۰۸:۲۸ - سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

اجرای اقتصاد مقاومتی پیش‌شرطی برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی

فولادگر گفت: تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور و حمایت از تولید داخلی لازمه حضوری موفق در بازارهای جهانی است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص پیوستن نظام جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی اظهار کرد: چند سالی است که کشور ما متقاضی پیوستن به سازمان تجارت جهانی است و در حال حاضر هم به عنوان عضو ناظر حضور داریم ولی به دلایل سیاسی از پذیرفتن ما به عنوان عضو ثابت اجتناب می‌کنند.

حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه هرساله مسئولان ذی‌ربط در کشور تقاضای پیوستن را به این سازمان اعلام می‌کنند، گفت: در عین حالی که این درخواست را ارائه می‌کنیم باید به عنوان یک واقعیت در درون کشور هم بنیان‌های اقتصادی را قوی بکنیم.

وی با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، تأکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی را می‌توان به عنوان یک پیش شرط برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی مطرح کرد، زیرا با پیوستن به این پیمان یکسری از نظامات تعرفه ای برداشته یا اصلاح می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به ازای ورود به این سازمان، تولید داخلی حمایت نشود، محصولات تولیدی ما در رقابت با رقبای خارجی قرار می گیرد و اگر قیمت تمام شده تولیدات و محصولات ما بالا باشد یا کیفیت محصولات پایین باشد یا در ارائه خدمات پس از فروش ضعیف و توانایی رقابت را نداشته باشد، بازنده میدان رقابت خواهیم بود.

فولادگر با بیان اینکه این پیوند ممکن است برای کشور یک فرصت باشد، تصریح کرد: باید مراقب باشیم که این فرصت تبدیل به تهدید نشود و زمانی تهدید می شود که ما اقتصاد مقاومتی را کنار بگذاریم ولی اگر اقتصاد مقاومتی را اجرا بکنیم برای ما فرصت ارزنده ای به وجود می آید.

وی افزود: تقویت بنیان های اقتصادی و حمایت از تولید داخلی شرایطی را فراهم می کند که بتوانیم حضوری موفق در بازارهای جهانی داشته باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نظر مجلس برای پیوستن کشور به سازمان تجارت جهانی، گفت: مجلس از لحاظ کلیات با این طرح موافق است، ولی همیشه پیش شرط هایی را برای آن تعیین کرده است به طور نمونه اجرای قانون حداکثر استفاده از توان و تولید داخل، قانون رفع موانع تولید، قانون بهبود کسب و کار و قانون اصل ۴۴ باید به صورت کامل اجرا شود تا با تقویت بنیان های اقتصادی کشور وارد سازمان تجارت جهانی بشویم.

فولادگر با بیان اینکه از دولت توقع و انتظار بیشتری برای اجرای قوانین فوق داریم، تأکید کرد: دولت در برنامه ها اجرایی شدن این قوانین را مطرح می کند ولی متأسفانه در عمل هنوز خیلی از موارد اجرایی نشده است، اما امیدواریم دولت که پیگیر عضویت در این سازمان است، حمایت را از تولید را بیشتر کند و زیرساخت‌های لازم را برای تولید ملی گسترش دهد.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.