شاهین پرس

به آتش کشیدن کالای قاچاق، تولیدکننده داخلی را امیدوار و قاچاقچی را ناامید می‌کند

کدخبر: 67244
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ در ساعت ۱۱:۲۳ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛  حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در روز گذشته مبنی بر اینکه «به مسئولین گفته‌ام وقتی جنس قاچاق پیدا می‌کنید جلوی همه آتش بزنید» اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر گریبان کشور را گرفته است و باعث رکود  و ازدیاد بیکاری در ایران شده و اشتغال ما را زیر سؤال برده است بحث قاچاق زیاد کالای خارجی است.

وی با بیان اینکه اگر ورود کالای قاچاق از مبادی غیر قانونی جزئی بود شاید می‌شد نسبت به این امر چشم‌پوشی کرد و یا نسبت به آن زیاد حساس نبود، گفت: ولی ورود حجم خیلی زیاد کالای قاچاق در حدود ۲۵ هزار میلیارد دلار به کشور  نشان از ورود این حجم عظیم کالای قاچاق از مبادی رسمی است.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: زمانی که وزارت ارتباطات گزارش می‌دهد بیشتر گوشی هایی که در اختیار مردم است قاچاق بوده و یا بعضاً کالاهای دیگری که به وفور در بازار ایران یافت می‌شود همچون انواع منسوجات و پارچه‌ها و پوشاک قاچاق هستند، این موضوع نه‌تنها قابل چشم پوشی نیست بلکه به ذهن متبادر می‌کند که این ورود کالای قاچاق از طریق ته لنجی و قایق کوچک نیست.

وی با اشاره به اینکه روزنه ورود حجم عظیم کالای قاچاق، مبادی رسمی کشور است و این تأسف و نگرانی را دوچندان می‌کند، عنوان کرد: تأکید چندین‌باره رهبری بر معدوم‌سازی کالای قاچاق به‌صورت فوری و در ملأ عام حاوی این نکته است که مؤثرترین راه ناامید ساختن قاچاقچی معدوم سازی کالای قاچاق است.

139505111603407068266354

* حرمت استفاده از کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، یک امر از جانب رهبری است نه توصیه

موسوی لارگانی تأکید کرد: اگر قرار براین باشد که  کالای قاچاق دوباره پس از شناسایی در بازارهای ایران ورود پیدا کند و معدوم نشود، همان تأثیری که ورود کالای قاچاق در اشتغال و رکود و تولید داخلی دارد را باز خواهد داشت و این شناسایی کالای قاچاق هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: قاچاقچی زمانی که در جلوی چشمان خود ببینید که کالایش به آتش کشیده می‌شود قطعاً به‌راحتی بار دیگر چنین عملی را تکرار نمی‌کند، به‌عنوان نمونه در سال ۹۳، ۱۰ هزار میلیارد تومان سیگار در کشور مصرف‌شده است، درحالی‌که فقط ۷۰۰میلیارد تومان آن تولید داخلی است و این نشان از ورود حجم بالای کالای  قاچاق در یک موضوع است که حتی مالیات و عوارض آن هم پرداخت‌نشده است.

وی ادامه داد: به آتش کشیدن کالای قاچاق درملا عام، قاچاقچی را ناامید و تولیدکننده داخلی را امیدوار می‌کند، حرمت استفاده از کالای خارجی  که مشابه داخلی دارد برای دولت تنها یک توصیه از جانبت رهبری نیست، بلکه یک امر و دستور خطاب به همه جامعه اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان کرد: ملت ایران باید بدانند که استفاده از کالای ایرانی و داخلی تنها راه از بین بردن رکود جامعه و رفع مشکل بیکاری فرزندانشان است و سازمان‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی و نیروی انتظامی نیز باید با جدیت و قاطعانه با قاچاقچیان مقابله و کالاهای قاچاق را در ملاعام معدوم کنند.

منبع:صاحب نیوز