شاهین پرس

انقلاب اسلامی افشاگر ماهیت نظام سلطه بود/ پیکر مطهر شهیدان ستون‌های مجد اسلام برای پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی هستند

کدخبر: 69574
۸ آبان ۱۳۹۵ در ساعت ۲:۱۲ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ جانشین فرمانده کل سپاه در آیین افتتاحیه اجلاسیه ملی 2300 شهید شهرستان خمینی‌شهر اصفهان اظهار کرد: شایسته است در چنین محفل سرشار از روحانیت و معنویت که برای تقدیر از مقام جاودانه و ملکوتی شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای دوران پس از دفاع مقدس شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود در ابتدا از ارواح بلند و ملکوتی امام راحل که حقیقتاً احیاگر هویت اسلام در عصر جدید شدند.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی حرکت امام راحل را برای خروج از جهالت از فضای جاهلیت مدرن به فضای پرنور اسلام انقلاب باشکوهی بیان کرد و افزود: فضائل مکتب اهل‌بیت، مکتب عاشورا را در بطن فرهنگی اجتماعی سیاسی ملت ایران و جهان اسلام را به‌عنوان حقیقی زنده بیدار کردند.

وی بابیان اینکه امام راحل ما را با مفاهیم شهادت، عزت، آزادی و رفعت معرفت آشنا کرد، اظهار کرد: امام و شهدا به ما راه مبارزه با ظلم را آموختند و احیایی اسلام را آغاز کردند و منطق و با حکمت الهی با منطقی نبوی با، شجاعتی علوی، حلمی حسنی، روحی حسینی و عاشورایی در مقابل همه توطئه‌های نظام سلطه علیه جهان اسلام ایستادند.

جانشین فرمانده کل سپاه، انقلاب اسلامی را در این دوران فتنه‌ها ضامن استقلال کشور اسلامی‌مان عنوان کرد و گفت: وسعت یابی و گسترش نفوذ انقلاب اسلامی، بیدار شدن ذهن مسلمانان نسبت به سرنوشت خود و افشای ماهیت ضد انسانی و جنایتکاران نظام سلطه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

سردار سلامی تصریح کرد: کشورهای بارز جهانی قدرت انقلاب ما را در حد یک قدرت نافذ در منطقه و جهان به‌عنوان قدرت مؤثر در تحولات منطقه و جهان معرفی کردند، وی ادامه داد: به روان تابناک امام و شهدا و 2300 شهید شهرستان خمینی‌شهر حسینیه ایران ‌شهری که امروز با بیرق‌های سیاه بر سر درب خانه‌ها نشانه‌های محسوس و نیرومندی از یک عشق بی‌انتها و ارادت خالصانه به اهل‌بیت دیده می‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد ویژگی شهرستان خمینی‌شهر و خانواده معزز شهدا اظهار کرد: مردانی که با 2300 شهید صدق وعده الهی را اثبات کردند با کهکشانی از ستارگان شهید درروی زمین فخر انسان‌ها بر ملائک شدند و ضرورت فلسفه سجده ملائک بر انسان را نشان دادند.

سردار سلامی با فرستادن درود بر روح بلندان شهیدان که اهل آسمان آن‌ها را بهتر از اهل زمین می‌شناسند، گفت: 2300 ستاره پرفروغ آسمان نظام را نورافشانی می‌کنند

وی ادامه داد: با کاروان کربلا همدل و همراز و همراه هستید با پیام‌آوران آن واقعه عزیز آن حقیقت بزرگ، قافله‌سالار سرشار از شکوه و جمال صبر الهی حضرت زینب کبری (س) همراه هستید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام کاروان عاشورا را این‌گونه عنوان کرد و گفت: حفظ اسلام، عزت مسلمانان برای مقابله با ظلم برای گسترش عدالت برای اصلاح امت اسلام برای امربه‌معروف و نهی از منکر خداوند حاضر می‌شود زیباترین جلوه خلقت و آفرینش یعنی امام حسین را در آن مصیبت عظما در پیشگاه اسلام عزیز قربانی کند.

سردار سلامی افزود: اینکه امام می‌پذیرید همه اهل‌بیت یا اصحاب خود شهید یا اسیر شوند تا اسلام بماند این سرآغاز جریان تابش انوار فضیلت بر پیکره هستی است تا اسلام بماند.

وی بابیان اینکه با هیچ بهانه‌ای نمی‌توان جهاد را ترک کرد، تصریح کرد: تنها لباس احرام شهادت ضامن حیات اسلام است و پیام عاشورا این است اگر مردمی ترس جهل و طمع را پیشه خود کنند حتی در مقابل حجت خدا می‌ایستند و در کشتن او مشارکت می‌کنند و آن را برای خود فضیلت می‌داند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استخوان‌های پیکر شهیدان را ستون‌های مجد اسلام برای پی‌ریزی تمدن نوین اسلام اظهار کرد و گفت: امنیت، آرامش، عزت، شکوه و اقتدار ما محصول فداکاری و شهادت شهیدان ما است، به تعبیر امام علی (ع) باید دقت کرد که فرمودند اگر ملتی لباس جهاد را از تن بیرون کند خداوند بر آن ملت لباس ذلت می‌پوشاند.

سردار سلامی بابیان اینکه شهادت آن بود که توانست تمرکز قوای دشمن بر این سرزمین که قلب تحول جهان اسلام هست را فروبپاشاند تصریح کرد: همه توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی همه دارای مقیاس جهانی بودن دشمن لحظه‌ای از طراحی سناریوهای ویرانگر علیه نظام غفلت نکرد.

وی دفاع مقدس را تجلی صف‌آرایی فشرده همه قدرت‌های جهانی علیه نظام اسلامی‌مان عنوان کرد و ادامه داد: آمریکا، شوروی، متحدان اروپایی و مرتجعان عرب که باهم مدیریت سیاسی عملیات روانی حمایت اقتصادی تقویت قدرت نظامی بعث را برعهده‌گرفته بودند تا شکستن کمر ملت و یک انقلاب را انجام دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه، انقلاب اسلامی را یک آرمان بزرگ تاریخی برای اسلام و مسلمانان اظهار کرد و گفت: دشمنان همه سعی خود را کردند تا یک کشور تازه انقلاب شده را تحت شدیدترین تحریم‌ها و حمله نظامی قرار دهند.

سردار سلامی بابیان اینکه در دفاع مقدس ما با سلاح اتمی آمریکایی و شوروی، سیستم‌های روسی، میراژهای و جنگنده‌های فرانسوی و سلاح‌های مدرن روبرو بودیم گفت: در دفاع مقدس با همه وجود با آن‌ها جنگیدیم برای همین است که می‌گوییم این شهدا کار بزرگی در تاریخ انجام دادند.

وی اینکه با دست‌های خالی بااراده، ایمان، باهمت بلند و با تکیه‌بر وحی بر هر قدرتی در جهان چیره شد را دستاورد اصلی انقلاب بیان کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این درس واقعی بود که از عاشورا گرفته‌شده بود و انقلاب ما نشأت گرفته از عاشورا بوده است، تبعیت از ولایت رمز پیروزی‌های ما در هر صحنه‌ای بود.

این مقام ارشد نظامی کشورمان، بابیان اینکه با تفکر انقلاب اسلامی ادبیات مقاومت ساخته شد، اظهار کرد: نفوذ دشمن و تمایل حضورشان در این مرزوبوم را با ناامیدی قطعی مواجه کرد.

انتهای پیام/ صاحب نیوز