۱۵:۴۹ - دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

حاجی دلیگانی مطرح کرد:

گرانی برخی کالاها و خدمات تورم تک رقمی را کمرنگ کرده است

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،گفت:قیمت برخی کالاها و خدمات مانند مواد غذایی و قبض هایی مانند آب و گاز افزایش قابل توجهی یافته و این موضوع باعث شده مهار رشد شدید نرخ تورم، برای مردم غیرقابل هضم باشد.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره کنترل نرخ تورم،گفت:دولت در مهار رشد قیمت برخی کالاها عملکرد مناسبی نداشته است،حتی برخی خدمات که دولت خود ارائه دهنده آن است با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو بوده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند روز گذشته قیمت امتیاز کنتور برق از حدود هشتصد و پنجاه هزارتومان به بیش از یک میلیون و دویست هزار تومان افزایش یافته این در حالی است دولت همواره از کاهش نرخ تورم صحبت می کند.

فشار ناشی از گرانی قیمت برخی کالاها و خدمات  اعتماد مردم به برخی آمارها را کم کرده است

حاجی دلیگانی افزود:باید پذیرفت قیمت برخی کالاها با افزایش محسوسی روبرو نبوده است،اما رشد قیمت برخی کالاها و خدمات مانند مواد غذایی و قبض هایی مانند آب و گاز قابل توجه بوده است و این موضوع باعث شده مهار رشد شدید نرخ تورم برای مردم غیرقابل هضم باشد.

وی ادامه داد:فشار ناشی از گرانی قیمت برخی کالاها و خدمات باعث شده اعتماد مردم به برخی آمارهای اعلامی کم شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود:برخی مسئولان قیمت کالا و خدمات را با توجه به نوع واحد سنجش، به نحوی تحلیل می کنند که بیانگر وضعیت مساعد اقتصادی در بازارها است که این موضوع قابل تامل است.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،افزود:قیمت اجاره بها در ماه های گذشته با افزایش قابل توجهی روبرو شده است و بخش قابل توجهی از درآمد خانوارها صرف این هزینه می شود،بنابراین باید دولت در زمینه کنترل قیمت ها اقدامات حمایتی لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.