شاهین پرس

دختر روس، خطرناک‌ترین تک تیرانداز داعش

کدخبر: 62847
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ در ساعت ۱۱:۵۴ قبل از ظهر

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ یک سرهنگ اطلاعات عراق گفت “نورا”، دختر روس، به عنوان یکی از خطرناک ترین تک تیراندازان گروه تروریستی داعش در فلوجه، از مهم ترین عناصری است که به محض ورود نیروهای عراقی به این شهر، تحت تعقیب قرار گرفت.

این افسر عراقی که نخواست نامش فاش شود گفت: «سیستم های تعقیب و پیگیری ارتباطات سازمان اطلاعات عراق با استفاده از بیسیم توانسته اند برخی مکالمات بین سرکرده “داعش”، موسوم به غانم الفلاحی، و این تک تیرانداز روسی را شنود کنند.

در این تماس ها، سرکرده داعش از “نورا” خواسته است آن عده از غیرنظامیان را که سعی دارند از شهر خارج شوند یا نیروهای عراقی را که به سمت ساختمان فرمانداری فلوجه در حال پیشروی هستند، هدف قرار دهد.

نیروهای عراقی برای یافتن این دختر روسی 28 ساله، یک عملیات ضربتی را در محله های نزال، الصناعی، منطقه المزرعه و محله الشهدا آغاز کرده اند. سازمان اطلاعات عراق نیز به منظور یافتن، بازداشت یا قتل وی، برخی مشخصات او را منتشر کرده است.

برخی از ویژگی های این تک تیرانداز، که توسط سازمان اطلاعات عراق منتشر شده است، عبارتند از اینکه وی بور و بلند قد است و اصالت آذری دارد؛ از سوریه وارد عراق شده است و مسئول قتل 21 تن از افراد پلیس مرکزی و یگان مبارزه با تروریسم در فلوجه است. او یکی از 13 تک تیراندازی است که پوشش آتش مورد نیاز داعش را برای مقابه با هر گونه پیشروی احتمالی نیروهای عراقی و جلوگیری از خروج شهروندان غیرنظامی از شهر را تأمین کرده بودند.
وی پس از ورود نیروهای عراقی به فلوجه، ناپدید شده است.

این منبع اطلاعاتی افزود “نورا” در سال 2014 به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوست و سپس وارد منطقه “حدیثه” در عراق شد. او در اواخر سال 2015 به فلوجه وارد شده است.

منبع:العالم