۱۹:۳۸ - شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵

گزارش 141اُمین جلسه علنی پارلمان شهری؛

صلواتی: دریچه‌های سد زاینده‌رود برای اصفهان بسته و برای برداشت‌های غیرقانونی باز/ معین: قاطعانه با دریافت‌های غیرقانونی در شهرداری برخورد شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از یک سال قبل پرونده‌ای مبنی بر سوءاستفاده و تخلف مالی در شهرداری مطرح بود، گفت: لازم است در خصوص حقوق‌ها دریافتی در شهرداری که منطبق با قوانین نبوده چه در حال و چه در گذشته بررسی و با موارد تخلف برخورد و گزارش آن ارائه شود.

به گزارش شاهین پرس؛ اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق‌ها و تذکرات یک‌صد و چهل و یکمین جلسه علنی این شورا به مسائل و مشکلات عمومی و شهری پرداختند.

* بی‌انضباطی‌های اجتماعی یکی از معضلات شهرها است

ابوالفضل قربانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان وجود بی‌انضباطی اجتماعی را یکی از معضلات شهرها عنوان کرد و گفت: با بزرگ شدن شهرها، معضلات و مشکلات شهری نیز بزرگ‌تر می‌شوند که جامعه شناسان آن را با عنوان بی‌انضباطی اجتماعی معرفی می‌کنند.

وی بابیان اینکه امروز شاهد بی‌نظمی‌هایی در سطح شهر هستیم، تصریح کرد: اصفهان به‌عنوان کلان‌شهری که به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شناخته می‌شود از این معضل مستثنا نیست و نیاز است تا شهرداری و مسئولان رفع این مشکلات راهکارهایی را احصاء کنند.

قربانی عضو کمیسیون حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از مهم‌ترین بی‌انضباطی‌های اجتماعی را در حوزه ترافیک شهری عنوان و اظهار کرد: اصفهان در منظر گردشگران خصوصاً گردشگران خارجی یکی از زیباترین شهرها است ولی درعین‌حال عبور از خیابان‌ها برای آن‌ها غیر ایمن و ترسناک است.

* شهرداری اصفهان در حوزه تکریم ارباب‌رجوع چقدر موفق بوده؟

ندا واشیانی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه در ادارات و دستگاه‌ها باید رقابت در خدمت‌رسانی به مردم باشد، گفت: تکریم و حصول رضایت ارباب‌رجوع باید به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در ادارات و نهادهای خدمتگزار شناخته شود.

وی در همین رابطه با اشاره به  اهمیت رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری‌ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص خدمت‌رسانی به مردم و تکریم ارباب‌رجوع، تصریح کرد: باید بپرسیم شهرداری اصفهان چقدر در این رابطه موفق عمل کرده است؟ آیا نظرسنجی دقیقی از این موضوع در شهرداری موجود است؟

واشیانی‌پور عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اذعان بر اینکه مردم اربابان ما و ما خدمتگزاران به آن‌ها هستیم، گفت: باید تمام تلاش بشود تا فرهنگ تکریم ارباب‌رجوع با تشویق کردن کارکنان و آموزش برخورد حرفه‌ای با ارباب‌رجوع‌ها تقویت شود.

واشیانی‌پور کم بودن میزان آگاهی مردم از مقررات و قوانین شهرداری را یکی از مشکلات شهروندان عنوان کرد و ادامه داد: برخی از مواقع شهروندان تقاضاهایی مخالف با قوانین شهرداری مطرح می‌کنند و به دلیل بی‌اطلاعی پیگیر خواسته‌هایشان نیز هستند، لذا با افزایش آگاهی و دسترسی شهروندان به قوانین و مصوبات شورای شهر می‌توان این مشکل را مرتفع کرد.

* در مورد هر مسئله‌ای که تذکر می‌دهیم با بی‌توجهی روبرو می‌شویم

مهدی باقر بیگی بابیان اینکه آیا هوای خاک‌آلود و غبارآلود شهر را دیده‌اید، گفت:  برخی از کارشناسان در رسانه‌ها علت بخش زیادی از این ریز گردها را تولید خودمان در شهر و منطقه عنوان می‌کنند.

وی بابیان اینکه در مورد خشکی درختان شهر و بحران آن مکرر تذکر داده‌ام، تصریح کرد:  در مورد هر مسئله‌ای که تذکر می‌دهیم با بی‌توجهی روبرو می‌شویم.

باقر بیگی افزود: اگر در شهرداری ستاد بحران برای درختان تشکیل ندهیم، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد درختان یا از ریشه درمی‌آیند یا اینکه خشک می‌شوند.

* دریچه‌های سد زاینده‌رود برای اصفهان بسته و برای برداشت‌های غیرقانونی باز

نورالله صلواتی عضو کمیسیون محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اظهارات دکتر روحانی رئیس‌جمهور در روز ۱۵ بهمن ۹۳ در میدان امام (ره) اصفهان مبنی بر اینکه  زاینده‌رود مظهر تمدن فقط اصفهانی‌ها نیست  و از آن تمام ایرانیان است، ما در این دولت برای آن تلاش می‌کنم و در تمام شرایط نباید زاینده‌رود خشک باشد، تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که دریچه‌های سد زاینده‌رود برای شهرستان اصفهان بسته شد و اعلام می‌شود ذخیره سد در وضعیت بحران است.اگر از ظرفیت حجمی سد، حدود ۲۰ درصد ذخیره آب باقی‌مانده است این مربوط به‌اضافه برداشت‌های غیرشرعی، غیرقانونی و مجوزهای غیرشرعی است.

صلواتی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به وزیر نیرو گفت: طرح ۹ ماده‌ای را به‌طور کامل اجرا کنید، اگر اجرای طرح بهشت‌آباد را متوقف کرده‌اید اجرای طرح توسعه صنایع را در شهرهای اطراف و بالادست را نیز متوقف کنید.

* بافت‌های فرسوده یکی از چالش‌های شهرهای تاریخی و کلان‌شهرها

وحید فولادگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بافت فرسوده را یکی از چالش‌های شهرهای تاریخی و کلان‌شهرها عنوان و تأکید کرد: احیای این بافت‌ها نیازمند کمک دولت است ولی مسئولان اعتبارات لازم را پرداخت نمی‌کنند.

فولادگر با اشاره به گرمای شدید تابستان و خشکی درختان از شهرداری خواست تا در اقدام کوتاه‌مدت به این موضوع رسیدگی و در برنامه‌ای بلندمدت با توجه به تغییر اقلیم نسبت به پرورش گونه‌های مقاوم‌تر به گرما برنامه‌ریزی و اقدام نماید.

* قاطعانه با دریافت‌های نجومی غیرقانونی در شهرداری برخورد شود

فتح‌الله معین رئیس کمیسیون امور اقتصادی،حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع دریافت حقوق های نجومی در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، گفت:  در این راستا لازم است در خصوص حقوق‌ها دریافتی در شهرداری که منطبق با قوانین نبوده چه در حال و چه در گذشته گذشته بررسی و با موارد تخلف برخورد و گزارش آن ارائه شود، چرا که در مدیریت گذشته افرادی در شهرداری بودند که از دو محل، حقوق و مزایای خود را به‌طور کامل دریافت می‌کردند.

معین ادامه داد: بیش از یک سال قبل پرونده‌ای مبنی بر سوءاستفاده و تخلف مالی در شهرداری مطرح بود که به شورای اسلامی شهر علی‌رغم  داشتن مسئولیت نظارتی اطلاع‌رسانی از نتیجه، اقدامات و بررسی‌های نشده است.

* شهرداری بر زیبایی سیما و منظر شهر نظارت کند

علیرضا نصر اصفهانی منشی و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از وظایف شهرداری را نظارت بر سیما و منظر شهر عنوان کرد و گفت: جلوگیری از آسیب‌های بصری در شهر نیز باید کنترل شود، جریمه‌های دریافتی نیز از انجام چنین تخلفاتی بازدارنده نیست.

* کاهش تحرک کودکان، نوجوانان و جوانان به دلیلی گرایش به فضای مجازی

کریم نصر اصفهانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اوقات فراغت را یک یاز مهم‌ترین موضوعات مدیریت استان، شهر و مردم بیان و اظهار کرد: علاقه و رویکرد ورود به فضای مجازی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان علتی شده تا تحرک و سرحالی از این اقشار خارج شود.

صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.