۱۲:۱۵ - جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

روز قدس جلوه ای بی بدیل از ابعاد اجتماعی دین اسلام است

حجت الاسلام ارزانی شخصیت امام خمینی (ره) در مبارزه با ظالمان در صد سال اخیر را بی نظیر معرفی کرد و گفت: امام(ره) از معدود مردانی بودند، هنگامی که از اسلام صحبت می کردند، تنها جنبه های فردی دین را مد نظر نداشتند بلکه اسلام همه جانبه را پیش روی جامعه قرار دادند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ حجت الاسلام حبیب الله ارزانی حجت الاسلام حبیب الله ارزانی در گفتگو با خبرنگار  مباحث، روز قدس را جلوه عمل به تکلیف اسلامی خواند و گفت: بر اساس تعالیم کلام الله مجید، در زندگی انسان مدل هایی برای زیست اسلامی وجود دارد و یک مسلمان می بایست از این مدل ها کمال استفاده را ببرد.

وی تاکید کرد:  یکی از مهمترین سفارشات اسلام مبارزه با ظالم و دفاع از مظلومان است، امیرمؤمنان(ع) بارها سفارش کرده اند «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا؛ دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید».

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مبارزه با ظالم را جغرافیای انسان های آزاده دانست و بیان داشت: نمی شود ادعای مسلمانی کرد و مسلمانان را تنها گذاشت، اسلام در کنار نماز خواندن و روزه گرفتن مبانی ارزشی مختلفی دارد که ظالم ستیزی و دستگیری از مظلوم از جمله آن هاست، که این عامل یکی از مهمترین دلایل رشد اسلام در ابتدای ظهور و در زمان پیامبر عظیم الشان اسلام بود.

وی شخصیت امام خمینی (ره) در مبارزه با ظالمان در صد سال اخیر  را بی نظیر معرفی کرد و گفت: امام(ره) از معدود مردانی بودند، هنگامی که از اسلام صحبت می کردند، تنها جنبه های فردی دین را مد نظر نداشتند بلکه اسلام همه جانبه را پیش روی جامعه قرار دادند.

حجت الاسلام ارزانی ابراز کرد: در جهان بینی کامل اسلامی، جایگاه دفاع از مظلوم مستحکم است، از ابتدای انقلاب تا کنون نیز دفاع از مردم مظلوم فلسطین در اصول جمهوری اسلامی قرار داشته است.

وی دفاع از قبله اول مسلمانان را به عنوان امری حیاتی اشاره کرد و گفت:هنگامی که به ملتی ظلم می شود وظیفه همه دنیا است که به آنها کمک کند و این ابتکار امام راحل از برترین ابتکارات نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس قرار دادند، در این ماه انسان از تعلقات دنیوی دور شده و به ملکوت نزدیک شده است و روحیه حق طلبی بالاتری پیدا می کند و میل دفاع از مظلوم در انسان رشد و تعالی پیدا می کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به مشکلاتی که آل سعود در منطقه بوجود آورده اند اظهار کرد: متاسفانه آل سعود خواسته ویا ناخواسته سیاستی را در پیش گرفته است که با سیاست صهیونیست موازی می باشد و آن ایجاد اختلاف و نفاق در منطقه و در بین مسلمانان است، حفظ وحدت اسلامی یکی از رموز حفظ اسلام تا امروز بوده و آل سعود سیاست بسیار غلطی را در پیش گرفته اند.

وی به لغو اجازه زیارت خانه خدا اشاره کرد و گفت: این حرکت آل سعود نه تنها ظلم به ایرانی ها بود بلکه کیان اسلام را به خطر انداخت و در راهپیمایی امسال مردم در روز قدس این خواسته خود را اعلام خواهند کرد و در مقابل اسرائیل خواهند ایستاد.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.