۱۵:۵۰ - دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد:

آغاز هفته اکرام و اطعام ایتام هم‌زمان با میلاد کریم اهل‌بیت /حفظ کرامت مددجویان برای ما اولویت است

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه هفته اکرام و اطعام ایتام هم‌زمان با میلاد کریم اهل‌بیت (ع) آغاز و تا ۲۱ ماه مبارک رمضان ادامه دارد، گفت: سفره‌های افطار برای نیازمندان توسط خیران در این هفته پهن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در خصوص مشارکت‌های مردمی برای حمایت از نیازمندان اظهار کرد: مردم نوع‌دوست اصفهان همیشه و همه‌روزه چه در ماه رمضان یا دیگر اوقات سال کمک‌حال نیازمندان بوده‌اند.

حمیدرضا شیران بابیان اینکه با توجه به شرایط خاص ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله کمک‌های مردم اصفهان قطعاً پررنگ‌تر خواهد بود گفت: کمیته امداد استان برای این ماه طرح‌های ویژه‌ای را اجرا کرده است که شاخص‌ترین آن طرح توشه برکت است.

وی در توضیح این طرح اظهار کرد: برای هر خانوار نیازمند تحت پوشش یک سبد کالا به کمک خیران تهیه و از ابتدای ماه مبارک رمضان به بیش از نیمی از خانواده‌ها سبد کالا را تحویل داده‌شده است و ان‌شاءالله تا قبل از پایان ماه مبارک رمضان این سبد غذایی (برنج، حبوبات، ماکارونی، سویا، پنیر و خرما) شامل حال همه خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه از فردا هم‌زمان با میلاد کریم اهل‌بیت (ع) هفته اکرام و اطعام آغاز می‌شود، گفت: هفته اکرام و اطعام تا ۲۱ ماه مبارک رمضان ادامه دارد و ازجمله برنامه‌های آن پهن شدن سفره‌های افطار توسط خیران و اطعام افراد تحت پوشش است.

شیران ادامه داد: در این هفته خصوصاً در روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) تمام پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برای فرزندان ایتام و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد جذب حامی دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح توشه برکت گفت: طبق شعاری که در این طرح قرار داده‌شده است هر خانواده اهل سخاوت تهیه یک سبد غذایی ویژه نیازمندان را تقبل می‌کند و پس از برنامه‌ریزی‌های لازم به دست افراد نیازمند تحت پوشش می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تأکید کرد: تمامی دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در هفته اکرام آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

طرح-توشه-برکت-کمیته-امداد-امام-خمینی-ره-استان-اصفهان

وی با اشاره به برخی از مشکلات در شهرستان‌های استان به‌ویژه شهرستان‌های غربی استان اصفهان، گفت: صعب‌العبور بودن و برخی از مشکلات نظیر کوهستانی بودن منطقه امکان کشاورزی و صنعتی شدن را گرفته است ولی باوجود عزت‌نفس بالا در افراد سخت‌کوش آن مناطق به خاطر این مشکلات نیازمند کمک هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: شهرستان‌هایی را در استان داریم که ۳۰ درصد افراد آن کمک مستمر دریافت می‌کنند، ولی قطعاً تعداد کسانی که خدمت می‌گیرند خیلی بیشتر از این درصد و حتی بالای ۵۰ درصد است.

شیران در خصوص کمک برای تهیه مسکن افراد تحت پوش گفت: افراد تحت پوشش را با توجه به توان مالی کمیته امداد در حد ۲۵ میلیون تومان برای خرید یا تعمیر مسکن می‌توانیم کمک کنیم و مابقی نیازشان این افراد را از طریق خیرین یا آورده شخص تأمین می‌شود، البته در مواردی که خاص است ما تمام توان خود را به کار می‌گیریم که ان‌شاءالله مشکل مسکنشان حل شود.

وی در توضیح انجام طرح‌های خودکفایی و دست‌یابی افراد تحت پوشش به کسب درآمد پایدار گفت: تا ۵ سال از آن‌ها حمایت می‌کنیم، همچنین خود کمیته امداد مراکز خرید از صنایع‌دستی تولیدی افراد تحت پوشش دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان عنوان کرد: درب‌های کمیته امداد به روی هر شخص با هر مهارت یا سرمایه‌ای که دارد و می‌تواند به مددجویان کمک کند باز هست و این آمادگی وجود دارد که ارتباط بین نیازمند و خیر را ایجاد کنیم.

* هزینه پرداختی به بیماران صعب‌العلاج و خاص خانوارهای تحت پوشش جوابگوی کل هزینه‌های آن‌ها نیست

شیران بابیان اینکه کمیته امداد یکی از چهار دستگاه بیمه‌گر کشور است، اظهار کرد: ما مددجویان خودمان را بیمه پایه و تکمیلی می‌کنیم و مددجویان می‌توانند از مزایای بیمه امداد بهره‌مند شوند و هزینه‌هایشان پرداخت می‌شود، البته با توجه به هزینه‌های خیلی بالا و سنگین بیماران خاص و صعب‌العلاج این هزینه دارویی که توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود جوابگوی کل هزینه‌های آن‌ها نیست.

وی در توضیح اینکه چگونه افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند، گفت: برای قرار گرفتن افراد تحت پوشش یک ضوابط و قوانین خاص وجود دارد

شیران ادامه داد: خانم‌هایی که سرپرستشان فوت کرده یا از همسرشان جداشده‌اند و یا اینکه همسرشان به دلیل کهولت سن یا هر دلیل دیگری ازکارافتاده شده است و شرایط تحت پوشش قرار گرفتن ما را داشته باشد خانواده آن‌ها تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به این موضوع که مراجعات متعددی برای تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتن وجود دارد، تصریح کرد: در ابتدا تحقیقات اولیه صورت می‌گیرد تا دیده شود آیا اطلاعات داده‌شده درست است یا خیر.

وی در مورد اینکه آیا حرمت و عزت‌نفس افراد حفظ می‌شود یا خیر، اظهار کرد: کارشناسان مددکاری امداد افراد خبره‌ای هستند و تمام تلاششان به این‌گونه است که کرامت خانواده حفظ بشود و تحقیقات تا آنجایی که امکان دارد محلی صورت نمی‌گیرد و طی مراجعه به منزل شخص و بازدید آن، استعلام از بیمه و یکسری امور اداری در این زمینه انجام می‌شود.

شیران تأکید کرد: سعی ما بر این است که خدای‌ناکرده به عزت‌نفس مددجویان لطمه‌ای نخورد.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.