شاهین پرس

انتصابی که هیئت امنا هم از آن خبر نداشتند/ رابطه مدیر جدید صندوق ذخیره فرهنگیان با یکی از سران فتنه

کدخبر: 69581
۵ آبان ۱۳۹۵ در ساعت ۴:۱۱ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ طی چند ماه گذشته اخبار اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر شد تا جایی که برخی از کارشناسان خبر از اختلاس های 8 هزار میلیاردی در این صندوق می دادند.

صندوق ذخیره فرهنگیان دارای شرکت های زیر مجموعه زیادی است که همه آنها کارهای اقتصادی انجام می دهند و سرمایه گذار اصلی این صندوق معلمان و فرهنگیان هستند که به صورت ماهانه بخشی از حساب آنها کسر و به این صندوق واریز می شود.

این صندوق از حقوق های ماهیانه فرهنگیان پر شده و در حالی که برخی از فرهنگیان برای دریافت یک وام 2 میلیونی باید چند سال در نوبت بمانند مسئولان آن تنها پاداش های هایشان چند صد میلیون تومان می شود.

به طور ماهانه 5 تا 7 درصد حقوق فرهنگیان وارد این صندوق می شود اما کمتر افرادی هستند که موفق به دریافت وام از این صندوق شده باشند و تا کنون این صندوق خدمات دیگری به جز ارائه وام 2 میلیونی به برخی از کارمندان آموزش و پرورش نداشته است.

اگرچه تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان بارها توسط رسانه ها و نمایندگان مجلس افشا شد اما مدیران این صندوق هرگز زیر بار این تخلفات نرفتند و حتی مرتضی حاجی به عنوان یکی از اعضای هیئت امنای صندوق اعلام کرد که این تخلفات ربطی به صندوق ذخیر فرهنگیان نداشته و مربوط به بدهکاران به بانک سرمایه است.

اعتراف حاجی به گم شدن بخشی از اموال صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی بود که چندی پیش از این ماجرا وی هر گونه اختلاس در این صندوق را رد و تمامی اظهارات در این رابطه را شایعه خوانده بود.

اگرچه تخلفات صندوق برای همه محرز شده و حتی دادستان تهران طی چند مرحله اعلام کرد که افرادی از این صندوق دستگیر شده اند اما باز هم مدیران این صندوق زیر بار تخلفات رخ داده نرفتند؛ در نهایت سخنگوی دستگاه قضای کشور اعلام کرد که 5 نفر در رابطه با صندوق ذخیره فرهنگیان دستگیر شده اند که این تعداد در چند مرحله بازداشت شده اند.

آخرین فردی که در رابطه با صندوق ذخیره فرهنگیان دستگیر شد، شهاب الدین غندالی رئیس این صندوق بود که بارها وجود هر تخلف در این صندوق را تکذیب کرده بود؛ هرچند پیش از بازداشت وی، اخباری تأیید نشده حاکی از دستگیری چند تن از اعضای خانواده وی در همین رابطه منتشر شده بود.

با بازداشت غندالی و همچنین اتمام دروه مسئولیتی وی که به مدت 2 سال بود، تنها ساعاتی قبل از استعفای فانی، شهاب الدین غندالی مدیرعامل فعلی صندوق ذخیره برکنار و علیرضا ناصری از اعضای جدید هیئت مدیره این صندوق جایگزین او شد و حکم وی نیز توسط فانی امضا شد.

به این ترتیب هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان شامل اسماعیلی دانا،‌خجسته، فرزانه،‌عالمی، علیرضا ناصری، هاشمی طبا بوده که ناصری به عنوان مدیر عامل این صندوق هم مشغول فعالیت می شود.

اما و اگر ها پیرامون این انتصاب در جایی شدت گرفت که تحقیق و تفحص از این صندوق در مجلس تصویب شد و از طرف دیگر استیضاح فانی قطعی شده بود؛ فانی قبل از آنکه کرسی وزارت را ترک کند حکم ناصری را امضا کرد تا ترکیب این صندوق همچنان درگیر کارهای سیاسی باشد.

علیرضا ناصری که به عنوان مدیر عامل و مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب شده، از یاران نزدیک یکی از سران فتنه 88 است که رابطه نزدیکی هم با بنیاد باران دارد؛ بررسی ها نشان می دهد  فعالیت اقتصادی ناصری از دوران اصلاحات و در مجموعه شستا آغاز شده که بعد از آن در کنار فعالیت های اقتصادی، به فعالیت های سیاسی پرداخته است.

مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص این حکم سیاسی با انتقاد از نحوه انتخاب ناصری به عنوان رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان آن هم در آخرین ساعات مسئولیت فانی در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: امضای آقای فانی دراخرین ساعات تصدی خود در وزارت آموزش و پرورش جای شک و شبه دارد و نباید به سادگی از کنار چنین موضوع مهمی عبور کرد.

این شک و شبهه زمانی بیشتر می شود که بررسی نحوه انتصاب ناصری نشان می دهد که برخی از اعضای هیئت مدیره در جریان این انتصاب نبوده اند و بعد از انتصاب ناصری از این موضوع آگاه شده اند.

با توجه به حواشی زیادی که پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان است، شاید این انتصاب نیز رسمیت پیدا نکرده و بعد از مدتی فرد دیگری به عنوان مدیر عامل انتخاب شود.

انتهای پیام/ راه دانا