۱۵:۰۶ - دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

رد پای برنج های آلوده در بازار اصفهان/ برنج های فاسد به دست مصرف کننده نرسید

بعد از گرانی های اخیر حالا پای برنج های آلوده هم به اصفهان باز شد تا نابسامانی در بازار اصفهان بیشتر به چشم آمده و بار دیگر زنگ هشدار را برای غفلت مسئولان در مبارزه با قاچاق به صدا در آورد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ بعد از گرانی مواد غذایی در اصفهان که باعث شد ماه رمضان سفره افطار اصفهانی ها گران پهن شود،شهروندان از ذخیره بار برنج های آلوده در شهر اصفهان خبردار شدند تا با اطلاع رسانی قبل از اینکه پای برنج آلوده هم به سفره ها باز شود این محموله کشف و ضبط شود.

۶۰ تن برنج از جنوب کشور به اصفهان رسیده و انبار شده تا کم کم وارد بازار شود و در همان بسته بندی های همیشگی به دست خریداران از همه جا بی خبر برسد اما روز گذشته با تلفن شهروندان این محموله کشف و با حضور بازرسان کشف و ضبط شد.

ماموران مرکز بهداشت محیط شماره ۲ اصفهان پس از دریافت گزارش‌های مردمی از سامانه تلفنی ۱۹۰ ، این میزان برنج آلوده را در یکی از انبارهای شهر اصفهان کشف و جمع آوری کردند. سودجویان برنج‌های آلوده را که در شرایط نامناسب آب و هوایی نگهداری شده است با سه دستگاه تریلر از هرمزگان آورده اند.

گفتنی است بر اساس این گزارش این سودجویان سه تن از این برنج‌های آلوده را با یک خودروی دولتی از انبار خارج و در شهر اصفهان توزیع کرده اند.

167133_655

**برنج های آلوده به محض کشف معدوم شد

مدیر روابط عمومی مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با بیان اینکه این میزان برنج کشف شده علاوه بر اینکه در محل نامناسب نگهداری شده بسته بندی و پروانه بهداشتی نداشته است گفت: این محموله برنج به دلیل اینکه فاقد پروانه بهداشتی بود توقیف شد و نمونه های آن برای آزمایش و تشخیص فاسد بودن به آزمایشگاه تحویل داده شده است.

بنا بر گزارش روابط عمومی این مرکز این میزان برنج پس از کشف معدوم شده است تا به دست شهروندان نرسد.

ایلبگ در رابطه با احتمال توزیع قسمتی از برنج ها گفت: همه واحدهای صنفی تعهد دارند که تنها مواد غذایی  دارای پروانه بهداشتی و مورد تایید را توزیع کنند و حتی اگر در مواردی این توزیع غیر قانونی صورت گرفته باشد از طریق بارنامه می توان به خوبی تشخیص داد که محصول به کدام واحد صنفی و در چه تاریخی تحویل شده است.

وی در پایان افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر مورد مشکوک اطلاعات خود را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند و در مورد رسیدگی به آن اطمینان داشته باشند.

**برنج ها پیش از رسیدن به بازار توقیف شد

با استناد به اخبار منشر شده  روزگذشته مقداری از این برنج های فاسد در بین واحدهای صنفی توزیع شده است. به همین دلیل سراغ رییس اتحادیه خوار و بار فروشان رفتیم  و احتمال توزیع برنج های آلوده را جویا شدیم.

مصطفی بحق با بیان اینکه این برنج های آلوده و فاسد پیش از رسیدن به بازار توقیف شده است به خبرنگار صاحب نیوز گفت: تمام این موارد مورد بررسی قرار گرفته و به دلیل اینکه در زمان کوتاهی این بار که در یکی از انبارهای شهر مخفی شده بود کشف شده به دست فروشنده نرسیده است و شهروندان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

به گفته وی، در صورتی که این اتفاق افتاده باشد آمار دفاتری که بار برای آنها ارسال شده قطعا موجود است و این موضوع از طرف مراکز بهداشتی قابل پیگیری است و با واحد متخلف نیز برخورد می شود.

منبع:صاحب نیوز

One Response to “رد پای برنج های آلوده در بازار اصفهان/ برنج های فاسد به دست مصرف کننده نرسید”

  1. دربدر گفت:

    این 60 تن برنج را حتما در جیب خودشان گذاشتند و وارد کشور کردند و یا واقعا مرزهای ما این قدر بی سرو سامان است !!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.