۰۷:۲۳ - چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

فرمانده سپاه شاهین شهر و میمه:

درخت تنومند انقلاب اسلامی ریشه در واقعه بزرگ غدیر خم دارد

سرهنگ مشیر صدری فرمانده سپاه شاهین شهر و میمه، یکی از جلوه های غدیر را بصیرت اصحاب پیامبر(ع) عنوان کرد و با تاکید بر لزوم بصیرت و آگاهی برای عبور از برهه های حساس و مهم گفت: انقلاب اسلامی ایران در امتداد غدیر و درختی تنومند است که ریشه های آن در غدیر قرار دارد.

به گزارش شاهین پرس؛ پیامبر اکرم (ص) بنا بر امر الهی، در سال دهم هجرت تصمیم به زیارت خانه خدا و بجاآوردن حج نمودند، این سفر که به حجة الوداع معروف است پیش ازیکصدوبیست هزار نفر آن حضرت را همراهی کردند.

پس ازپایان مراسم حج، بلافاصله اعلام شد همه حجاج از مکه خارج شوند و در غدیرخم که قبل ازمحل جداشدن کاروان هابود حضور پیدا کنند. سه روز پس ازپایان مراسم حج  ،سیل جمعیت به سوی غدیرخم حرکت کردند.

واقعه غدیرخم که به نصب ولایت مولای متقیان حضرت علی(ع) انجامید پس از مبعث رسول گرامی اسلام، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین حوادث تاریخ صدر اسلام است که در بین عامه مسلمانان، واقعه‌ای مسلم، پذیرفته شده و قطعی تلقی می‌شود. بازسازی این رخداد بزرگ به منظور غدیرشناسی و تبیین جایگاه این واقعه عظیم دارای اهمیت است.

به مناسبت عید سعید غدیرخم، سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه عصر امروز واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم را با هنرنمایی بیش از 170 نفر از بازیگران و هنروران و استقبال باشکوه مردم شاهین شهر در جوار شهدای گمنام این شهر برگزار کرد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه درآیین بازسازی واقعه غدیر ضمن تبریک فرارسیدن عید بزرگ مسلمانان، واقعه غدیر را شناسنامه شیعیان دانست و گفت: دشمنان اسلام بویژه استکبارجهانی همواره در تلاش برای ایجاد انحراف و وارد کردن شبهاتی در واقعه غدیر هستند که هوشیاری جامعه مسلمین و شیعیان امری ضروری می باشد.

سرهنگ دوم پاسدار سیدعلی مشیر صدری با بیان اینکه ضرورت شناخت غدیر بر هیچ کس پوشیده نیست خاطرنشان کرد: از سال 1388سازمان بسیج مستعضفین برای رفع شبهات دربحث غدیر، برنامه ای را تدوین و ابلاغ کرده که هرساله در 167 موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران اسلامی و سه کشور همسایه، واقعه غدیرباسازی و نمایش داده می شود.

وی غدیر را استمرار تشکیل حکومت اسلامی دانست و افزود: واقعه مهم و تاریخی غدیر تنها انتصاب جانشین پیامبر به اذن خدا نیست بلکه استمرار رسالت پیامبر و تشکیل حکومت اسلامی است.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه با بیان این مطلب که نباید از تاثیر هنر در جامعه غافل شد خاطرنشان کرد: برای هرچه بهتر نشان دادن این واقعه مهم، همه هئیات مذهبی همانگونه که دهه محرم و لیالی قدر را گرامی می دارند، با دعوت از گروه های هنری این واقعه مهم تاریخی را که تجلی و بیانگر رسالت حضرت ختمی مرتبت است را هم هرچه بهتر جلوه دهند.

مشیرصدری یکی از جلوه های غدیر را بصیرت اصحاب پیامبر(ع) عنوان کرد و با تاکید بر لزوم بصیرت و آگاهی برای عبور از برهه های حساس و مهم گفت: انقلاب اسلامی ایران در امتداد غدیر و درختی تنومند است که ریشه های آن در غدیر قرار دارد.

وی در پایان از همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، و بسیجیان حاجی آباد، گز، گرگاب و شاهین شهر که در برگزاری و اجرای بازسازی هرچه بهتر واقعه غدیرخم، سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه را همراهی کردند تشکر و قدردانی کرد.

این مراسم که با اجرای مولودی و مدیحه سرایی و اجرای نمایش و بازسازی صحنه هایی از غدیر ادامه داشت مورد استقبال جمعیت زیادی ار گروه ها و طیف های مختلف مردم شهرستان قرار گرفت.

One Response to “درخت تنومند انقلاب اسلامی ریشه در واقعه بزرگ غدیر خم دارد”

  1. رضایی گفت:

    سلام
    یکی از اعزه محترم شاهین شهر برگزاری مراسم غدیر که توسط سپاه انجام شد را به نام خود در سایتش ثبت کرده است.
    عوض خسته نباشید به فرزندان انقلاب و کار به این زیبایی از کار دیگران به نفع خود بهره برداری می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.