۱۰:۲۱ - دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

عبودیت

کار با اخلاص یعنی انسان همان رفتاری را داشته باشد که گُل ها دارند. شما ببین گل ها چه دیده شوند و چه دیده نشوند شکفته و عطر افشانی می کنند و برایشان دیده شدن یا نشدن یکسان است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ محمد پورمهدی در بینات نوشت/

«ایاک نعبد»

پول دارها همیشه از هر چیزی خالص آن را می خواهند یعنی پول خوب می دهند جنس خوب را هم می خرند.شما هیچ وقت دیده ای که کسی با ماشین آخرین مدل خود کنار یک میوه فروشی پارک کند و وارد مغازه شده و میوه های درهم را از دم برداشته و در پاکت بریزد؟ خدا هم که در همین سوره حمد خواندی و شنیدی که مالک است و اصلا از او داراتر کسی نیست٬ پس او هم عبادت ناب و خالص را می خواهد البته حق هم دارد چون پاداش خوبی هم می دهد. البته بهتر است عبادت را کمی معنا کنیم چون تا بگوییم عبادت ٬ ذهن و خیال خیلی ها مستقیم متوجه تسبیح و سجاده و مُهر و پیشانیِ مُهر بسته و یا پیوسته خم و راست شدن و لب ها را به نشانه ذکر گفتن بالا و پایین کردن٬ می شود. خیلی آسان و روشن بگویم: هر کاری که به خاطر خدا صورت پذیرد عبادت است٬ پس اگر کسی خم شود و پوستهٔ خربزه یا موزی از سر راه مردم برداشته و به کناری بیاندازد آن هم به خاطر خدا و نه جلب توجه و نگاه دیگران٬ عبادت کرده است.

پرستاری که بیمار خود را خوب مراقبت می کند و یا پانسمان او را به موقع و با دقت تعویض می کند و برای او هیچ تفاوت نکند که بیمار برای خود کسی است یا نه ٬ یا کسی دارد یا نه٬ یا کسان او حضور دارند یا نه٬ بلکه تنها برای خدا انجام دهد او عبادت کرده است. پس عبادت یعنی کار با اخلاص کردن.

کار با اخلاص یعنی انسان همان رفتاری را داشته باشد که گُل ها دارند. شما ببین گل ها چه دیده شوند و چه دیده نشوند شکفته و عطر افشانی می کنند و برایشان دیده شدن یا نشدن یکسان است. برای گل ها چه فرقی می کند که در باغ و پیش چشم رهگذران باشند و یا در کوه هیمالیا و دور از نظاره دیگران. بیاییم اخلاص را از گل ها یاد بگیریم٬ ما هم به دنبال دیده شدن نباشیم بلکه در هوای او بوده و رضای او را دنبال کرده و عبادت های خود را خالص کنیم٬ زیرا تنها عبادت خالص است که بالا می رود و اگر بالا برود چه برکاتی که فرود می آورد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.