۱۶:۲۹ - شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵

با”این ترفندها “دیگر تلفن همراه خود را به رختخواب نمی برید!

اگر شما هم عادت دارید موقع خواب گوشی به‌دست باشید تا آخرین اخبار و عکس‌های آپلود شده در اینستاگرام را چک کنید ، برای ترک این عادت همراه ما باشید.

به گزارش شاهین پرس؛ همه می دانیم که تشعشات نور آبی رنگ صفحه نمایش گوشی، باعث بیدار ماندن مغز و بنابراین کاهش کیفیت خواب شما خواهد شد.
همین امر باعث شده به کاربران توصیه شود تا گوشی هوشمندشان را در هنگام خواب از خود دور کنند. قصد داریم راههایی را به شما آموزش دهیم که باعث می‌شود هیچوقت تلفن همراه خود را به رختخواب نبرید.
4893474_844
1-تبدیل گوشی به ساعت کوکی
 به احتمال زیاد شما هم مانند بسیاری از افراد، از گوشی هوشمند خود به عنوان ساعت کوکی و زنگ بیدارباش استفاده می‌کنید و به همین خاطر هنگام خواب، آن را بالای سر خود قرار می‌دهید.
اما یک نکته مهم در این بین وجود دارد؛ فاصله!!! هر چقدر در هنگام خواب، گوشی خود را در فاصله‌ای بیشتر و دور از دسترس قرار دهید، احتمال استفاده از آن در ساعات پیش از خواب کمتر خواهد شد و به علاوه، کمتر در معرض امواج آن قرار خواهید داشت.
از طرف دیگر هنگام پخش آلارم گوشی باید از رختخواب خود بلند شده و بروید و گوشی را خاموش نمایید که همین کار می‌تواند مانع خاموش کردن آن در حالت خواب آلود و در نتیجه خواب ماندن شما شود.
 2-عادت به خواب رفتن با موسیقی
 ممکن است شما هم مانند برخی افراد عادت داشته باشید تا شب‌ها با شنیدن یک موسیقی آرام‌بخش و یا گوش دادن به یک داستان صوتی به خواب بروید، در این صورت بهتر است تا از هدفون برای این کار استفاده کرده و گوشی خود را در فاصله‌ای مناسب قرار دهید. حتی با استفاده از هدفون‌های بلوتوثی می توانید فاصله گوشی خود را بیشتر کرده و یا به اتاق مجاور انتقال دهید، بدون اینکه از لذت شنیدن موسیقی مورد علاقه‌تان محروم شوید.
بیشتر گوشی‌ها و ابزارهایی که از اتصال بلوتوث استفاده می‌کنند، می‌توانند تا شعاع 10 متری را به خوبی پوشش دهند، بنابراین با در نظر گرفتن این فاصله، گوشی خود را در بهترین مکان ممکن قرار دهید.

Man laying on bed at late night in a dark room checking his smartphone. Internet addiction.

3-از دست ندادن پیام ها و تماس های ضروری حتی در خواب

برای باخبر شدن از تماس‌های مهم لازم نیست تا گوشی خود را در نزدیک‌ترین فاصله ممکن نگهداری کنید چرا که صدمات جبران ناپذیری را به مغز و شبکیه چشم تان وارد می کند.

گفتنی است ؛حالت «Do Not Disturb» (به معنی مزاحم نشو) در گوشی‌های هوشمند، بهترین راه حل برای این مشکل است.
این حالت که در گوشی‌های آیفون و همچنین بیشتر گوشی‌های اندرویدی وجود دارد، تمامی اعلان‌ها و هشدارهای مربوط به ایمیل‌ها، پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی را به جز موارد مهمی که از قبل مشخص کرده‌اید، غیرفعال خواهد کرد.

4-این اخرین پیام است و بعد میخوابم!
 فقط یک مرحله دیگر از این بازی را انجام می‌دهم و می‌خوابم !
 فقط یک ایمیل دیگر !
 فقط یک سایت دیگر !
و در نهایت بدون اینکه متوجه شویم به خواب رفته‌ایم.
اگر شما هم این حالت را تجربه کرده اید باید بدانید که این کار اصلاً درست نیست و ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند. تا دیر وقت بیدار ماندن و بازی کردن با گوشی، گشت زدن در شبکه‌های اجتماعی و یا پاسخ به ایمیل‌ها اصلاً ایده خوبی نیست و کیفیت خواب را به شدت کاهش داده و به علاوه میزان استرس را نیز افزایش می‌دهد.
5- برنامه ریزی دقیق برای استفاده از گوشی هوشمند
راهکار بعدی نیز این است که علاوه بر مشخص نمودن برنامه‌ای منظم برای فعالیت‌های روزمره، برنامه‌ای هم برای گوشی خود در نظر بگیرید و در یک ساعت معین استفاده از گوشی را متوقف نموده و تا صبح روز بعد به سمت آن نروید.
مطمئن باشید با تکرار این کار به آن عادت خواهید کرد و دیگر نیازی نخواهید دید که در تمام ساعات شبانه روز گوشی را در کنار خود نگهدارید. خیلی بهتر است که به جای بازی کردن با گوشی، قبل از خواب به مطالعه یک کتاب بپردازید و یا حتی بدون هیچ مزاحمی و با ذهنی آسوده به خواب بروید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.