۱۶:۱۵ - جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

امام جمعه شهر گز:

مدیریت حج باید به کشورهای اسلامی واگذار شود

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز گفت: دولت عربستان باید با پذیرش مسئولیت حوادث حج سال گذشته قبول کند که توانایی مدیریت برگزاری مراسم حج را ندارد و این مسئولیت را به کشورهای اسلامی واگذار کند.

به گزارش شاهین پرس؛ امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت اخلاق اسلامی و تقوای الهی و تسلیت شهادت جوانترین امام شیعیان گفت: سراسر زندگی امام جواد علیه السلام مبارزه با دستگاه ظالم و فاسد عباسی بود.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) را باید نماد مقاومت در برابر هجمه های نرم دشمنان اسلام دانست؛ راه اندازی حوزه و مکتب علمی و تربیت شاگردان، نفوذ دادن شیعیان به دربار برای حمایت و کمک به شیعیان، بهره گيري از تقيه در مواقع لزوم، مبارزه با اندیشه های انحرافی با پذیرفتن مناظرات علمی، ایجاد و هدايت شبکه وکالت در جهت مقدمه چینی برای دوران غیبت امام دوازدهم را از جمله شیوه های مبارزاتی و برنامه های موفق و تاثیر گذار امام جواد(ع) در برابر حکومت عباسی عنوان کرد.

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی با تبریک آغاز ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت زهرا (س) همه زوجین و جوانان دم بخت را به تاسی گرفتن از زندگی این دو معصوم سفارش کرد و افزود: شایسته است که جوانان در انتخاب همسر ایمان و هم کفو بودن، سبک گرفتن مهریه، پایین آوردن سطح توقعات، داشتن جهیزیه سبک، برگزاری مراسم عروسی بدور از گناه، رعایت احترام میان همسران، تقویت روحیه ایثار و گذشت، اعتماد و اهتمام و جدیت در تربیت فرزندان را از جمله ملاک های انتخاب همسر و ازدواج آسان قرار دهند.

وی ماه ذی‌الحجه را یادآور مناسک حج ابراهیمی که تضمین‌کننده عزت مسلمین و عظمت اسلام است دانست و با اشاره به حادثه برائت از مشرکین سال 66 و حادثه دردناک سال گذشته منا خاطرنشان کرد: دولت عربستان مسئول حادثه خونین سال گذشته در سرزمین منا است و باید مسئولیت این حادثه را بپذیرد و قبول کند که توانایی مدیریت برگزاری مراسم حج را ندارد.

خطیب نماز جمعه شهر گز با تاکید بر اینکه عربستان باید بی منطقی را کنار گذاشته و مدیریت حج را به کشورهای اسلامی واگذار کند، تصریح کرد: باید کمیته حقیقت یاب بین المللی در خصوص حوادث حج سال گذشته تشکیل شده و مقصران اصلی حادثه مجازات شوند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان وزارت دفاع، بیان کرد: آمادگی نظامی دربرابر جبهه ای خبیث و مخالف استقلال جمهوری باید افزون و تقویت گردد، هنگامی که آمریکا حق دفاع را برای نظام اسلامی قائل نیست، باید اقتدار و قدرت کشور را افزایش دهیم.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: اقتدار درونی نظام جمهوری اسلامی صرفا با سلاح نظامی نیست بلکه به وسیله ایمان و ایستادگی و بصیرت مردم نیز به دست آمده و حفظ می شود.

وی از تلاش های مسیبی خیر درمانگاه ساز شهر گز که مرکز درمانی شبانه روزی را احداث کرده و همچنین از پیگیری مسئولان این شهر برای انتقال خط لوله آب قدردانی کرد.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.