۱۲:۳۲ - پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵

وزیر جنگ داعش کشته شد

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که ابوعمر چچنی وزیر جنگ این گروه در شمال عراق کشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین پرس : شبکه اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش اعلام کرد که ابوعمر چچنی فرمانده بارز این گروه در شهر الشرقاط در عراق کشته شد.

این شبکه افزود: ابوعمر چچنی در جریان مشارکت در مقابله با عملیات نظامی علیه شهر موصل در شمال عراق کشته شد.

نیروهای مشترک عراقی از چندی پیش درحال پیشروی به‌سمت شهر موصل هستند که در کنترل گروه تروریستی داعش است.

طرخان پاتیرشویلی معروف به عمر چچنی و ابوعمر چچنی در عراق و سوریه است. او در منطقه بانکیسی در شمال شرقی گرجستان در سال 1986 میلادی متولد شد و اصلیت او چچنی است.

ابوعمر چچنی از بارزترین سرکردگان گروه تروریستی داعش بود که تحت تعقیب بین المللی قرار داشت و آمریکا برای کسی که اطلاعاتی جهت دستگیری او بدهد، پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

چچنی پیش از خدمت سربازی در ارتش گرجستان در سال 2006 میلادی، علیه نیروهای روس در چچن جنگیده بود و سپس برای دومین بار در سال 2008 میلادی علیه این نیروها وارد جنگ شد.

ظهور دگر باره ابوعمر چچنی در سال 2012 میلادی در شمال سوریه بود که به‌عنوان فرمانده یک گروه از به‌اصطلاح “جهادی‌های خارجی” در شمال سوریه معرفی شد.

بعد از ظهور گروه تروریستی داعش در سوریه، ابوعمر چچنی به‌عنوان فرمانده این گروه در مناطق شمال سوریه در اواخر سال 2013 میلادی تعیین شد.

ابوعمر چچنی به‌عنوان مستشار نظامی نزدیک به ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش شناخته شده است.

او عضو مجلس شورای گروه تروریستی داعش بود و در یک فایل ویدئویی منتشر شده این گروه در سال 2014 میلادی به‌عنوان فرمانده نظامی داعش معرفی شد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.