۲۰:۴۶ - دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵

حاج قاسم در شب کودتای ترکیه، کجا بود؟!

ظریف ورود اردوغان به ایران را بشدت تکذیب کرد و گفت به صورت مرتب با تمام مسئولان تا صبح بیدار ماندیم، با آقایان سلیمانی و شمخانی موضوع را تا صبح رصد می کردیم و لحظه به لحظه با هم هماهنگ بودیم.

به گزارش شاهین پرس؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در مورد جزییات جلسه غیر علنی امروز وزیر امور خارجه در مجلس در ارتباط با حادثه ترویستی نیس فرانسه و کودتای ترکیه گفت: آقای ظریف در این جلسه به این موضوع اشاره داشت که در حادثه تروریستی نیس فرانسه می‌تواند نقش صهیونیست‌ها پررنگ باشد به دلیل اینکه آنها به دنبال اسلام‌هراسی هستند و افرادی را غیر مستقیم آموزش می‌دهند که بتوانند عملیات تروریستی انجام دهند.

وی افزود: وزیر امور خارجه در عین حال نسبت به این حادثه تروریستی ابراز تاسف کرد و گفت با این اقدامات ترویستی مخالف هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم به نقل از ظریف در مورد تجمع هفته گذشته منافقین در پاریس گفت:‌ این تجمع اولین سالش نبود و هر سال منافقین اجتماع دارند. آنها گروه مرده‌ای هستند و عربستان از فرط استیصال به دامان آنها افتاده است. ما اعتراض خودمان را ابلاغ کردیم اما در عین حال تجمع منافقین چندان موضوع بزرگی نیست که بخواهیم خیلی برای آن وقت بگذاریم. آنها مرده‌هایی هستند که تعدادشان نیز اندک است و دور هم جمع می‌شوند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه تمام اجزای کودتای ترکیه را تشریح کرد ادامه داد: آقای ظریف ورود اردوغان به ایران را به شدت تکذیب کرد و گفت به صورت مرتب با تمام مسئولان تا صبح بیدار ماندیم. با آقایان سلیمانی و شمخانی موضوع را تا صبح رصد می‌کردیم و لحظه به لحظه با هم هماهنگ بودیم.

وی به نقل از ظریف اظهار کرد: موضع ایران در قبال کودتا بهترین موضع بود. ایران تنها کشوری بود که از دموکراسی حمایت کرد اما روسیه موضع مقتدری نگرفت. همچنین آمریکا. کشورها موضع دو پهلو گرفتند تا ببینند سرنوشت کودتا چه می‌شود اما جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا مخالفت خود را با هر اقدام غیردموکراتیکی اعلام کرد.

جعفرزاده همچنین گفت: نمایندگان با توجه به امنیت پایداری که در کشورمان وجود دارد معتقد بودند باید نهایت استفاده را از این موضوع داشته باشیم تا بتوانیم نسبت به جلب سرمایه‌گذاری در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام کنیم.

منیع: جام جم انلاین

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.