۰۸:۱۴ - سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵

بررسی “واردات پرهزینه دارو” در کمیسیون بهداشت/گزارش وزیر بهداشت درباره حقوق‌های نامتعارف

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مقادیر زیادی بودجه صرف واردات دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود که زوایای آن باید بررسی شود.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ “علی نوبخت” رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش با بیان اینکه از قاضی‌زاده هاشمی و معاونان وی برای حضور در کمیسیون متبوع خود دعوت کرده‌ایم، گفت: قرار است با توجه به اهمیت بحث پرداخت حقوق در وزارت بهداشت و درمان، گزارش‌هایی از سوی مسئولان این وزارتخانه در کمیسیون بهداشت و درمان ارائه شود.

وی ادامه داد: براساس بررسی این گزارش‌ها صحت و سقم برخی مطالب عنوان شده پیرامون پرداخت حقوق‌های بالا از سوی وزارت بهداشت و درمان مشخص شده و می‌توان در مورد آن اظهارنظر کرد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به برخی خبرها مبنی بر پرداخت حقوق‌های میلیونی در وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد: قرار نیست دریافت حقوق میلیونی چند مسئول و مدیر را در حوزه‌ای به کل وزارتخانه مربوطه تعمیم داد.

نوبخت ادامه داد: گاهی پرداخت حقوق بالایی در ظاهر غیرمتعارف است اما در عمل یک اقدام قانونی صورت گرفته و آن شخص دریافت کننده گنهکار نیست لذا باید قانون، پرداخت‌کننده و ناظران را مورد بحث و بررسی قرار داد.

رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش مجلس با بیان اینکه قطعا در بحث پرداخت حقوق‌ها در وزارت بهداشت و درمان تجدید نظر خواهد شد، گفت: دولت و مجلس قدم‌های خوبی در زمینه بررسی پرداخت حقوق‌های نامتعارف برداشته‌اند اما ما نیز باید در کمیسیون بهداشت و درمان کارهای بسیاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: بررسی حقوق‌ها در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به صورت تخصصی‌تر رسیدگی خواهد شد یعنی اینکه نمی‌خواهیم در مورد این که کدام پزشکان پول بیشتر گرفته‌اند یا خیر بررسی کنیم بلکه عدالت در پرداخت‌ها ارزیابی می‌شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار داشت: مقادیر زیادی پول در وزارت بهداشت و درمان صرف ورود دارو و تجهیزات پزشکی به کشور می‌شود که باید بررسی شود از آن بودجه یک شرکت چه میزان سود دریافت می‌کند یا اینکه از آن مقدار سود چه میزان مالیات پرداخته می‌شود و در نهایت آیا دستگاه‌های نظارتی به این موضوع توجهی دارند.

نوبخت خاطرنشان کرد: برخی اشخاص ده یا صد برابر دریافتی پزشکان و پرستاران از این بودجه‌ها سود می‌برند و ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر روی این مسائل تمرکز داریم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.