۱۰:۴۷ - یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

پیاده‌روی عنصر فراموش‌شده فضای شهری اصفهان است/ فراز و فرود زیاد بین فرمانداری و شهرداری برای تعیین نرخ بلیت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان امسال را یک سال تاریخی برای شهر اصفهان به دلیل اقدامات ویژه در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل شهر دانست.

به گزارش شاهین پرس؛ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در نشست خبری اقدام و عمل این معاونت اظهار کرد: چشم‌انداز هویت بافت تاریخی شهر را با حفظ جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری در دستور کار داریم.

علیرضا صلواتی با اشاره به چشم‌اندازی که برای محدوده مرکزی، رینگ‌های ترافیکی دوم و سوم شهر اصفهان تا سال ۱۴۱۴ در نظر گرفته‌شده است، گفت: افزایش حمل‌ونقل شهری، حمل‌ونقل روان با اولویت حمل‌ونقل همگانی و افزایش سرعت مطمئنه و روانی ترافیک برای این موضوعات در دست بهره‌برداری و پیگیری است.

وی بابیان اینکه ازنظر نیروی متخصص در معاونت خود کمبود داریم و با کمترین نیرو حداکثر بهره‌وری را دنبال می‌کنیم، افزود: حمل‌ونقل پاک، حمل‌ونقل همگانی، حمل‌ونقل هوشمند و فرهنگ آموزش از موضوعات در حال پیگیری و پیاده‌سازی توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به بهبود بیش از ۱۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر و راه‌اندازی ۵۰ ایستگاه دوچرخه تاکنون، گفت: برای سال ۹۵، بیش از ۷۵ کیلومتر مسیر رفت‌وبرگشت ویژه دوچرخه در مرکز و حاشیه زاینده‌رود ایجاد خواهیم کرد و اظهار امیدواری کرد ۳۰ ایستگاه مکانیزه دوچرخه در منطقه مرکزی شهر اصفهان ایجاد شود.

صلواتی، از امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری خبر داد که بر اساس آن حدود پنج هزار موتوربرقی تأمین و از مهرماه پیش ثبت‌نام موتورهای برقی ساخت داخل در شهر اصفهان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع حمل‌ونقل همگانی گفت: در این بخش شبکه اتوبوس‌رانی را هدف‌گذاری کرده‌ایم و توسعه بهبود زیرساخت‌ها، نظارت و رضایت مسافران را پیگیری می‌کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از در نظر گرفتن پیگیری فاز مطالعاتی شش خط اتوبوس‌رانی بی‌آر‌تی اطلاع داد و اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال این شش خط تکمیل و به بهره‌برداری برسد، همچنین به دنبال هستیم کلمه «ساتا» را جایگزین لفظ بی‌آر‌تی بکنیم.

صلواتی بابیان اینکه امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ تعداد خطوط اتوبوس‌رانی تندرو اصفهان به ۱۲ خط برسد، گفت: طبق برنامه‌ریزی که انجام‌شده است هر شهروند با طی ۴۰۰ متر پیاده‌روی به ایستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برسد.

وی از به‌کارگیری دوربین‌های ثبت تخلفات در خطوط بی آر تی در کنار فرهنگ‌سازی عموم مردم خبر داد و افزود: تا پایا ن سال تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات به ۱۸۸ عدد می‌رسد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص فرهنگ آموزش اظهار کرد: پارک‌های ترافیک که به دنبال ایجاد آن در تمام مناطق هستیم و سال گذشته مباحث آموزشی در این حوزه را به‌صورت پیشگام به مدارس بردیم.

صلواتی، مهم‌ترین اقدام ترافیکی شهر از راه‌اندازی پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: اولین طرح اجرایی در حوزه عمل در این قضیه نیز اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو است.

وی با اشاره به هزینه ۴۰ میلیارد تومانی در خصوص تملک و احداث پارکینگ در سطح شهر اصفهان در سال جاری، گفت: با تعاملی که با آموزش‌وپرورش صورت پذیرفت مقرر شد تا در ساعات غیر آموزشی مدارس فضای خالی آن‌ها برای پارکینگ استفاده شود که نتیجه آن افزایش ۷۰۰ خودرویی به ظرفیت پارکینگ‌های شهر است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان نتیجه اجرای جایگاه‌های کوچک سوخت را شکست شدن صف‌های انتظار برای سوخت‌گیری عنوان و اظهار کرد: مفتخر هستیم که این طرح را برای اولین بار در سطح کشور اصفهان اجرایی کرده است.

صلواتی، تاکسیرانی هوشمند را دغدغه همه بیان کرد و گفت: برای تحقق این عمل به دنبال ارائه بسته‌های تشویقی به شهروندان و تاکسیرانان هستیم، همچنین ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برای هوشمند کردن سامانه‌های پرداخت در تاکسی‌ها را هم پیگیری کرده‌ایم.

وی، از راه‌اندازی اداره کنترل کیفیت در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری خبر داد و اظهار کرد: با هزینه شش میلیارد تومانی تعداد ۱۰ دستگاه سنجش صوت و ۱۰ دستگاه سنجش آلودگی هوا را تا پایان سال راه‌اندازی خواهیم کرد.

صلواتی بابیان اینکه در حوزه استفاده از ناوگان حمل‌ونقل پاک، همه‌چیز دوچرخه نیست، گفت: اصلاً پیاده‌روی عنصر فراموش‌شده فضای شهری ما شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان امسال را یک سال تاریخی برای شهر اصفهان به دلیل اقدامات ویژه در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل شهر عنوان کرد.

صلواتی با اشاره به ۱۰ هزار و ۳۰۰ تاکسی موجود در اصفهان اظهار کرد: ۹ هزار تاکسی فعال در شهر اصفهان داریم که حدود ۸۰ درصد آن‌ها سامانه هوشمند را بر روی تاکسی‌های خود نصب‌کرده‌اند ولی ۳۰ درصد آن‌ها از این امکان استفاده می‌برند.

وی سه‌شنبه‌های بدون خودرو را یکی از چالشی‌ترین موضوعات مطرح‌شدن در شورای ترافیک استان بیان کرد و گفت: استقبال شهروندان از این طرح خستگی را از تن ما بیرون برد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب نیوز، در خصوص بهای نرخ ناوگان حمل‌ونقل عمومی با توجه به کشمکش‌هایی که فی‌مابین شهرداری و فرمانداری رخ‌داده بود، گفت: برای تعیین نرخ بلیت فراز و نشیب زیادی بین شهرداری و فرمانداری اتفاق افتاد.

صلواتی بابیان اینکه دولت یارانه ۳۰ درصدی سهم خود در بهای بلیت را تیز پرداخت نکرده است، اظهار کرد: ۹۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه سالیانه اتوبوس‌رانی را شهرداری پرداخت و در اوضاع رکود فعلی فشار مضاعفی را بر شهرداری تحمیل کرده است.

وی با اشاره به رد میانگین ۲۸ درصدی افزایش نرخ بلیت توسط فرمانداری گفت: با میانگین ۲۵ درصد این افزایش نرخ در حال اجرا است که کم‌ترین مقدار آن ۲ و بیشترین ۴۲ درصد افزایش هست.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.