شاهین پرس

خلق واژگان از سوی رهبری براساس توطئه های دشمنان است/ جهاد کبیر همان توهم دانستن مصالحه با امریکا

کدخبر: 62704
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ در ساعت ۱۲:۰۰ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ حسن حاجیان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون فرمایشات رهبری در جمع مسئولان نظام و تاکید دوباره بر جهاد کبیر اظهار کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب خلق واژه های جدید متناسب با شرایط روز است که از آن جمله می توان به بحث جنبش نرم افزاری، تولید ثروت از علم، اقتصاد مقاومتی و جهاد کبیر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه رهبری در این برهه از زمان به بحث جهاد کبیر براساس اصول و آیات قرآن اشار ه کردند، گفت: قران می فرماید که ما در مقابل کفار و ظالم حق عقب نشینی نداریم و باید در مقابل انها ایستاد که این امر براساس اصول قران کریم است، طبق آیه ۵۲ سوره فرقان، خداوند امر می کند عدم تبعیت از کفار یک جهاد است که ان هم جهاد کبیر بوده.

حاجیان با تاکید براینکه عدم تبعیت از دشمن و کفار در همه عرصه ها اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مطرح است، تصریح کرد: عدم تبعیت از دشمن در عرصه سیاسی یعنی انکه مراقب نفوذ دشمن در عرصه داخلی و بین المللی و گرفتن ابتکار عمل از ما است، تغییر محاسبات و باورهای مردم از شاخصه های این نفوذ است که مقابله با آن جهاد کبیر محسوب می شود.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی افزود: بر طبق نظر رهبری، جهاد کبیر در عرصه فرهنگی یعنی مقابله با ولنگاری فرهنگی موجود در کشور، مبارزه با مفاسد اجتماعی و عزم جدی برای تقابل با تهدیدات هوشمند، نیاز به مهندسی فرهنگی و تشکیل ستاد فرماندهی و هم افزایی نهادهای فرهنگی و همگرایی دستگاه ها ومتولیان فرهنگی، دوری از فرهنگ لیبرال  است.

* دشمن از سوی جنگ سخت و جنگ نرم نامتقارن به سمت نفوذ و تغییر باور مردم و محاسبات مسئولین حرکت می کند

وی ادامه داد: جهاد کبیر در عرصه اقتصاد یعنی مرعوب نشدن در برابر دشمن و ایمان به توانمندی ها درون کشور و اعتقاد به اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه نجات کشور، ایمان به خدا و شناخت و اعتقاد به ظرفیت های داخلی است.

حاجیان افزود: درحقیقت عدم مصالحه با آمریکا و توهم دانستن آن جهاد کبیر  است، رهبری معنای واقعی جهاد کبیر را عدم تبعیت کردن از امریکا و دشمن دانستند که همه عرصه ها را پوشش می دهد، جهاد کبیر در عرصه اقتصادی همان اصلاح الگوی مصرف، اصلاح نظام های اقتصادی کشور چون بانک و گمرک و مالیات، احیای تولید ملی، نگارش استراتژیک پیشرفت کشور است.

وی اذعان کرد: جهاد کبیر و نه گفتن به دشمن یا همان عدم تبعیت کردن از کفار نیازمند قدرت و توانمندی است، باید به فرموده رهبری مولفه های قدرت در کشور توجه و اهمیت داده شود، علت و هدف بیان جهاد کبیر از سوی رهبری، به نظر من هشدار به تغییر رویکر دشمن در برابر ما است، دشمن از سوی جنگ سخت و جنگ نرم نامتقارن به سمت نفوذ و تغییر باور  مردم و محاسبات مسئولین است.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی تاکید کرد: تغییر و تنظیم راهبرد دفاعی نام به تناسب تغییر در سیاست گذاری های اردوگاه های دشمن، تلاش برای حفظ و نگه داری یاران انقلاب در سنگر انقلاب، در پیش گرفتن راهبرد عدم تبعیت از دشمن و گفتمان سازی برای افکار عمومی و به تبع مسئولین اجرایی، تعیین و تکلیف برای همه آحاد جامعه از جمله اهداف رهبری از مطرح کردن جهاد کبیر است.

وی افزود: در جهاد کبیر ما باید به نقشه دشمن هم توجه کنیم، امروز دشمن در پی این است که یک تقابلی میان علت دشمنی و بهانه های دشمنی ایجاد کند، بهانه های دشمنی موشکی، هسته ای ولی علت دشمنی مخالفت با اسلام است.

منبع:ضاحب نیوز