۱۷:۳۴ - یکشنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۵

چای‌درمانی به سبک چینی‌ها!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: چای یک دمنوش چینی است که به علت اکسیدان های موجود در آن به عنوان نوشیدنی ضد سرطان شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ امیر هومن کاظمی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به خواص دارویی چای در طب چینی اظهار داشت: از دیرباز چای به عنوان یک نوشیدنی مفید در کشور چین استفاده می‌شد به طوری که چینی‌ها از آن برای كمك به درمان برخي مشكلات پوستی و يا بيماريهاي داخلي استفاده می‌کردند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص خواص دارویی چای گفت: چای کم‌رنگ برای افرادی که از مشکلات گوارشي مانند نفخ و يبوست رنج می‌برند  مفید است به همین دلیل پزشکان توصیه کردند که افراد روزه‌دار با چای کم‌رنگ روزه خود را باز کنند.
کاظمی یادآور شد: از لحاظ طب چینی چای آرام‌بخش مفید بوده و دارای خاصیت آنتی اکسیدان بالایی بوده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.
وی عنوان کرد: چای طبیعی نوشیدنی مفید برای افراد چاق است و پزشکان طب چینی برای رفع عطش و گرمازدگی این نوشیدنی را توصیه می‌کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از منظر طب سنتی چینی چای با برخی از داروهای خاص  تداخل ایجاد می‌کند و سبب می‌شود خاصیت آن دارو از بین برود.
منبع:باشگاه خبرنگاران
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.