۱۴:۰۲ - شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵

بازشدن گره های کور نساجی اصفهان؛

نساجی همدانیان رقیب جدی نخ های چینی و هندی بازار

میر محمد صادقی مدیر عامل نساجی همدانیان گفت: این واحد تولیدی نمونه، با تولید بیش از هزار و صد تن نخ در سال توانسته سه و نیم میلیون دلار برای کشور ارز آوری به ارمغان آورده و 3 بار متوالی عنوان واحد نمونه استانی و کشوری را به خود اختصاص دهد و رقیب جدی برای نخ های چینی و هندی موجود در بازار شود.

به گزارش شاهین پرس؛ با کنکاشی در تاریخ اقتصاد استان اصفهان می بینیم که نساجی پایه و بنیان اقتصاد و معیشت مردم استان را، از دیرباز بنا نهاده و رشد کرد و به درجه ای رسید که توانست روزی پارچه هایی تولید کند که لقب “منچسترشرق” را به خود اختصاص دهد و گوی سبقت را در تولید فاستونی از انگلستان برباید. افسوس که طی سال های گذشته با مدیریت غلط و بی تدبیری مدیران در عرصه ملی تاجای پیش رفت که منجر به تعطیلی و نیمه تعطیلی 50 درصد از کارخانجات نساجی استان شد. اما تلاش و همت مردان صنعت این مرز پرگهر گریبان نساجی را که در منجلاب رکود گیرکرده بود را نجات داد.

مدیرعامل شركت صنایع نساجی همدانیان در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ باذکر این مطلب که تمام تلاش دست اندرکاران این واحد برای خروج از رکود بوده، گفت: در سال 89 با اجرای طرح جابجایی و انتقال صنایع ازمرکز شهر با اجرای طرح های توسعه ای که در این واحد صورت گرفت توانستیم با حفظ موقعیت و اشتغال قبلی به اشتغالزایی 60 نفردیگر هم دراین شرایط بداقتصاد کشور کمک کرده و باسست کردن پایه های رکودی که دامن نساجی استان را گرفته بود موفق به پویانمایی این صنعت شویم.

سیدصادق میرمحمدصادقی با بیا اینکه نساجی به عنوان یکی از هفت صنعت استراتژیک کشور محسوب می شود که در اولویت سرمایه گذاری می باشد. خاطرنشان کرد: صنعت نساجی یکی از صنایع مادر کشور به شمار می رود که با 5 درصدسرمایه گذاری یک چهارم اشتغالزایی در استان ایجاد کرده و می توان از آن به عنوان یکی از آیتم های اقتصاد بدون نفت نام برد.

وی با تاکید بر اولویت اصلی شرکت بر کیفیت محصولات تولیدی خاطرنشان کرد: ما جزء معدودکارخانجات موفق هستیم که توانسته ایم با به روز کردن نرم افزارهای آزمایشگاهی در شاخه کنترل کیفی با افزایش کمی و کیفی، محصولات شرکت را به عنوان یک برند به همه معرفی کنیم.

رئیس واحدهای نساجی استان ادامه داد: پس از سه سال متوالی در اجرای سه طرح توسعه ای باعث شد علاوه بر افزایش کیفیت و تولید داخلی این واحد نساجی، توانستیم انواع نخ های ظریف و خاص تولید و روانه بازار داخلی و خارجی کنیم.

وی با اشاره به محصولات تولیدی شرکت همدانیان خاطرنشان کرد: تولید نخ های پلی استرپنبه، پلی استرویسکوز، پنبه 100درصدو ویسکوز 100درصد، ازجمله محصولات ما به شمار می رود که پیش بینی می گردد 40درصد بازار داخلی را تامین و رقیب خوبی برای نخ های چینی و هندی موجود در بازار باشیم و پارچه هایی تولید کنیم که به تایید خیلی ها، بهتر و باکیفیت تر از نمونه ترک موجود در بازار باشد.

میرمحمدصادقی اضافه کرد: این واحد تولیدی نمونه، با تولید بیش از هزار و صد تن نخ در سال توانسته سه و نیم میلیون دلار برای کشور ارز آوری به ارمغان آورده و 3 بار متوالی عنوان واحد نمونه استانی و کشوری را به خود اختصاص دهد.

13910512105410661_photol

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: توجه به تولیدات داخلی و حمایت همه جانبه از صنایع داخلی می تواند با جلوگیری ازخروج ارز و سرمایه از کشور، اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

شرکت صنایع نساجی همدانیان متعلق به “موسسه خیریه همدانیان” است و در حال حاضر متشکل از دو کارخانه “صنایع پشم” و “بافناز” است. کارخانه صنایع پشم (مستقر در چهارباغ اصفهان) در سال 1379 تعطیل شد و به دلیل اجرای طرح انتقال به خارج ازشهرستان منتقل شد؛ سپس در سال 1381 با نصب و راه اندازی ماشین الات مدرن در زمینه سیستم پنبه ای و الیاف مصنوعی راه اندازی شد و امروز یکی از بهترین کارخانه های نساجی اصفهان و ایران محسوب می‌شود.

کارخانه بافندگی بافناز با مصوبه هیأت امنای خیریه به شرکت ریسندگی همدانیان ملحق شد و این دو کارخانه در مجموع شرکت صنایع نساجی همدانیان را تشکیل می دهند. در حال حاضر این 2 شرکت به صورت 3 شیفت چهار گروهی با 250 کارگر در 357 روز سال به تولید می پردازند. حجم تولید در بخش ریسندگی حدود 9 تن در روز و در بخش بافندگی حدود 5/1 میلیون متر پارچه (با عرض سه متر) می باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.