۱۶:۴۷ - پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

غربی‌ها دانسته رو به جلو و دولتمردان نادانسته رو به عقب گام بر می دارند

درخواست‌های بازگشایی دفاتر اروپایی و سفارتخانه‌ها پیش از انتخابات ایران قطعاً برنامه ریزی شده برای چینش نیروهای موافق غرب است، اصولاً بستر انقلاب‌های رنگین که باعث تغییر دولت‌ها و حاکمیت‌ها بوده است انتخابات بوده است.

به گزارش شاهین پرس؛ محمود معلمی در  گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، در تحلیل و ارزیابی خود از اصرار اتحادیه اروپا برای زدن دفتر در تهران به بهانه بررسی وضعیت حقوق بشر، اظهار کرد: به نظر من اروپایی‌ها و آمریکا دانسته و آگاهانه گام‌به‌گام رو به جلو حرکت می‌کنند به شکلی که پس از برجام در پی تحقق اهداف مرحله‌ای خود در ایران هستند و به تعبیر خودشان باید به نحوی اقدام کنند که تغییر رفتار را در ایران ببینند.

وی بابیان اینکه این در حالی است که دولتمردان ایران متأسفانه به‌صورت شایسته و بایسته دانسته  حرکت نمی‌کنند و چه‌بسا ندانسته حرکت‌هایی رو به عقب دارند، گفت: امضا کردن توافقات متعدد چون fatfT، کنوانسیون حقوق بشری و کودکان و ipc ، همگی در امتداد گام‌های رو به جلوی غرب در برابر ایران است.

معاون سابق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: درخواست تأسیس دفتر  اتحادیه اروپا در تهران  به بهانه حقوق بشر نیز در همین زمینه است و با توجه به انفعالی که مسئولان دولتی ما در برابر این گونه تحرکات غربی‌ها دارند که یا ناشی از اعتقادات شخصی و یا بر اساس خوش‌بینی بیش از حد است، موضع‌گیری و واکنش خاصی ندارند.

وی تأکید کرد: دولتمردان ایران اگر موضع  سختی در برابر این گام‌های غربی‌ها  و زیاده‌خواهی آنها نگیرند، در نهایت تسلیم خواسته‌های اروپاییان خواهد شد، ولی خوشبختانه شاهد موضع‌گیری به جا و مناسب از سوی رئیس قوه قضاییه بودیم که تاکید کردند اجازه تحمیل این ذلت را نخواهند داد.

معلمی عنوان کرد: در این مرحله چند وظیفه عمده داریم، نخست آماده کردن و روشن کردن افکار عمومی است که اذهان عمومی در این زمینه باید موضع‌ محکمی بگیرند، راهکار دوم آنکه مجلس و قوه قضاییه خیلی محکم‌تر در این عرصه ورود کنند و مانع شوند که متأسفانه مجلس هم در برخی اوقات به‌صورت مناسب و شایسته چنین اقدامی نمی‌کند.

وی با اشاره به زمان‌حساس درخواست اتحادیه اروپا برای تأسیس دفتر و نزدیکی به ایام انتخابات، عنوان کرد: قطعاً بر اساس تجربه ما  در فتنه 88 که 14 سفارتخانه نقش مؤثری داشتند و چهار سفارتخانه به‌صورت کامل درهای خود را بازکرده بودند، می‌توان به تقارن زمانی درخواست تأسیس دفتر اتحادیه اروپا با انتخابات آتی با نگاهی تأمل برانگیز دید.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی اذعان کرد: درخواست‌های بازگشایی دفاتر اروپایی و سفارتخانه‌ها پیش از انتخابات ایران قطعاً برنامه‌ریزی‌شده برای چینش نیروهای موافق  غرب است و اصولاً بستر انقلاب‌های رنگین که باعث تغییر دولت‌ها و حاکمیت‌ها بوده معمولا انتخابات ها بوده اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.