شاهین پرس

ورود پول های میلیاردی، والیبال را به مسیر فوتبال می کشاند؟

کدخبر: 63195
۳ تیر ۱۳۹۵ در ساعت ۴:۳۹ بعد از ظهر

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ ملی پوشان والیبال ایران در هفته اول مسابقات لیگ جهانی عملکرد خوبی نداشتند. آن ها در مسابقه اول با نتیجه سه بر صفر به برزیل باختند. ایران بازی دوم را هم با نتیجه سه بر یک به آمریکا واگذار کرد و تنها مقابل آرژانتین توانستیم با نتیجه ۳-۲ پیروز شویم. این عملکرد تیم ملی ایران در شروع لیگ جهانی، باعث نگرانی هواداران والیبال شده است چراکه دیگر نتیجه گرفتن مقابل هیچ تیمی برای ایران دست نیافتنی نیست.

والیبال ایران با برنامه ریزی طولانی مدت خود توانسته در مدت زمان حدود دو دهه، به جایی برسد که امسال برای اولین بار سهمیه المپیک را کسب کند. از طرفی ایران در بازی با تمام تیم های بزرگ دنیا به جز فرانسه، حداقل یک بار برنده بوده و این نشان می دهد که پیروزی ایران مقابل هیچ تیمی دست نیافتنی نیست. حتی روسیه که رقیب قدرتمندی محسوب می شد، سال گذشته مقابل والیبالیست های ایران سر تعظیم فرود آورد و باخت را قبول کرد.

sahebnews-539114_436

اما حالا و در شرایطی که تیم ملی والیبال ایران کادر فنی خود را هم عوض کرده، شاگردان لوزانو نتایجی گرفته اند که کمی باعث نگرانی است. از طرفی می توان به قدرتمند بودن دو تیم آمریکا و برزیل اشاره کرد و از طرفی، خود بازیکنان تیم ملی و مسئولان فدراسیون این بهانه را آورده اند که مسافرت طولانی مدت به برزیل باعث شده بازیکنان ایران خسته شوند و نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

گرچه این مسئله تا حدودی درست به نظر می رسد و می تواند دلیلی خوب برای نتیجه نگرفتن باشد، اما مسئولان فدراسیون والیبال و حتی باشگاه های لیگ برتری باید حواسشان باشد که کم کم والیبال هم در حال طی کردن راه فوتبال است. فوتبال ایران از زمانی روند نزولی خود را شروع کرد که پول وارد آن شد و پرداخت بدون حساب و کتاب ارقام نجومی به بازیکنان، عادت مدیران باشگاه های فوتبال شد.

حالا والیبال ایران شرایطی مشابه فوتبال را دارد. باشگاه های لیگ برتری به ستاره های ملی پوش والیبال پول هایی پرداخت می کنند که بسیاری از فوتبالیست ها، این ارقام را در خواب هم نمی بینند. پرداخت دو میلیارد تومان پول به بازیکنی که قرار بود تنها ۸ بازی برای یک تیم انجام دهد، رقمی سرسام آور است که در هیچ رشته ورزشی در ایران پرداخت نمی شود، حتی در فوتبال.

گرچه والیبالیست ها هم حق دارند که پول خوب بگیرند و زندگی و آینده خود را تامین کنند، اما باشگاه ها و فدراسیون والیبال باید برنامه ای برای پرداخت چنین پول هایی داشته باشند تا والیبالیست ها مثل فوتبالیست ها ناگهان تغییر رویه ندهند و ورزش حرفه ای را از اولویت زندگی خود خارج نکنند. مشکلی که در فوتبال ایجاد شده این است که پرداخت پول های نجومی، فوتبالیست ها را از ورزش به سمت زندگی های اشرافی کشانده و تمرکز آن ها را از فوتبال دور کرده است. حالا شاید بتوان بخشی از ناکامی های تیم ملی والیبال را هم به همین ماجرا ربط داد. اما فدراسیون والیبال از همین حالا که اول راه هستیم می تواند طوری سیاست گذاری کند که والیبال مثل فوتبال نشود و راه غلطی که فوتبال رفت را فدراسیون والیبال نرود.

sahebnews-539113_554

برنامه کامل دیدارهای گروه اول در هفته دوم (سوم تا ششم تیرماه) لیگ جهانی والیبال به شرح زیر است:

گروه یک: لهستان، روسیه، فرانسه و آرژانتین

میزبان کشور لهستان، شهر لودز

جمعه چهارم تیر: روسیه – فرانسه (ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه) و لهستان – آرژانتین (ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه)

شنبه پنجم تیر: فرانسه – آرژانتین (ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه) و لهستان – روسیه (ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه)

یکشنبه ششم تیر: آرژانتین – روسیه (ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه) و لهستان – فرانسه (ساعت ۲۰ و ۱۰)

گروه دو: ایتالیا، آمریکا، بلژیک و استرالیا

میزبان ایتالیا شهر رم ورزشگاه پالالوتوماتیکا

جمعه چهارم تیر: بلژیک – آمریکا (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه) و استرالیا – ایتالیا (ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه)

شنبه پنجم تیر: آمریکا – استرالیا (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه) و ایتالیا – بلژیک (ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه)

یکشنبه ششم تیر: استرالیا – بلژیک (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه) و آمریکا – ایتالیا (ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه)

گروه سه: صربستان، برزیل، بلغارستان و ایران

میزبان صربستان شهر بلگراد سالن پی اونیر

پنج شنبه سوم تیر: ایران – بلغارستان (ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران) و برزیل – صربستان (ساعت ۱۹)

جمعه چهارم تیر: برزیل – ایران (ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران) و صربستان – بلغارستان (ساعت ۱۹)

شنبه پنجم تیر: بلغارستان – برزیل (ساعت ۱۶) و ایران – صربستان (ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران)

منبع:صاحب نیوز