۱۵:۲۷ - دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵

نماینده شاهین شهر و میمه:

کوتاهی دستگاه های متولی فرهنگی در جلوگیری از ترویج فرهنگ مبتذل قابل اغماض نیست

حاجی نماینده شاهین شهر و میمه با اشاره به اعترافات صریح عوامل ترویج ابتذال دستگیر شده گفت: کوتاهی دستگاه های متولی فرهنگی کشور در پیشگیری از رواج ابتذال در جامعه قابل اغماض نیست.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ نماینده شهرستان در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با اشاره به اهمیت امر به معرئف و نهی از منکر، به اختصاص بودجه  ۲٫۵ میلیارد دلاری دولت آمریکا در سال جاری اشاره کرد که برای تدوین و پیشنهاد راهکارهای موثر جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … به مراکز پژوهشی این کشور تخصص داده شده است.

وی با انتقاد از کم کاری مسئولان حوزه فرهنگ و جامعه گفت: اعتبارات اختصاص داده شده به این مقوله ناچیز است و از سوی دیگر بضاعت مالی کشور هم در شرایط کنونی مساعد نیست و همه این موارد تلاش فوق العاده برای جبران کمبودها و ایستادگی در برابر دشمن با تمام امکانات و قدرت رسانه ای را ایجاب می نماید.

حسینعلی حاجی دلیگانی روند جاری در اختصاص اعتبارات جاری کشور را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: با روند کنونی تا ۵ سال آینده تمام بودجه کشور صرف اعتبارات جاری خواهد شد.

وی با اشاره به اعترافات افراد دستگیر شده که بصورت سازمان یافته برای ترویج ابتذال در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت می کردند، تصریح کرد: دستگاههای متولی فرهنگی کشور در پیشگیری از رواج فرهنگ مبتذل غرب در بین جوانان و جامعه کم کاری می کنند.

نماینده شهرستان در مجلس دهم به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف با مسئولان دستگاه ها و سازمان های فرهنگی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود از گزارش عملکرد راضی نبود و بر لزوم اقدام ویژه در این خصوص تاکید کردند.

وی تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس را فراهم کننده بستر مناسب جهت کار مسئولین در جهت احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور دانست و تأکید کرد: با تصویب این قانون، حجت بر همه ما تمام شده و هر کسی در هر مسئولیتی قرار دارد باید با تمام توان در این زمینه فعالیت کند.

حاجی دلیگانی در پایان، پیشنهاد تشکیل کارگروه پژوهشی جهت بررسی و ریشه یابی معضلات فرهنگی و اجتماعی با ارائه راه کارهای رفع معضلات در کنار ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را داد و خواستار احداث ساختمان ستاد برای فعالیت های مستمر را ارائه داد که مورد استقبال اعضای ستاد قرار گرفت.

فرماندار شهرستان نیز در این جلسه به دسیسه های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اقتدار و پایداری انقلاب اسلامی باعث از دست رفتن منافع دشمنان و استکبار شده بطوریکه در اتاق های فکر خود با برنامه ریزی گسترده و هدفمند جهت تغییر باورها و انحراف اعتقادات مردم کشورمان و در نهایت ضربه زدن به پیکر انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به موضوعات امر به معروف و نهی از منکر و اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد آگاهی داشته و انتظار نهادینه شدن سبک و روش اسلامی در جامعه را دارند که لازم است دستگاههای مرتبط در راستای وظایف ذاتی خود با شناساندن مؤلفه‌های این نوع از سبک زندگی و ارائه راهکارهای موثر در این جهت حرکت کنند.

علیرضا بصیری در ادامه به نقش اصناف و اتحادیه های صنفی در احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و با ابراز نارضایتی از برخی واحدهای صنفی گفت: اتحادیه ها و اصناف باید در چارچوب تعهدات خود  نسبت به رعایت ضوابط دینی و اخلاقی و همچنین عدم عرضه کالاهای غیرقانونی و رعایت پوشش و آداب اسلامی توسط فروشندگان توجه کافی داشته باشند.

وی بر لزوم آموزش ادارات در زمینه های گسترش فرهنگ اسلامی تاکید کرد و افزود: رعایت اخلاق حسنه در برخورد با ارباب رجوع و پوشش مناسب کارمندان بهترین نوع معروف است که باید در دستور کار ادارات قرار بگیرد.

برگزاری گردهمایی عفاف و حجاب، تشکیل کمیته پژوهش، آموزش در ادارات، بارزسی از اصناف و کسبه از جمله برنامه های پیشنهادی فرماندار شهرستان در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر بود

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.