۱۳:۰۴ - پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵

وزیر خارجه آمریکا: تجارت با ایران می تواند تغییرات داخلی را در این کشور تقویت کند

جان کری مدعی شد قرارداد فروش بوئینگ به ایران می تواند این کشور را به یک دولت مسئول تبدیل کند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ واشینگتن فری بیکن به نقل از وزیر خارجه آمریکا نوشت تجارت با ایران، ابزاری است که می تواند تغییرات داخلی را در این کشور تقویت کند.
این پایگاه خبری در گزارشی به قلم دیوید روتز نوشت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت، امیدوار است قرارداد فروش بیست و پنج میلیارد دلاری هواپیمای بوئینگ به ایران، این کشور را از پیشروترین حامی تروریسم به یک دولت مسئول تبدیل کند.
جفری گلدبرگ نویسنده نشریه آمریکایی آتلانتیک از کری سوال کرد، آمریکا چگونه می تواند دو موضوع در نظر گرفتن ایران به عنوان بزرگ ترین حامی دولتی تروریسم را با موافقت برای فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران- با توجه به این که این کشور در گذشته از هواپیماهای مسافربری اش برای کمک به گروه تروریستی حزب الله لبنان و رژیم بشار اسد در سوریه استفاده کرده است- توجیه کند. وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2011 شرکت هواپیمایی ایران ایر را – که قرار است هواپیماهای مسافربری بوئینگ را خریداری کند- به علت انتقال سلاح و دیگر تجهیزات نظامی از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم کرد. کری گفت: آمریکا همچنان تهران را مسئول حمایت هایش از تروریسم می داند، اما تجارت ابزاری برای تقویت تغییرات داخلی است.
منبع:باشگاه خبرنگاران
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.