افراد با غرب، شناسایی نخبگان و اهدای بورسیه های تحصیلی برای افراد همسو و همفکر خود،تحمیل سیاست های خود به حیات سیاسی جامعه به عنوان استاندارهای جهانی و زمینه سازی برای تغییر و فشار دیپلماتیک برای تعدیل رویکرد انقلابی نظام اسلامی نسبت به صهیونیست ها و در نهایت به رسمیت شناختن آنها را برشمرد.

خطیب نماز جمعه شهر گز اضافه کرد: اتحادیه اروپا فروردین سال 93 در پیش نویسی تنظیم شده به صورت تلویحی خواسته بودند ما بدون در نظر گرفتن اصول و هسته اصلی قوانین تنها پوسته قانون اساسی را بپذیریم، در همین رابطه از دولت انتظار داریم با تدبیر موضوع را پیش برده و کاری نکند که امید مردم به یاس تبدیل شود.

وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و افزود: مردم آمریکا در حالی رئیس جمهور آینده خود را از بین دو گزینه بد و بدتر انتخاب کردند که این انتخابات دارای چند اشکال از جمله اینکه مردم تنها حق انتخاب از بین دو گزینه را دارند و به نوعی حق انتخاب مردم با دمکراسی نمایشی زیر سوال می رود.

حجت الاسلام هاشمی مردمی نبودن و تحمیلی بودن نامزدهای انتخابات،نادیده گرفتن رأی قشر عظیمی از مردم، داشتن فسادهای مالی و اخلاقی هر دو نامزد را که حاکی از وجود فساد در ساختار حاکمیت آمریکا است و وابسته بودن نامزدهای انتخابات به خارج از کشور که ترامپ از لابی صهیونیست ها و هیلاری کلینتون از قطر، امارات، عربستان و صهیونیست ها کمک گرفته بودند را از اشکالات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برشمرد.

وی بزرگترین بازنده و شکست خورده بین المللی این انتخابات را عربستان، قطر و حامیان جنگ تکفیری دانست و افزود: پیروزی ترامپ که از جمهوری خواهان عوام است، حاکی از خسته شدن مردم از نظام حاکم است که وی با شعارهایش، موفق شد رأی مردم طبقه پایین جامعه راجذب کرده و رئیس جمهور شود.

امام جمعه شهر گز سیاست آمریکا نسبت به ایران را تغییر ناپذیر خواند و خاطرنشان کرد: هر کدام از این دو نفر که انتخاب می شدند سیاست آنها نسبت به کشورمان تغییر نمی کرد چرا که آمریکا از دشمنی با ایران دست بردار نیست.

وی ضمن گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کتابخوانی گفت: بزرگترین خسارت برای یک ملت سر و کار نداشتن با کتاب و کتابخوانی است، لذا کتابخوانی باید به عنوان یک سنت و سیره رواج داشته باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.