۱۴:۳۰ - چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵

واکنش ها به سخنان یک وزیر در فضای مجازی؛

چشم‌پزشک مخصوص «خلیفه داعشیان» و متعلقان! شاید…

قاضی‌زاده هاشمی در سی و سومین کنگره انجمن علمی روانپزشکی ایران، طی سخنانی پا را از حوزه مسئولیتی خود فراتر گذاشته و با لحنی خاص از سرداران علَم، سرداران حرم، سرداران قلم و ائمه جمعه انتقاد کرد.

به گزارش شاهین پرس؛  سخنرانی پرحاشیه روز گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سی و سومین کنگره انجمن علمی روانپزشکی ایران، موجی از واکنشها را در پی داشت. قاضی‌زاده هاشمی در این سخنان پا را از حوزه مسئولیتی خود فراتر گذاشته و با لحنی خاص از سرداران علَم، سرداران حرم، سرداران قلم و ائمه جمعه انتقاد کرد.

اما این سخنان وزیر واکنش هایی را در بین افراد جامعه و فضای مجازی داشته است که در ادامه بخشهایی از این واکنش ها را خواهید خواند:

آناج در پایگاه خبری و همچنین کانال تلگرامی اش نوشت: سرداران حَرم، عَلم و قَلم سکوت کنند، سردار نجومی‌بگیران می‌تازد!

* تبعات انقلابی بودن و انتقاد از منکرات زمانی ملموس می‌شود که وزیر بهداشت به خاطر دفاع از نجومی‌بگیران به سرداران حرم و علم اهانت می‌کند.

* وزیر اخیرا با تغییر رویکردی 180 درجه‌ای مواضعی را اتخاذ کرده که در کنار برانگیختن حیرت حامیانش از جایگاه قبلی خود در بین مردم نیز دور شده است.

* وزیر بهداشت و درمان برای دفاع از ماحصل خسارت‌بار سیاسیون ترجیح می‌دهد به هم‌وطنان خود توهین کند و طی سخنانی تعجب‌برانگیز بگوید: «قبل از برجام مردم روی زمین زایمان می‌کردند» و در آن سوی میدان به دفاع از نجومی‌بگیران غارت‌گر بیت‌المال بپردازد و افشاء فیش‌های حقوقی مسئولین را کاری زشت تلقی کند.

* سردارِ حرم و عَلم نیز جزوی از همین مردم هستند و هنگامی که کارگر و بیکار به حقوق‌های نجومی مدیران واکنش نشان می‌دهند، آنان نیز برای استقامت در برابر تبعیض و ناعدالتی‌ها لب به انتقاد می‌گشایند و با یادآوری آرمان‌های انقلاب و خون‌هایی که در راه مبارزه با استکبار ریخته شده است خواستار پایان یافتن رانت‌ها می‌شوند.

* قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید این سرداران و انتقادها با اعصابِ مردم بازی می‌کند اما آنطور که از لحنِ وی بر می‌آید، نقدها با اعصابِ خود او بازی کرده است و آنچه که روان ایرانی جماعت را برهم ریخته، حقوق چند صدمیلیونی عده‌ای مفت خور است؛ همان‌‌هایی که توسط سخنگوی دولت ذخیره نظام معرفی شدند…

* وزیر بهداشت عقیده دارد آن پزشکی که به مناطق محروم می‌رود حق دارد ماهیانه حقوق نجومی بگیرد و بالاخره اگر پزشکان نباشند سلامتی نیز وجود نخواهد داشت؛ با این اوصاف سهمِ مدافعان جبهه مقاومت و سرداران حرم! از حقوق‌ها چیست و آیا همین پزشکان ماهیانه 190 میلیون‌بگیر حاضرند اسلحه در دست گیرند و بدون هیچ چشم‌داشت مالی به نبرد تکفیری‌ها بروند تا امنیت برقرار شود؟

* در آخر اینکه، سردار حَرم، عَلم و قَلم بودن و گفتن دردهای مردم ارزنده‌تر از سردار نجومی‌بگیران بودن است!

همچنین استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی هم نوشت: ائمه جمعه مردم را روانپریش کردند یا فیش‌های نجومی؟

پروفسور علی کرمی، استادتمام دانشگاه علوم پزشکی نوشت:

ای‌کاش وزیر محترم بهداشت، بعد از در اختیار گرفتن «تریبون» بیشتر مراقب بودند و حرمت سرداران جوانمرد حرم را ــ که جانشان را برای امنیت و آسایش ملت در طبق اخلاص گذاشته‌اند ــ حفظ می‌کردند؛ کاش حرمت سرداران قلم را ــ که برای آگاهی ملت قلم می‌زنند ــ رعایت می‌کردند؛ کاش حرمت ائمه محترم جمعه و جماعات را که عاشقانه برای اعتلای اسلام سخن می‌گویند مراعات می‌کردند؛ و مشکلاتی همچون روانپریشی و معضلات اجتماعی برخاسته از سوءمدیریتها، تبعیضها، رانت‌خواریها، فسادها، فیشهای نجومی و سیاسی کردن غذا و دارو و بهداشت جامعه را با این ادبیات بیان نمی‌کردند.

* اشکال سخنرانی ایشان این است که به‌کارگیری این ادبیات موهن درباره مقدس‌ترین ارکان نظام، توسط دشمن قابل بهره‌برداری است. من از موارد متعدد سخنان ایشان می‌گذرم و با توجه به تخصصم، تنها به نقد یک بخش از این بیانات می‌پردازم.

* سخنان ایشان واقعاً مایه حیرت است؛ از یک وزیر و استاد دانشگاه انتظار این است که در تخصص خود سخن بگوید و در اظهارنظرها از مشاوران امین استفاده کند. آیا معقول است که آقای دکتر هاشمی ــ که متخصص چشم‌پزشکی هستند ــ اساتید برجسته و فوق‌تخصصهای بیوتکنولوژی، زیست‌فناوری و مهندسی ژنتیک را «بی‌اطلاع» می‌خوانند؟ البته شاید به‌دلیل تخصص نامرتبط ایشان، مشاوران ایشان اطلاعات نادرست و یک‌طرفه در اختیار ایشان قرار می‌دهند.

* جالب است که ایشان «دانشمندان منتقد تجاری‌سازی زودهنگام و بدون ارزیابی خطر» محصولات تراریخته را به غرض‌ورزی متهم می‌کنند. آیا وزیر محترم بهداشت، هزاران صفحه سند و مدرک، مقالات علمی و گزارشات و کتب و نوشته‌ها در زمینه ریسکهای ایمنی تراریخته‌ها را اصلاً دیده و مطالعه فرموده‌اند؟ آیا وزیر محترم بهداشت ــ که دانشمندان مستقل مدافع امنیت و سلامت مردم را که هیچ‌گونه منفعتی از این فعالیت ندارند بی‌اطلاع و مغرض می‌خوانند ــ صدها صفحه اسناد و مدارک افشاشده در باره شرکتهای متعدد تجاری توسعه‌دهندگان تراریخته، و منافع سیاسی و ارتباطات مشکوک آنها را دیده‌اند؟ آیا وزیر محترم بهداشت صدای مردم را شنیده‌اند که می‌گویند «ما حق داریم بدانیم چه مصرف می‌کنیم»؟

عادلانه‌تر و منصفانه‌تر بود اگر وزیر محترم بهداشت ــ که مسئول سلامت جامعه هستند ــ قبل از آنکه دانشمندانی که اعتبار، آبرو، حیثیت و گاهی حتی شغل و زندگی خود را فدای امنیت و سلامت مردم کرده‌اند به بی‌اطلاعی و غرض‌ورزی متهم کنند، لااقل به اسناد، استدلالها و سخنان آنان گوش می‌دادند و درباره زندگی، سوابق علمی و فعالیتهای آنان پرس‌وجو می‌کردند تا خدای نکرده قضاوت اشتباه و از روی احساس نکرده باشند.

وی در پایان شعری به مضمون زیر آورد:

اقتضای جان چو ای دل آگهی است   /   هرکه آگـه‌تر بــود جـانـش قــوی است

جــان نبــاشــد جــــز خبــــر در آزمــــون  /   هرکه را افـزون خــبــر جـــانــش فـــزون

جــان مـــا از جـــان حـــیــــوان بیــشــتــر  /   از چه زان رو که فـــزون دارد خــبــــر”

 

سردار احمد خورشیدی هم نوشت: امثال وزیر بهداشت با فداکاری مردان جهادی به مناصب رسیده‌اند

سردار احمد خورشیدی‌آزاد در خصوص اظهارات اخیر وزیر بهداشت اظهار کرد: آقای قاضی‌زاده خوب است بداند خون همین سرداران حرم که در حلب و زینبیه ریخته شد امنیتی را در کشور ما تثبیت کرد که شما اکنون از آن استفاده می‌کنید.

آقای دکتر فراموش نکنید که پزشک شدن و موقعیت شما هم به واسطه فداکاری همین رزمندگان مظلوم است و به راستی اگر سرداران قلم، علم و حرم نبودند شما در کدام سرزمین می‌توانستید به چنین جایگاهی برسید.

* آیا شما انتظار دارید مردان جهادی این مرز و بوم تماشاگر بدترین ظلم‌ها به اقتصاد، معیشت، دین و اخلاق مردم باشند و دم بر نیاورند.

* یادتان باشد این کشور هم سرباز و سردار و مداح می‌خواهد و هم پزشک و مهندس و معلم و روحانی، این مردم هم اقتصاد خوب می‌خواهند و هم اخلاق و دین‌داری و نمی‌توان هیچکدام از این الزام‌ها را نفی کرد.

* به خاطر مبارکتان می‌آوریم که همین ائمه جمعه و جماعت و روحانیون بودند که امضایشان زیر هیچ خیانت‌نامه‌ای نرفته، اما تا دلتان بخواهد قراردادهای ننگین با امضا و تایید غیر روحانیون و فرنگ رفته‌ها و متاثرین از فرنگ ممهور شده است.

انصاف چیز خوبی است؛ خود شما تا چند روز پیش و قبل از اظهار نظر رئیس‌جمهور روغن پالم را به شدت مضر به حال سلامتی مردم اعلام می‌کردید اما به محض اینکه آقای روحانی در سفر مالزی به دفاع از آن پرداخت، شما هم برای به یکباره تغییر موضع داده و حرف چندین ساله خود را در چند ثانیه عوض کرده‌اید.

* نمی‌خواهم شغل آقای وزیر را تقبیح کنم چون این شغل نیاز اساسی کشور است، اما باید به ایشان متذکر شد که ابوالفضل‌العباس(ع) اول سردار علم و حرم و قلم بود.

* آقای وزیر بهداشت یادشان باشد سرداران حرم در عاشورای سوریه کار حسینی می‌کنند و مداحان و روحانیون در ایران و همه نقاط عالم کار زینبی و اگر حضرت زینب(س) نبود عاشورا برای همیشه در کربلا می‌ماند و اگر کار عاشورا تمام می‌شد دین و آزادی برای ابد دفن می‌شدند.

امام جمعه فردوس هم صحبت هایی داشت که در خور توجه قرار گرفت: وی در واکنش به سخنان وزیر بهداشت گفت: ایشان شاید دیگران را با خودشان مقایسه می کنند، سرشان شلوغ است و روانی شده اند؛ ائمه جمعه و تریبون داران با شنیدن سخنان آنها روانی می شوند.

*حبیب ترکاشوند هم نوشت: اگر سرداران حرم نبودند «ناجی ملت ایران از زایمان خیابانی» الان چه کاره بود؟

* اگر از هجمه به ائمه‌جمعه و سرداران قلم و علم چشم‌پوشی کنیم، معلوم نیست چرا هاشمی سرداران جان برکف حرم را که هزاران کیلومتر آن طرف‌تر برای امنیت ایران و ایرانی می‌جنگند را نشانه گرفته است. مدافعان حرم باید مواظب باشند از روبرو تیر تکفیر را نخورند و از پشت خنجر دوستان را.

کسی نیست از جناب قاضی زاده هاشمی بپرسد به راستی یک لحظه فکر کرده است اگر سرداران حرم نبودند الان به جای اینکه بیمارستان خصوصی‌ مجهز خود با درآمد روزانه صدها میلیون تومانی همزمان با وزارت را اداره کند، الان چه کاره بود؟

شاید چشم‌پزشک مخصوص «خلیفه داعشیان» و متعلقان!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.