شاهین پرس

امضای تفاهم نامه مشترک همکاری میان دانشگاه پیام نور شاهین شهر و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان

کدخبر: 69469
۱ آبان ۱۳۹۵ در ساعت ۱:۳۶ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه تفاهم نامه مشترک میان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و دانشگاه پیام نور شاهین شهر امضا شد.

این تفاهم نامه به منظور بهره گیری دانشگاه پیام نور شاهین شهر و اداره کل میراث فرهنگی استان از تجارب و ظرفیت ها و امکانات یکدیگر، برای آماده کردن بسترهای لازم همکاری در زمینه های برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، برگزاری نشست ها، همایش ها و جشنواره ها، همکاری مشترک در زمینه برگزاری اردوها، بازدید از اماکن تاریخی و وسائل مرتبط می باشد.

فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، در این جلسه، تمرکز بر علم محوری و جلب همکاری مجموعه های علمی را از جمله اهداف اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان بیان کرد و گفت:با توجه به ارائه رشته هایی همچون گردشگری، تاریخ، و جغرافیا در این واحد علمی، دانشگاه پیام نور شاهین شهر مجرای علمی مناسبی برای تحقق اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان است.

معاون سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در این جلسه گفت: با انعقاد این تفاهم سه جانبه میان اداره کل میراث فرهنگی استان، دانشگاه پیام نور و فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه، دانشجویان رشته های مرتبط با فعالیت های سازمان می توانند در طرح های پژوهشی این اداره کل مشارکت داشته باشند.

حمید امینی اعتبار این تفاهم نامه را دوساله بیان کرد و افزود: برگزاری نشست های مشترک علمی و فرهنگی، برگزاری تورهای علمی و مواردی از این دست از جمله مورد توافق در این تفاهم نامه می باشد

فرماندار شاهین شهر و میمه نیز با اشاره به پتانسیل های فراوان گردشگری شهرستان، به بسط و گسترش صنعت گردشگری تاکید کرد و افزود: توسعه گردشگری به عنوان یک صنعت، نقش بسزایی در توسعه همه جانبه و رشد و توسعه اقتصاد، تجارت و معیشت مردم دارد.

علیرضا بصیری تاکید کرد: با جذب اعتبارات مورد نیاز و رفع موانع زیرساختی گردشگری و معرفی جاذبه های فرهنگی و توریستی می توان علاوه بر جذب توریست به اصلاح و توسعه حمل و نقل جاده ای، برپایی نمایشگاه های دائمی و موقت محصولات و تولیدات داخلی و صنایع دستی و ایجاد تسهیلات رفاهی ویژه مسافران و گردشگران اقدام کرد.

وی توسعه و پیشرفت شهرستان را در گرو همدلی و تعامل دانست و افزود: ظرفیت و پتانسیل های قابل توجه شهرستان با برنامه ریزی و مشارکت نخبگان، می تواندتحولات چشمگیری را در رشد و ارتقاء منطقه بوجود آورد.

انتهای پیام/