۱۶:۰۲ - پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

دستگیری داعشی‌ها در کشور با تحرکات مشکوک دیپلمات‌‌های غربی همراه است:

گشت‌وگذار آزادانه دیده‌بانان داعش در ایران

در روزهای گذشته، مسئولان استان کرمانشاه هم از انهدام دو تیم تروریستی در این استان خبر دادند که قصد انجام عملیات خرابکارانه در شهرهای مرزی و برخی امکان زیارتی را داشتند.

به گزارش شاهین پرس؛ انهدام گروه‌های تروریستی در ایران و ناکامی آن‌ها از انجام عملیات در شهر‌ها و امکان پرجمعیت را می‌توان جزء داغترین اخبار ماه‌های اخیر دانست؛ اخباری که آغاز آن با دستگیری عوامل داعش در تهران آغاز شد و در آخرین مورد آن هم خبر انهدام یک گروه تروریستی در کرمانشاه که قصد انجام عملیات در نقاط مختلف کشور داشتند مخابره شد.

پس از دستگیری عوامل داعش در تهران، صدا و سیما مستندی از اعترافات افراد دستگیر شده با عنوان “درعمق ناکامی” پخش کرد که در آن داعشی‌های دستگیر شده از دریافت مبالغی برای بمب‌گذاری در ۵۰ نقطه تهران خبر داده بودند.

استفاده از روش بمبگذاری داعش در زاهدان

اما دستگیری عوامل داعش در تهران ابتدای کار بود و پس از آن اخبار دیگری درخصوص کشف و انهدام گروه‌های تروریستی وابسته به داعش منتشر شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کشف تونل زیر زمینی یک تیم تروریستی که قصد خرابکاری در مقرهای نظامی شهرستان خاش را داشتند اشاره کرد.

براساس اخبار منتشر شده ماموران انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک عملیات مشترک در بازرسی از منزل مورد نظر، یک تونل در عمق ۲۰متری زمین و حرکت ۳۰متری در طول به‌سمت مقرهای نظامی و امنیتی حفر شده بود به‌همراه یک ریموت تله انفجاری، مقادیری سلاح و مهمات، وسایل حفاری پیشرفته و نقشه‌ای که مسیر حفاری به این اماکن در آن ترسیم شده بود، کشف کردند و هم‌چنین ۱۰ نفر از اعضای این تیم تروریستی هم در این عملیات دستگیر شدند.

انهدام دو تیم تروریستی در کرمانشاه و هلاکت ۴ تروریست

در روزهای گذشته، مسئولان استان کرمانشاه هم از انهدام دو تیم تروریستی در این استان خبر دادند که قصد انجام عملیات خرابکارانه در شهرهای مرزی و برخی امکان زیارتی را داشتند.

سردار منوچهر امان اللهی، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه روز گذشته(سه‌شنبه)در اعلام جزئیات این خبر، اظهار داشت: صبح امروز تیم ویژه عملیات انتظامی استان و نیروی ویژه نوپوی یگان ویژه با همکاری و هماهنگی سربازان گمنام امام زمان(عج) وارد عمل شدند و در یکی از محلات شهر با این تیم تکفیری درگیر شدند و همه آنها را به هلاکت رساندند.

سردار منوچهر امان‌اللهی با اشاره به اینکه این عوامل با هدف عملیات خرابکارانه وارد کشور شده بودند، تصریح کرد: از عناصر تکفیری یک قبضه سلاح کلاشینکف، دو تیغه خشاب و یک جلیقه انفجاری کشف شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی با اقدامات اطلاعاتی شبانه‌روزی، فضای امنی را در استان کرمانشاه ایجاد کرده‌اند، به مخلّان نظم و امنیت هشدار داد: جان کمترین بهایی است که برای برقراری ثبات و آرامش می‌پردازیم.

همچنین در درگیری دیگری در شمال‌غرب استان کرمانشاه ۴ داعشی به هلاکت رسیدند.

استاندار کرمانشاه هم در تشریح جزئیات درگیری نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با عناصر داعشی اظهار داشت: در این درگیری ۴ نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند و ۳ نفر نیز دستگیر شدند.

اسدالله رازانی افزود: در این درگیری‌ها در شمال‌غرب استان کرمانشاه روی داد آن عناصری که پیش از این در کشور حضور داشتند و عناصری که به آنها ملحق شدند کشته و یا دستگیر شدند.

جزئیات انهدام ۲ تیم تروریستی وابسته به گروهک تکفیری در استان کرمانشاه

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در تشریح جزئیات انهدام ۲ تیم تروریستی وابسته به تکفیری‌ها در این استان گفت: با شناسایی یک خانه تیمی از تروریست‌های وابسته به گروهک‌های تکفیری توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، صبح امروز در یک عملیات منسجم، درگیری مسلحانه در مرکز کرماشاه انجام شد و سه نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز دستگیر شدند.

محمدرضا عدالت‌خواه افزود: خوشبختانه هیچ یک از مأموران و سربازان وابسته به نیروهای انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات آسیبی ندیدند. این افراد از سوی گروهک‌های تکفیری حمایت می‌شدند و به آن‌ها وابسته و دارای جلیقه‌های انفجاری بودند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: البته در راستای این عملیات‌ها، شب گذشته نیز یک تیم تروریستی دیگر در«جوانرود» کرمانشاه متلاشی شد که در این عملیات هم تعدادی دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: این دو تیم تروریستی با تلاش شبانه‌روزی سربازان امام زمان(ع) شناسایی و با کمک سایر نیروهای نظامی و انتظامی متلاشی شدند.

**فعال شدن دیده بان‌های داعش در ایران

اما پس از آنکه گروه‌های تروریستی موفق به انجام عملیات و عملی کردن برنامه‌های از پیش‌تعیین شده خود نشدند، اربابان و حامیان اصلی این گروه‌ها که شاهد از هدر رفتن هزینه‌هایی بودند که برای انجام عملیات‌های خرابکارانه به جهت از بین بردن آرامش و امنیت اجتماعی ایران در اختیار تروریست‌ها گذاشته بودند، خود دست به کار شده و برای شناسایی اماکن نظامی و نقاط حساس مرزی وارد عمل شدند.

روز‌های گذشته خبری مبنی بر توقف یک خودروی مشکوک پلاک سیاسی در استان کردستان منتشر شد.

در پی انتشار این خبر یک مقام امنیتی در سپاه استان کردستان گفت: در تاریخ ۲۳ مرداد ماه نیروهای امنیتی سپاه کردستان رفتار مشکوک یک خودروی پاجیرو پلاک سیاسی را در شهرستان سقز زیر نظر گرفته که در نهایت این خودرو در نزدیکی روستای “ایرنخواه” سقز متوقف شد.

وی در تشریح این خبر افزود: نیروهای سپاه سقز فیلم برداری‌های مشکوک این خودرو از مجموعه‌های نظامی را زیر نظر گرفته بودند و هنگامی که دستور ایست به خودرو را دادند، از محل فیلم برداری متواری شدند.

این مقام امنیتی اطلاعات سپاه ادامه داد: در طول مسیر این خودرو ۳ ایست بازرسی را بدون توقف رد کرد که در نهایت در نزدیکی روستای ایرانخواه سقز در تور امنیتی اطلاعات سپاه گرفتار و مجبور به متوقف کردن خودرو شدند.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود که سرنشینان خودرو توقیف شده یک مرد به نام “سباستین سورن” و یک زن به نام “شارلوت لوپز وارونه والر” هستند که به ترتیب رایزن سیاسی فرانسه و دبیر دوم سفارت انگلیس در تهران هستند که بدون هماهنگی و مجوز به صورت غیرقانونی در برخی مناطق استان کردستان تردد می‌کنند.

 وی افزود: پس از انجام استعلامات از استان و تهران مشخص شد که این خودرو و افراد تنها مجوز اقامت در هتل آذربایجان و هتل شادی سنندج را داشته و انجام فیلمبرداری از مجموعه‌های نظامی ارتش و سپاه و رودخانه‌های مرزی غیرقانونی و نامحسوس بوده که پس از متوقف کردن خودروی آنها توسط نیروهای امنیتی سپاه، دوربین آنها ضبط شد.

پس از انتشار این خبر، کانال خبرسری در نرم‌افزار تلگرام با استناد به اظهارات برخی از منابع آگاه نوشت: این افراد با عکس برداری از برخی اماکن ممنوعه که شرح آنها در خبرها اعلام شده است، پس از مشاهده نیروه های سپاه به هشدار ایست پست های بازرسی نیز توجهی نکرده اند تا اینکه توقیف شده اما به سرعت با فشار وزارت خارجه  آزادی این اتباع رقم می خورد.

در صورت عدم توقیف، این عوامل خارجی قصد داشتند با هماهنگی عقبه برنامه ریز خود به بوکان، ارومیه و… نیز سرکشی های مشکوک داشته باشند.

با انتشار اخبار مربوط به دستگیری و تحرکات مشکوک این افراد، آن هم پس از انهدام برخی از گروه‌های تروریستی در شهر‌های مرزی کشور، برخی از مردم و مسئولان، این دیپلمات‌های دستگیر شده را دیده‌بان‌های گروه‌های تروریستی در کشور دانستند و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل هوشیاری و اقدام به موقع تشکر کردند.

چشم‌های عاریه‌ای داعش در ایران

سیدقاسم جاسمی با اشاره به سفردومقام سفارت فرانسه وانگلیس به مناطق مرزی غرب کشور گفت: این دو نفر در شهرستانهای مختلف استان کردستان و بخشهایی از مرزهای غربی حضور یافتند درحالی که مجوز آنها فقط برای حضور در شهر سنندج بوده است.

وی افزود: تصویر برداری از قسمتهای نظامی و پادگانهای کشور ممنوع است که توسط این دو تبعه فرانسه و انگلیس به شکلی مشکوک انجام گرفته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مباحث موضوعاتی که مربوط به امنیت کشور است قابل مسامحه نیست و باید از بروز چنین اتفاقاتی که ممکن است حوادث ناگوار بعدی را در پی داشته باشد جلوگیری کرد.

جاسمی با بیان اینکه هوشیاری نیروهای اطلاعات سپاه مانع از سوء استفاده این افراد شده است ادامه داد: سربازان گمنام سپاه کردستان رفتار مشکوک این افراد را رصد کرده و با متوقف کردن اتومبیل، دوربین تصویر برداری آنها را ضبط کرده اند.

وی اضافه کرد: صدور چنین مجوزهایی ازسوی وزارت خارجه کشور برای اتباع کشورهایی که انواع مشکلات رابرای ما درصحنه های داخلی و بین المللی رقم می زنند با منافع ملی کشور سازگار نیست.

جاسمی بر توجه بیشتر وزارت خارجه برای صدور مجوز مسافرت اتباع خارجی در داخل کشور تاکیدکرد و گفت: تجربه نشان داده است که مقامات سفارت انگلیس دربسیاری از موارد بر خلاف منافع ملی کشور فعالیت کرده اند لذا اجازه تردد آزادانه خصوصا در مناطق حساس مرزی برای آنها جایز نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با محکوم کردن چنین اقداماتی خاطرنشان کرد: وزارت خارجه باید پیگیر این موضوع بوده و پاسخگوی این عمل باشد.

جاسمی تصریح کرد: درشرایطی که ارتباط گروه های تروریستی منطقه با کشورهای اروپایی و در راس آنها فرانسه و انگلستان روشن است به هیچ وجه به صلاح نیست که افرادی از سفارت آنها آن هم بدون مجوز و فاقد صلاحیت جایگاهی به هرجا که می خواهند سرک بکشند و عکس بگیرند.

جاسمی گفت: باید مراقب بود تا اجازه گردش آزادانه چشمهای عاریه ای داعش و تروریستها را در منطقه نداد.

دیپلمات‌های دستگیر شده پشت‌پرده حضور تروریست‌ها در ایران هستند

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به گشت‌وگذار دیپلمات‌های انگلیسی و فرانسوی در شهرهای مرزی کشور گفت: داعش‌ را همین افراد به وجود آورده‌اند و به دنبال گرا دادن به برخی از گروه‌های تروریستی بوده‌اند.

وی با اشاره به دستگیری و به هلاکت رسیدن تعدادی از تروریست‌ها در داخل کشور افزود: به نظرم این اروپایی‌ها پشت پرده حضور تروریست‌ها و اقدامات تروریستی در کشور بوده‌اند که با هشیاری متوقف شده‌اند.

نماینده مردم ارومیه اظهار داشت: مردم کشور ما با تسلط انگلیسی‌ها به ایران صددرصد مخالف‌ هستند و من به نمایندگی از مردم ارومیه از سپاه تشکر و قدردانی می‌کنم.

غربیها که داعش را برای شکست جمهوری اسلامی ایران ساخته بودند، با زمین گیر شدن پروژهی خود در عراق و سوریه، دچار مشکلات مختلفی شدند که ابتلا به حوادث تروریستی در غرب بخش مهمی از آن را تشکیل میداد.

پس از به وجود آمدن ناامنیهای داخلی در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا، غرب برنامه جدیدی را برای مخدوش کردن امنیت جامعه ایران در پیش گرفت و  آن حمایت از تروریستها برای انجام عملیاتهای خرابکارانه و شهرهای پرجمعیت و امکان مذهبی ایران بود که این پروژه هم با شکست مواجه شد و به نظر می‌رسد دیده بانهای داعش در حالی طی روزهای گذشته دستگیر شدند که در حال رصد مناطق مرزی برای برنامهریزی جدید به جهت حضور تروریستها در ایران و انجام عملیاتهای خرابکارانه بودند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.