۱۹:۲۰ - جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان:

«شیطان بزرگ» آمریکا مصداق اصلی دشمنی با اسلام و انقلاب/ راهپیمایی ۱۳ آبان تبلور همت ملت، روحیه جهادی و تفکر انقلابی است

نصری مصداق اصلی دشمنی با اسلام و انقلاب را شیطان بزرگ آمریکا عنوان و تأکید کرد: سه توطئه و حرکت استکبار جهانی ۳+۱ یعنی عمر سعد، شمر و ابن زیاد و یزید علیه امام حسین (ع) برخاستند و امروز ۵+۱ علیه نظام انقلاب اسلامی البته نام و عنوان تغییر کرده اما ماهیت همان دشمنی با اسلام است.

به گزارش شاهین پرس؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان اظهار کرد: استکبارستیزی، احیای حق و از بین بردن استکبار از الگوهای زیبای حماسه عاشورای حسینی است.

محسن نصری بابیان اینکه در هر زمان باید جبهه حق و باطل را به‌درستی تشخیص داد، گفت: زیارت عاشورا منشور شیعه بودن در عصر غیبت است که سه حرکت عمده در مقابل دشمن را لعن، برائت و جهاد و جنگ با دشمنان به ما نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ما هم در قلبمان نسبت به دشمن کینه و نفرت داریم هم بر زبان که از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی مرگ بر آمریکا بود و هم درحرکت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … باید استکبارستیزی خود را نشان دهیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان انقلاب اسلامی را برگرفته از الگو و تفکر حسینی عنوان و خاطرنشان کرد: در مسئله مطرح‌شده درخواست بیعت امام (ع) بایزید که مصداق استکبار زمانه‌اش بوده است، امام حسین (ع) فرمودند: اگر قرار باشد مثل یزید بر جامعه اسلامی حکومت کند باید فاتحه اسلام را بخوانیم.

نصری مبارزه با سلطه استکبار به‌ویژه انگلیس، امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را از خصلت‌های کلامی و رفتاری امام خمینی (ره) بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هم از زمانی که عهده‌دار رهبری جامعه اسلامی قرار گرفتند همین موضع امام (ره) را در عرصه‌های گوناگون مطرح کرده‌اند و از آحاد جامعه نیز خواسته‌اند که این‌گونه رفتار کنند.

وی بابیان اینکه باید شمر و یزید زمانه خود را بشناسیم، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند لانه اصلی توطئه علیه نظام اسلامی ما آمریکا است.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی مصداق اصلی دشمنی با اسلام و انقلاب را شیطان بزرگ آمریکا عنوان و تأکید کرد: سه توطئه و حرکت استکبار جهانی 3+1 یعنی عمر سعد، شمر و ابن زیاد و یزید علیه امام حسین (ع) برخاستند و امروز 5+1 علیه نظام انقلاب اسلامی البته نام و عنوان تغییر کرده اما ماهیت همان دشمنی با اسلام است.

* حسینی در مقابل تحریم‌های یزیدیان زمان بایستیم 

نصری قطعنامه تحریم اقتصادی (بستن آب بر روی امام (ع) و اهل‌بیتشان (ع))، اعلان روی میز بودن گزینه نظامی و اقدامات جنگ نرم و عملیات روانی را سه وجه مشابه استکبار علیه امام حسین (ع) و امروز انقلاب اسلامی بیان و تصریح کرد: حسینی در مقابل تحریم‌های یزیدیان زمان بایستیم و تا حسینی وار حرکت کنیم دشمن هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

* راه مقابله با نفوذ دشمن

وی بابیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ در جامعه اسلامی ما است، گفت: با بالا بردن معرفت دینی، بصیرت سیاسی ولایت‌پذیری در برابر ایجاد تغییر باورها و تغییر در محاسبات مسئولان توسط جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان با اظهار بر اینکه همت ملت، روحیه جهادی و تفکر انقلابی با حضور در راهپیمایی‌ها متبلور می‌شود، اظهار کرد: حضور در راهپیمایی 13 آبان لبیک مجدد به راه امام (ره)، شهدا و جوانان 1358 است.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.