۱۷:۴۲ - دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵

گزارش 140اُمین جلسه علنی پارلمان شهری؛

صلواتی:از دولتی بودن کارها چه سودی بردید که به دنبال دولتی کردن شوراهای شهر هستید/قربانی: گزارش پرداخت‌های شهرداری به صداو سیما به شورای‌شهر نرسیده

وحید فولادگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اسفناک خواندن وضعیت زاینده‌رود، گفت: تامین آب شرب مردم اصفهان دچار مشکل شده است درحالی‌که پروژه‌های انتقال آب به استان‌های هم‌جوار با شدت در حال اجرا است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛  اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق‌ها و تذکرات یک‌صد و سی و هفتمین جلسه علنی این شورا به مسائل و مشکلات عمومی و شهری پرداختند.

* ریخت و پاش های نجومی باید بررسی شود

احمد شریعتی با اشاره به دغدغه مردم در خصوص سرویس‌های مدارس  گفت: فصل تابستان فرصت خوبی است تا سازمان تاکسیرانی و آموزش‌وپرورش برای مرتفع کردن مشکلات موجود راهکارهایی را تهیه و تدوین کنند، همچنین می‌توانند برای کاهش استفاده از ماشین‌های شخصی از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی همچون اتوبوس، ون یا مینی‌بوس استفاده شود.

شریعتی نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان موضوع حقوق‌های نجومی را دارای تبعاتی برای جامعه عنوان و اظهار کرد: بایستی ریخت‌وپاش‌های نجومی را هم موردبررسی قرار گیرد و برای شروع هم می‌توان از شهرداری آغاز کرد.

* سیل توهین ها پس از مطالبه به حق از شهرداری به سمتم روانه شد

ابوالفضل قربانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوعی که در جلسات قبلی مبنی بر درخواست از معاون مالی شهرداری اصفهان مبنی بر اینکه گزارشی مکتوب میزان پرداخت‌های این شهرداری و سازمان‌های وابسته به صداوسیمای مرکز اصفهان و همچنین برنامه‌هایی که با مشارکت مستقیم و غیرمستقیم شهرداری اصفهان تهیه و تولیدشده است را دریکی از گروه‌های تلفیق به شورای اسلامی شهر ارائه کند، گفت: صرف‌نظر از توهین‌ها و ناسزاها که بعد از این درخواست نثار بنده به‌عنوان نماینده مردم اصفهان مطالبه به حقی را داشته‌ام، تاکنون پاسخی برای این درخواست از شهرداری دریافت نکرده‌ایم.

قربانی بابیان اینکه در حال حاضر استفاده از فناوری به کمک  توسعه جوامع بشری آماده است، اظهار کرد: متأسفانه در شهرداری استفاده مناسبی از این ظرفیت نمی‌شود.

* شهروندان از اسراف و صرف هزینه‌های غیرضروری در ادارات ازجمله شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته ناراحتند

محمدرضا فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در موعد تذکر خود یکی از مسائلی که خاطر مردم در این شرایط بد اقتصادی مکدر می‌کند را اسراف و صرف هزینه‌های غیرضروری در ادارات ازجمله شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته به آن  عنوان و تأکید کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی که در شهرداری از ابتدای سال راه‌اندازی شده است این مسائل را بررسی کند و گزارشی از عملکرد خود را هم به اعضا شورای شهر ارائه کند.

* اعضای شورای شهر حق طرح مشکلات را دارند

غلامحسین صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه اعضای شورای شهر حق‌دارند برای بهبود شرایط، مسائل و مشکلات را در قالب نطق و تذکر بیان کنند، گفت: متأسفانه برخی از موضوعات دستمایه‌ای برای بعضی از افراد تحت عنوان روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای هجمه به اعضای شورای شهر و مدیریت شهری شده است.

* مشکلات نظام بانکی به تشدید معضلات اقتصادی می انجامد

سید احمد عاملی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برخی از مشکلات نظام بانکی گفت: اگر این سیستم با همان روش‌های گذشته ادامه کار دهد تنها به ایجاد و تشدید معضلات اقتصادی در کشور می‌انجامد.

* استفاده از حمل‌ونقل عمومی هنوز دغدغه شهروندان نشده است

نورالله صلواتی بابیان اینکه اولین دغدغه شهر اصفهان مشکل آلودگی هوا است، اظهار کرد: بر اساس آمارهای سازمان محیط‌زیست متوجه می‌شویم که علت اصلی این آلودگی در اصفهان ناشی از دود وسایل نقلیه موتوری است، لذا می‌توان متوجه شد که استفاده از حمل‌ونقل عمومی هنوز دغدغه شهروندان نشده است.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جایگاه سوم اصفهان در سال ۹۳ به خاطر آلودگی در سطح کشور گفت: یکی از راهکارهایی که برخی از کشورها استفاده کرده‌اند و ما نیز می‌توانیم از آن برای کاهش آلودگی هوا الگو گیری کنیم استفاده از سوخت‌های جایگزین همچون سوخت‌های گیاهی است.

صلواتی در گلایه‌ای از رفتارهای دولتی در قبال شوراهای اسلامی شهر، تصریح کرد: مگر از دولتی بودن کارها چه سودی می‌برید که به دنبال دولتی کردن شوراهای شهر هستید.

* تامین آب شرب مردم اصفهان دچار مشکل شده است

وحید فولادگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اسفناک خواندن وضعیت زاینده‌رود، گفت: تامین آب شرب مردم اصفهان دچار مشکل شده است درحالی‌که پروژه‌های انتقال آب به استان‌های هم‌جوار با شدت در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه انتقال آب به استان‌های هم‌جوار آیا توجیه عقلی و شرعی دارد، تصریح کرد: توجیهی که برای انتقال آب در نظر گرفته شد برای شرب استان‌های هم‌جوار بود ولی عموماً برای مصارف صنعتی استفاده قرار می‌گیرد.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.