شاهین پرس

«شیطان بزرگ» آمریکا مصداق اصلی دشمنی با اسلام و انقلاب/ راهپیمایی ۱۳ آبان تبلور همت ملت، روحیه جهادی و تفکر انقلابی است

کدخبر: 69578
۷ آبان ۱۳۹۵ در ساعت ۷:۲۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان اظهار کرد: استکبارستیزی، احیای حق و از بین بردن استکبار از الگوهای زیبای حماسه عاشورای حسینی است.

محسن نصری بابیان اینکه در هر زمان باید جبهه حق و باطل را به‌درستی تشخیص داد، گفت: زیارت عاشورا منشور شیعه بودن در عصر غیبت است که سه حرکت عمده در مقابل دشمن را لعن، برائت و جهاد و جنگ با دشمنان به ما نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ما هم در قلبمان نسبت به دشمن کینه و نفرت داریم هم بر زبان که از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی مرگ بر آمریکا بود و هم درحرکت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … باید استکبارستیزی خود را نشان دهیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان انقلاب اسلامی را برگرفته از الگو و تفکر حسینی عنوان و خاطرنشان کرد: در مسئله مطرح‌شده درخواست بیعت امام (ع) بایزید که مصداق استکبار زمانه‌اش بوده است، امام حسین (ع) فرمودند: اگر قرار باشد مثل یزید بر جامعه اسلامی حکومت کند باید فاتحه اسلام را بخوانیم.

نصری مبارزه با سلطه استکبار به‌ویژه انگلیس، امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را از خصلت‌های کلامی و رفتاری امام خمینی (ره) بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هم از زمانی که عهده‌دار رهبری جامعه اسلامی قرار گرفتند همین موضع امام (ره) را در عرصه‌های گوناگون مطرح کرده‌اند و از آحاد جامعه نیز خواسته‌اند که این‌گونه رفتار کنند.

وی بابیان اینکه باید شمر و یزید زمانه خود را بشناسیم، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند لانه اصلی توطئه علیه نظام اسلامی ما آمریکا است.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی مصداق اصلی دشمنی با اسلام و انقلاب را شیطان بزرگ آمریکا عنوان و تأکید کرد: سه توطئه و حرکت استکبار جهانی 3+1 یعنی عمر سعد، شمر و ابن زیاد و یزید علیه امام حسین (ع) برخاستند و امروز 5+1 علیه نظام انقلاب اسلامی البته نام و عنوان تغییر کرده اما ماهیت همان دشمنی با اسلام است.

* حسینی در مقابل تحریم‌های یزیدیان زمان بایستیم 

نصری قطعنامه تحریم اقتصادی (بستن آب بر روی امام (ع) و اهل‌بیتشان (ع))، اعلان روی میز بودن گزینه نظامی و اقدامات جنگ نرم و عملیات روانی را سه وجه مشابه استکبار علیه امام حسین (ع) و امروز انقلاب اسلامی بیان و تصریح کرد: حسینی در مقابل تحریم‌های یزیدیان زمان بایستیم و تا حسینی وار حرکت کنیم دشمن هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

* راه مقابله با نفوذ دشمن

وی بابیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در جامعه اسلامی ما است، گفت: با بالا بردن معرفت دینی، بصیرت سیاسی ولایت‌پذیری در برابر ایجاد تغییر باورها و تغییر در محاسبات مسئولان توسط جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان با اظهار بر اینکه همت ملت، روحیه جهادی و تفکر انقلابی با حضور در راهپیمایی‌ها متبلور می‌شود، اظهار کرد: حضور در راهپیمایی 13 آبان لبیک مجدد به راه امام (ره)، شهدا و جوانان 1358 است.

انتهای پیام/ صاحب نیوز