شاهین پرس

تاکید ایران و روسیه بر ضرورت اجرای دقیق و کامل تعهدات طرفین برجام/ جبهه النصره همچنان ماهیت تروریستی دارد

کدخبر: 67728
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ در ساعت ۹:۰۹ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ در این دیدار که عصر دوشنبه در باکو انجام شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسیر همکاری‌های راهبردی گام برمی‌دارند، تأکید کرد: تهران از گسترش و تعمیق روابط با مسکو استقبال می‌کند.
رییس‌ جمهوری اظهارداشت: طی ماه‌های گذشته روند روابط دو کشور رو به جلو و توسعه‌ای بوده است.
روحانی با ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان برای جستجوی راههای توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه و چند جانبه افزود: اجلاس باکو زمینه‌ساز تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و به تبع آن، تحکیم ثبات و امنیت منطقه است.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه در تجارت دو جانبه باید به سمت کاهش تعرفه ها و تجارت آزاد حرکت نماییم، گفت: این مسیر باید در تجارت با اوراسیا ادامه یابد.
روحانی ضمن استقبال از سرمایه گذاری و مشارکت شرکت‌های روسی در کنار سایر شرکت‌های بین‌المللی در حوزه انرژی با ایران؛ به مذاکرات هسته‌ای اشاره و اظهار داشت: نقش روسیه در موفقیت این مذاکرات و اجرای دقیق و کامل تعهدات طرفین در برجام سازنده و مثبت بوده است.
رییس‌ جمهوری در ادامه به موضوعات منطقه ای و از جمله سوریه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه گروه‌های تروریستی نباید اجازه یابند تا با تغییر نام به فعالیت‌های تروریستی خود ادامه دهند، گفت: همکاری و همفکری خوبی بین ایران و روسیه در این زمینه وجود دارد که باید این مسیر را تا هدف نهایی و برقراری صلح و ثبات کامل در سوریه و منطقه ادامه دهیم.
رییس‌ جمهوری روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌ها بین دو کشور بویژه در حوزه‌های اقتصادی، انرژی، صنعتی و حمل و نقل ، گفت: جهش در روابط دو کشور طی ماه‌های گذشته حاصل جدیت مقامات ایرانی بوده و در حوزه اقتصادی ، منجر به امضاء اسناد مهمی در زمینه روابط تجاری شده است.
ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری جلسه کمیسیون همکاری‌های مشترک بین دو کشور تشکیل و همکاری‌ها در زمینه فنی و علمی گسترش یابد.
رییس‌ جمهوری روسیه با اعلام حمایت از حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در اورآسیا برای تجارت آزاد، اظهار داشت: امیدواریم که این مذاکرات تا پایان سال جاری انجام شود.
پوتین با تأکید بر اینکه طی ماه‌های گذشته روابط فرهنگی دو کشور نیز توسعه محسوسی یافته است، ادامه داد: از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بابت کرسی‌های زبان روسی در دانشگاه‌ها قدردانی می‌کنیم.
رییس‌ جمهوری روسیه اظهار داشت: اجلاس باکو فرصت مناسبی برای مرور روابط دوجانبه و اجرای توافقنامه‌ها است.
در این جلسه طرفین بر ضرورت همکاری ها در زمینه انرژی هسته‌ای، اجرای کامل و دقیق برجام و همچنین حفظ ماهیت تروریستی گروهک جبهه النصره تأکید کردند.
منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی