شاهین پرس

اقامه نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله طباطبایی نژاد/ درب های مصلا ساعت ۶ صبح باز می شود

کدخبر: 64517
۱۴ تیر ۱۳۹۵ در ساعت ۱:۳۸ بعد از ظهر

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ حجت الاسلام سید حسین هاشمی،از برگزاری نماز وحدت‌آفرین عید سعید فطر  امسال در مصلای امام خمینی(ره) خبر داد و بیان کرد: صبح روز چهارشنبه ۱۶تیرماه، نماز عید سعید فطر در مصلا و به امامت آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فضای آماده شده حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت گنجایش دارد، که با ۱۴ هزار متر مربع فرش، مفروش می شود، لذا چون ممکن است جمعیت از تعداد پیش بینی شده بیشتر باشد، بهتر است نمازگزاران مهر و زیر انداز همراه داشته باشند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه درب های مصلی به منظور اقامه نماز عیدسعید فطر از ساعت ۶ صبح باز خواهد بود، افزود: زمان اعلام شده برای  اقامه نماز عید ساعت ۷:۳۰ می باشد، که ورود نمازگزاران از دو درب غربی و شرقی که هر کدام با عرض ۲۰ متر است،پیش بینی شده است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر آماده ارائه خدمات برای حمل و نقل نمازگزاران به محل اقامه نماز هستند همچنین هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی، شهرداری اصفهان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج جهت مسائل امنیتی و رفاهی محل برگزاری نماز عید و نمازگزاران به عمل آمده است.

وی در ادامه اشاره به  هماهنگی صورت گرفته مبنی براستقرار ارگان ها و نهادها برای دریافت زکات فطریه و کفاره روزه  در محل مصلا کرد و گفت: این زکات بر فردی واجب است که در شب عید فطر مکلف بوده و فقیر و نان خور دیگران نیز نباشند.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان  خاطرنشان کرد: کسانی که این شرایط را داشته باشند باید زکات فطره خودشان و کسانی که نان خور و تحت تکفل آنها هستند را بپردازد بنابراین کسی که مکلف نیست مانند کودکی که هنوز بالغ نشده، زکات و نماز بر او واجب نیست و زکات فطره وی را باید سرپرست او بپردازد.
وی  با بیان اینکه وقت پرداختن زکات فطره از شب عید (از مغرب روز قبل عید تا ظهر روز عید) است، ابراز کرد: زکات فطره یک واجب عبادی است و باید آنچه را که می پردازیم به نیت زکات و به قصد قربت باشد.

منبع:صاحب نیوز