۱۶:۰۸ - شنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۵

بررسی اجرای یک حکم قضایی:

برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

سگ گردانی یک ضد ارزش است. آن کسی که میخواهد به جای آدم با یک سگ زندگی کنداشکالی ندارد. ولی افراد می آیند و سگ که از نظر شرعی نجس است را در اماکن عمومی می برند که در این مورد آنها احضار شدند و تعهد دادند که سگ ها را در اماکن عمومی نیاورند.در این مورد دادستان کل به پلیس امنیت اخلاقی و همچنین پلیس راهور دستور دادند و خود مردم هم می خواهند که با مزاحمین برخورد شود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛  سگ گردانی، پدیده ای که مدتی است بین جوانان شهرهای بزرگ رواج پیدا کرده و به یک ضد فرهنگ و ضد ارش تبدیل شده، مدتی است مردم شاهین شهر با ورود سگ ها به اماکن عمومی و ادارات دولتی روبرو هستند و از طرفی با توجه به حکم فقهی نجاست سگ، آسایش و آرامش از آنها سلب شده است.

از این رو دادستانی، با توجه به اعتراضات مردمی در هماهنگی با ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر دستور به برخورد با سگ گردانی در اماکن عمومی را صادر کرد.

اما این قضیه باعث شد تا افراد مغرض در فضای مجازی دست به تحریف واقعه بزنند و به نوعی وانمود کنند که ضابطین قضایی با ورود غیر قانونی به منازل مردم سگ های آنها را ضبط و در بیابان های اطراف شاهین شهر رها می سازند.

چیزی که حسن رحیمی دادستان اصفهان به شدت آن را تکذیب کرد و به خبرنگار صاحب نیوز گفت: در تصمیمی مشترک با ستاد احیا مقرر شد با آن دسته افرادی که جزو متجاهرین هستند و رعایت اخلاق را نمی کنند برخورد شود.

وی افزود: در مورد خاص شاهین شهر اصل قضیه جلوی جرم را گرفته بود چون برخورد در اماکن عمومی بوده است. ولی خبری که منتشر شده یعنی اصل ورود به منازل مورد بحث است و چیزی که نشان دهد ماموری وارد منزلی شده باشد وجود ندارد.

اما انتشار پیامی تحت عنوان انجمن حمایت از حقوق حیوانات و خطاب به محسن بوسعیدی دادستان شاهین شهر، موجی از فضای مسموم رسانه ای را علیه این حکم دادستانی و اقدام مامورین و ضابطین قضایی به راه انداخت.

حجت الاسلام احمد عبدالهی دبیر ستاد احیا امر به معروف استان اصفهان در گفتگو با صاحب نیوز گفت: داستان شاهین شهر کاملا قانونی و بخشنامه ای بوده است. و هیچ کسی وارد خانه ای نشده است.

وی افزود: برخورد با منکرات اخلاقی خواسته مقام معظم رهبری و مسئولین نظام و مردم متدین است.

عبدالهی گفت: چند موضوع شامل: کشف حجاب، مزاحمت برای نوامیس مردم آلودگی صوتی سگ گردانی، حرکات پرخطرو سلب آسایش از مردم جزود مواردی هستند که مزاحمت برای مردم و نوامیسشان قلمداد می شود. در مورد سگ گردانی دادستان کل به پلیس امنیت اخلاقی و همچنین پلیس راهور دستور دادند و خود مردم هم می خواهند که با مزاحمین نوامیسشان برخورد شود.

وی افزود: سگ گردانی یک ضد ارزش است. آن کسی که میخواهد به جای آدم با یک سگ زندگی کنداشکالی ندارد. ولی افراد می آیند و سگ که از نظر شرعی نجس است را در اماکن عمومی می برند که در این مورد آنها احضار شدند و تعهد دادند که سگ ها را در اماکن عمومی نیاورند.

دبیر ستاداحیا امر به معروف استان اصفهان گفت: ما متاسفانه فرهنگ تبعیت از غرب را داریم . ما به آنها می گوییم اگر می خواهید از غرب هم تبعیت کنید تمام آن را بگیرید. در غرب ورود سگ به اماکن عمومی ممنوع است ولی اینجا سگ را وارد ادارات دولتی می کنند و روی صندلی ها می نشانند.

وی افزود: در این مورد از مدتی قبل اطلاع رسانی شد که با سگ های وارد شده به اماکن عمومی برخورد می کنیم و طبق بخشنامه دادستان در صورت مشاهده سگ در معابر عمومی سگ ضبط می شود و توسط محیط بانان و شهرداری به باغ وحش منتقل می شود. پس بنابراین هیچ ورودی به منازل اتفاق نیفتاده است.

فرافکنی دست اندرکاران تهیه نامه اعتراضی به دادستان شاهین شهر در گفتگو گرفتن با افرادی که شاید وجود خارجی هم نداشته اند و تاکید آنها به ورود نیروی انتظامی به منازلشان معاون اجتماعی نیروی انتظامی اصفهان را هم به واکنش وا داشت.

جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی اصفهان هم در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: بر اساس قانون دادستان می تواند حکم مشخص بدهد که مثلا فلان منزل را وارد شوید در حالی که چنین حکمی وجود نداشته است و بر اساس قانون ما نمی توانیم وارد به اماکن شویم چون ورود به منازل توسط ضابطین و با حکم دادستانی انجام می شود.

حال که هم دادستان، هم معاون اجتماعی نیروی انتظامی و هم دبیر ستاد احیاء امر به معروف استان اصفهان ورود به منازل مردم را به شدت تکذیب کرده اند هدف منتشر کنندگان این پیام های جعلی هم مشخص شده است و ضابط قانون باید به اتهام اشاعه اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه آنها اقدام کند.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.