۱۴:۵۷ - دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵

روایت خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی از تلاش ببرها و جو ترسناک ورزشگاه آزادی

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی با اشاره به بازی حساس ایران و کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، مأموریت شاگردان اشتلیکه را پایان دادن به ناکامی طولانی مدت خود برای غلبه بر ایران در تهران دانسته است.

به گزارش شاهین پرس؛  تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی فردا (یکشنبه) در حالی در دور چهارم مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف هم می‌روند که میهمان اهل آسیای شرقی بیش از چهار دهه نتوانسته میزبانش را در تهران شکست دهد و همین واقعیت اولین نکته‌ای بوده  که خبرگزاری رسمی کره جنوبی «یونهاپ» به آن اشاره کرده است.

یونهاپ در این گزارش نوشت: کره‌جنوبی سعی خواهد کرد که طلسم 32 ساله ناکامی‌هایش برای شکست دادن ایران در تهران را بشکند. هر دو تیم هم‌امتیاز هستند اما ایران با تفاضل گل بهتر صدرنشین است اگر چه آمار نشان می‌دهند که این بار هم شاید ایران است که شانس بیشتری برای کسب پیروزی دارد. ایران در گروه A مرحله انتخابی جام جهانی تنها تیمی است که نه تنها در رده‌بندی فیفا بلکه در آمار بازی‌های رودررو وضعیت بهتری نسبت به کره جنوبی دارد. ایران در رده‌بندی فیفا سی‌و‌هفتم است و کره جنوبی در جایگاه چهل‌وهفتم قرار دارد. «ببرهای تائگوک» اما در آمار بازی‌های رودررو هم نسبت به میزبان خود آمار ضعیف‌تری دارند چون در 28 بازی برابر ایران 12 بار باخته‌اند، هفت بار مساوی کرده‌اند و 9 بار برده‌اند.

یونهاپ گزارش خود را اینگونه ادامه می‌‌دهد: در واقع کره‌جنوبی از سال 1974 هرگز نتوانسته‌ ایران را در خاک این کشور شکست دهد و در شش سفری که به تهران داشته چهار بار دست خالی برگشته و دو بار هم مساوی گرفته است. اولی اشتیلیکه، سرمربی کره جنوبی پیش از این هم طعم شکست در تهران را چشیده است. او دو سال پیش در یک بازی دوستانه، با گلی که تیمش در دقیقه 82 خورد شاهد شکست یک بر صفر شاگردانش بود. حالا 10 بازیکن از آن تیمی که در آن بازی شرکت داشتند، دوباره به تهران سفر کرده‌اند و می‌خواهند با یک برد تاریخی، انتقام‌گیری کنند. اشتیلیکه برای این دیدار وعده ارائه بازی متفاوتی را از سوی شاگردانش داده است اگرچه جو ترسناک ورزشگاه آزادی هنوز هم او را نگران می‌کند. کره‌ جنوبی به دنبال آن است که به ناکامی خود برای باز کردن دروازه تیم ملی ایران در تهران هم پایان دهد. آخرین بازی که کره جنوبی در استادیوم آزادی موفق شد گل بزند، سال 2009 بود که پارک جی‌سونگ، گل تساوی یک بر یک تیمش را زد. در حقیقت کره جنوبی در خاک ایران تا به حال تنها سه گل زده است و به جز هافبک پیشین منچستریونایتد، لی یونگ مو تنها بازیکن دیگری است که توانسته دروازه ایران را در خانه‌اش باز کند. او این کار را دو بار در سال 1977 انجام داد.

خبرگزاری یونهاپ از خط دفاعی، به عنوان یکی دیگر از دغدغه‌های اشتیلیکه برای مصاف با ایران یاد کرده و نوشته است: کره جنوبی به خاطر اخراج شدن هونگ یئونگ هو، مدافع میانی‌اش در بازی برابر قطر، مجبور است در خط دفاعی‌اش تغییراتی ایجاد کند و به همین اشتیلیکه دلیل کیم مین هایئوک را انتخاب کرده اما احتمال به میدان رفتن کواک تائه هوی در ترکیب اصلی بیشتر است. این بازیکن 35 ساله همان کسی بود که دو سال پیش در کنار یانگ هیون سو، مرکز خط دفاعی کره جنوبی را پوشش دادند.

در ادامه گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی به آمار خوب تیم ملی ایران در بازی‌های اخیر و نیز بازیکنان قدرتمندی که این تیم دارد، اشاره شده و آمده است: ایران برای پنجمین حضورش در جام جهانی در حالی به مصاف کره جنوبی می‌رود که در بازی قبلی‌اش مقابل ازبکستان در تاشکند با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. ایران از زمان شکست 3 بر یک در دیدار دوستانه برابر سوئد در ماه مارس سال 2015 دیگر نباخته و از فهرست 23 نفره‌اش 12 نفر پیش از این در بازی دوستانه سال 2014 مقابل کره جنوبی بازی کردند که یکی از آنها سردار آزمون، زننده گل پیروزی‌بخش ایران در آن بازی بود. ایران اما مهاجم کارآمد دیگری مانند رضا قوچان‌نژاد، کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی دارد که شجاعی دو بار و قوچان نژاد یک بار به کره گل زده‌اند. علاوه بر این قدرت ایران با بازگشت دو بال خود، اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش که مصدوم بودند، بیشتر خواهد شد. کاپیتان آندرانیک تیموریان هم که از سال 2006 تا کنون در تمام بازی‌های میان ایران و کره جنوبی حضور داشته، میانه میدان را پوشش خواهد داد.

یونهاپ در پایان گزارش خود به برنامه فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری مراسم عزاداری «شب تاسوعای حسینی» پیش از آغاز بازی دو تیم اشاره کرده است.

انتهای پیام/ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.