۲۰:۵۶ - سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم:

تضعیف توان نظامی کشور خواسته دشمن از زبان برخی افراد است/ ایستادگی مجلس مقابل توافق FATF تا استیضاح وزیر

حاجی دلیگانی گفت: برخی برای تضعیف توان نظامی و دفاعی ایران مطالب و گزافه هایی را امروز مطرح می کنند همانا دنبال آن هستند که کشور ما را در دل کشورها و دنیای سلطه مضمحل کنند و استقلال آن را تضعیف کنند.

به گزارش شاهین پرس؛ نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز، در واکنش به اظهارات اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی مبنی بر تعطیلی مراکز و نیروهای نظامی، اظهار کرد: آنچه که در برجام بنا بود صورت بگیرد، رفع تحریم های اقتصادی کشور ایران بود و هنگامی که دولت مشاهده کرد در این موارد دستآوردی نداشته با یک تغییر نگرش به وزرای خود اعلام کرد که کاری به گشایش های اقتصادی حاصله از برجام نداشته باشیم و فقط موضوع تامین امنیت را مطرح سازید و بگویید از جمله از دستاوردهای برجام، همانا مسائل امنیتی است.

وی ادامه داد: اقتداری که امروز ایران اسلامی به برکت تدابیر رهبری و ایستادگی جبهه مقاومت و تشکیل بسیج جهانی اسلام در منطقه به وجود آورده، آنقدر چشمگیر و دشمن شکن است که حتی کسانی که بخواهند نتیجه برجام را  توجیه کنند به آن موضوع پناه می برند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم تصریح کرد: قطعا اقتداری که ما امروز در منطقه داریم حاصل ایستادگی و وجود نیروهای نظامی پرتوان و روحیه جهادی رزمندگان ایثارگر ایران اسلامی در منطقه است و اگر کسانی به منظور تضعیف این موضوع مطالب و گزافه هایی مطرح می کنند دنبال آن هستند که کشور ما را در دل کشورها و دنیای سلطه مضمحل کنند و استقلال آن را از دست بدهند.

وی در پاسخ به چرایی تکرار سخنان و مواضعی که  تضعیف کننده توان نظامی ایران در روزهای اخیر از سوی برخی افراد حامی دولت است، گفت: این افراد به نوعی دچار تحلیل هایی شده اند که هرگز صحیح نیست و خواسته های دنیای سلطه گر هم هست چرا که دنیای سلطه جو به دنبال آن است که هر روز به تعداد کشورهای سلطه پذیر اضافه کند و هر کشوری که بخواهد ادعای ایستادگی داشته باشد به روش های مختلف به سمت پذیرش سلطه سوق بدهد.

حاجی دلیگانی به پذیرفتن FATF از سوی دولت اشاره کرد و گفت: این امر بواقع خطرناک بوده و عواقب جدی برای نظام و ملت در پی دارد و ما به عنوان نماینده مردم در خانه ملت نخواهیم گذاشت چنین اتفاقی رقم بخورد، چرا که در یک خانواده حتی یک برادر مایل نیست اطلاعات مالی اش را برادر دیگرش بداند، حال که چنین خصلتی در ملت ایران وجود دارد چطور می توان اجازه داد که تحت قالب یک طرح آمریکایی، اطلاعات خصوصی حساب مردم افشا شود.

وی تاکید کرد: معتقدم که اگر اطلاع رسانی صحیحی در زمینه تبعات و عواقب FATF از طریق رسانه ها داده شود، اغلب نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی جلوی امضای این توافق خواهند ایستاد.

به تصریح وی، برای ممانعت از این موضوع ایستاده ایم و اگر لازم هم باشد وزیر مربوطه را علی رغم اینکه به شخص وزیر اقتصاد اعتقاد داریم و فردی معتقد می دانیم ولی او را هم استیضاح خواهیم کرد.

بر این اساس، چندی قبل هاشمی رفسنجانی در سخنانی گفته بود، اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند. نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.