۱۶:۲۱ - جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵

امام جمعه شاهین شهر:

آنچه که یک کشور را می سازد” فرهنگ صحیح “است

حجت الاسلام  ملکیان، امام جمعه شاهین شهر با یان اینکه توجه به مسائل فرهنگی موجب اصلاح مملکت می شود گفت: آنچه که یک کشور را می سازد و اصلاح می کند” فرهنگ صحیح “است.

به گزارش شاهین پرس؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن قدردانی از استقبال و حضور بی نظیر دانش آموزان، دانشجویان و مردم شهیدپرور شاهین شهر در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان گفت: این روز با سه واقعه مهم و تاریخ ساز کشور از جمله ایستادگی امام خمینی(ره) در مقابل قانون کاپیتولاسیون که منجر به تبعید ایشان از کشور شد، کشتار دانش آموزان در روز ۱۳ آبان ۵۷، و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به انقلاب دوم نام گرفت، می باشد.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان با اشاره به، بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجویان بیان کرد: ایشان ضمن یاد کردن از این روز به نام “روز جوان” بر بد عهدی های آمریکای جنایتکار تاکید و کنار آمدن با آن را محال دانستند.

وی با بیان اینکه سازش با آمریکا باعث حل مشکلات کشور نخواهد شد، از ایستادگی در مقابل نفوذ بیگانگان به اسلام و کشور به عنوان جهاد کبیر یاد کرد و افزود: هرکجا که لازم باشد در مقابل آمریکا خواهیم ایستاد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر از مبارزه با دشمن در میدان نبرد را جهاد صغیر خواند و خاطرنشان کرد: دین مداری، نهراسیدن از دشمن و زیربار حرف زور نرفتن از مصادیق دیگر جهاد کبیر است که امروزه جوانان کشورمان در بیرون از مرزها با ایستادگی در مقابل جبهه النصره باعث شکست عربستان و آمریکا می شوند.

وی با اشاره به ایستادگی مردم عراق در استان نینوا که موفق به باز پس گرفتن شهر موصل شدند گفت: هر چند آمریکا و ترکیه در این مورد کارشکنی می کنند اما دولت و نیروهای مقاومت عراق مصمم هستند تا آخرین نفر در مقابل داعش ایستاده تا آن ها را بیرون کرده و کشور خود را پاکسازی کنند.

حجت الاسلام ملکیان به تصمیم عالمانه شورای انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۸ اشاره کرد و افزود: فرهنگ مجموعه ای منسجم ازعقاید، ارزش ها، آداب و رسوم و هنجارهای متعلق به یک جامعه بزرگ و ملت است.

امام جمعه شاهین شهر توجه به مسائل فرهنگی در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را موجب رشد و توسعه کشور دانست و با بیان اینکه فرهنگ حاکم بر مردم و نظام باید متاثر از فرهنگ و نظام اسلامی باشد خاطرنشان کرد: آنچه که یک کشور را می سازد و اصلاح می کند” فرهنگ صحیح “است.

وی در  پایان ابراز امیدواری کرد وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسائل فرهنگی که دغدغه همه علما، مراجع و متدینین بویژه رهبر معظم انقلاب است توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.