۰۰:۵۶ - پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

ویژه برنامه سالروز میلاد حضرت معصومه (س)

تلویزیون برای روز دختر چه می‌کند؟

ویژه برنامه سالروز میلاد حضرت معصومه (س) به مناسبت آغاز دهه کرامت، چهارشنبه شب از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش شاهین پرس؛ دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه (س) شروع و به میلاد امام رضا (ع) ختم می‌شود و در طول این دهه برنامه‌های مناسبتی خاصی از شبکه‌های مختلف صداوسیما به روی آنتن می‌رود.

شبکه افق نیز ویژه برنامه‌ای برای شروع این دهه نورانی تدارک دیده است؛ ویژه برنامه سالروز ولادت حضرت معصومه (س) خواهر گرامی امام هشتم، در شب میلاد بانوی کرامت به صورت زنده از این شبکه پخش خواهد شد.

در این برنامه مهمانانی که همه آنها از بین بانوان و دختران هستند حضور خواهند داشت؛ گفت‌وگو با دختران موفق در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی، بانوانی که دوره نوجوانی آنها مصادف با روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بوده و همچنین فرزند دختر یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس که در حال حاضر مشغول به کار است و از نظر اقتصادی به خانواده خود کمک می‌کند، بخش‌های مختلف را تشکیل می‌دهند.
علاوه بر این شاهد اجرای گروه سرود دختران شهرستان ورامین با موضوع ولادت حضرت معصومه (س) خواهیم بود.
گفت‌وگو با دکتر بانکی‌پور از کارشناسان مجرب تلویزیونی و نویسنده کتاب «دختران آفتاب» بخش دیگری از این ویژه برنامه است و همچنین در میان برنامه گزارش‌هایی با محوریت فعالیت دختران در سطح جامعه به نمایش درمی‌آید.
نخبگان قرآنی و حافظان بین‌المللی، دختران خبرنگار، دختران قالیباف و فعال در زمینه هنری، دخترانی که در زمینه امور خیریه فعالیت می‌کنند، دختری که غواص قهرمان پاراگلایدر است و همچنین خردسال شهدای مدافع حرم، موضوعات این گزارش ها هستند.
تیتراژ ابتدای ویژه برنامه نیز در حرم حضرت معصومه(س) با حضور 400 دختر نوجوان فیلمبرداری شده است.
الهه بهبودی تهیه‌کنندگی ویژه برنامه سالروز میلاد بانوی کرامت را بر عهده دارد.
زمان شروع پخش این برنامه 21 و 30 دقیقه چهارشنبه 13 مرداد به مدت 120 دقیقه خواهد بود.

شبکه جام جم

جشن دهه کرامت – از میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) – از شبکه جهانی جام‌جم پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی جام جم، ویژه برنامه دهه کرامت به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) متشکل از بخش‌های متنوع گزارش مردمی، اجرای گروه‌های هنری و کارشناس مذهبی از روز چهارشنبه، 13 تا یکشنبه 24 مرداد از مشهد مقدس با اجرای محسن افکاری پخش می شود.

دو برنامه از این ویژه برنامه در روزهای جمعه 15 و دوشنبه 18 مرداد با موضوع تجلیل از مقام امام زادگان و امامزاده صالح (ع )با اجرای سید کمال هاشم زاده از امامزاده صالح تهران پخش می شود.

ویژه برنامه دهه کرامت کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه جهانی جام جم است که هر روز ساعت 19 به وقت تهران به روی آنتن می‌رود.

شبکه دو

هم‌زمان با آغاز دهه کرامت و ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) شبکه دو سیما برنامه هایی متناسب با این ایام را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، برنامه های «شیدایی»، «آیینه خانه»، «روبراه»، «کوی محبت»، «زنده باد زندگی»، «مسافر خراسان»، «طبیعت 360 درجه» و برنامه های ویژه گروه سنی کودک و نوجوان از جمله تدارک های شبکه دو برای این ایام است.
آغازگر این ویژه برنامه ها مراسم افتتاحیه جشن های دهه کرامت است که پنجشنبه 14 مرداد از ساعت 7:40 تا 9:15 به صورت زنده از حرم حضرت معصومه (س) پخش می شود. همچنین ویژه برنامه روز دختر کاری از گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو جمعه ساعت 16 در جدول پخش برنامه ها قرار دارد.
«کوی محبت» کاری از گروه امور اجتماعی است که از شهرهای قم و مشهد میزبان مخاطبان خود می شود. این برنامه که ترویج رفتار کریمانه از جمله رویکردهای آن است، موضوعاتی چون توسل به حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، توجه به افرادی که در این دهه با انجام کارهایی ویژه به «کرامت» تجسمی عینی داده اند؛ مانند مشاغل مختلفی که به خدمات دهی به صورت رایگان در این دهه پرداخته اند را در بر می گیرد.
همچنین جُنگ ترکیبی «شیدایی» به تهیه کنندگی محمد نبهان و اجرای عبدالله روا که به مناسبت دهه کرامت از 13 تا 24 مردادماه هر شب بعد از گفتگوی ویژه خبری به روی آنتن می رود؛ اهمیت جایگاه خواهری و برادری را در خانواده طراز مورد توجه قرار داده است. این برنامه که در ماه مبارک رمضان به ازدواج آسان می پرداخت، بار دیگر در ویژه برنامه های خود از ولادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) نگاهی نو به مقوله خانواده خواهد داشت..
گفتنی است این برنامه به صورت ترکیبی و با موضوع ازدواج و سبک زندگی دینی در شب‌های ماه مبارک رمضان به روی آنتن رفت و توانست نظر مثبت طیف وسیعی از بینندگان تلویزیون را جلب کند.
گروه کودک و نوجوان شبکه دو ویژه برنامه باران را به بهانه جشن ولادت حضرت معصومه (س) در نظر گرفته که با حضور دختران نوجوان از شهر قم به صورت زنده به روی آنتن می‌رود. این برنامه با توجه به میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر چهارشنبه و پنجشنبه 13 و 14 مرداد از شبکه دو سیما پخش می شود. همچنین گزارشی از اردوهای دانش آموزی دخترانِ شهرهای مرزی ایران نیز در جدول پخش برنامه های این شبکه قرار گرفته است.
«مسافر خراسان» کاری از گروه نهادهای اجتماعی به ارتباط حضور امام رضا (ع) در ایران و غنی شدن مکتب شیعی می پردازد و تاثیرات اجتماعی حضور خواهران و برادران امام هشتم در ایران را مورد توجه قرار می دهد. در این راستا تاثیرات وجود اماکن مذهبی و امامزاده ها در سراسر کشور، گفتگو با مردم هر منطقه، بهره گیری از اطلاعات کارشناسان میراث فرهنگی و اوقاف در این زمینه، مرور سفر امام رضا (ع) و متعاقب آن سفر جمع بزرگی از خواهران و برادران ایشان به ایران در «مسافر خراسان» مورد بررسی قرار گرفته است.
پخش این برنامه به مدت 10 شب از حرم حضرت معصومه(س) شروع شده و با گذر از شهرهای مختلفی چون شیراز و حرم احمد بن موسی(ع) یا همان حضرت شاهچراغ در میلاد حضرت امام رضا (ع) و در مشهد مقدس به پایان می رسد.
همچنین «زنده باد زندگی»، «آیینه خانه» و «روبراه» با بهره مندی از حضور کارشناسان، مهمانان و موضوعات متناسب با ایام دهه کرامت به تدارک برنامه هایی ویژه پرداخته اند که در طی این ایام از شبکه دو سیما پخش می شود.

منبع:شبکه افق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.