۱۱:۴۲ - دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

علوفه های گاوداری در شعله های آتش خاکستر شد + عکس

انبار علوفه های یک واحد گاوداری در شهر گرگاب که دچار حریق شده بود با تلاش ۱۳ ساعته تیم اطفاء حریق آتش نشانی شعله های آتش مهار شد.

به گزارش شاهین پرس؛ در پی وقوع آتش سوزی انبار علوفه گاوداری مسیبی واقع در پشت گلخانه پارادایس شهر گرگاب و تماس با سامانه 125 آتش‌نشانی مبنی بر درخواست کمک فوری، آتش‌نشانان سه ایستگاه عملیاتی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

آتش‌نشانان پس از بازدید و بررسی با کمک لودرهای شهرداری محل را تخلیه و پس از ایمن کردن محل حادثه با استفاده از 6 خودرو از چندین نقطه اقدام به خاموش کردن آتش کرده و از سرایت آن به دیگر نقاط گاوداری جلوگیری به عمل آوردند.

فرمانده تیم عملیاتی اعزام شده به محل حادثه گفت: در پی تماس با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی در انبار علوفه ای در شهر گرگاب آتش نشانان 3 ایستگاه عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند که به محض ورود به محل مشاهده گردید انبار مملو از کاه و علوفه طعمه حریق شده و با توجه به وزش باد آتش سوزی در حال گسترش است.

قدرت اله شایان اضافه کرد: با توجه به حجم بالایی حریق بلافاصله فراخوان نیروهای خارج از شیفت انجام و با آتش نشانی شهرهای گز و گرگاب هماهنگ و تعدادی تانکر آب و لودر از شهرداری شاهین شهر فراخوان گردید و آتش نشانان با سرعت عمل و با استفاده از تجهیزات تنفسی و اطفاء حریق وارد عمل شده و از چندین نقطه اقدام به اطفاء نموده و با کمک لودرهای شهرداری محل را تخلیه و از سرایت  آتش به نقاط دیگر گاوداری جلوگیری کردند.

وی علت طولانی شدن زمان عملیات را جابجایی و تخلیه علوفه ها از انبار به وسیله لودر برای جلوگیری از گسترش شعله های آتش عنوان کرد از نیروهای جایگزین استفاده شد.

شایان با بیان اینکه علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است تصریح کرد: در این آتش سوزی گرچه بخش زیادی از آذوقه های دامی موجود در انبار سوخت ولی خوشبختانه به هیچ دامی آسیب وارد نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.