۰۸:۳۰ - پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی:

رستم دستانم در مجلس دهم آرزوست! / «مجلس در سایه» باید تشکیل شود

حسینی گفت: پیشنهاد من برای مجلس دهم این است که انقلابیون مجلس دهم به سمت تشکیل مجلس در سایه بروند، به نحوی که نمایندگان فعلی مجلس به صورت آن لاین با نمایندگان باسابقه و قوی قبلی پیرامون پاسخگویی به ادعاها و مسائل دولتمردان در خصوص برجام درارتباط باشند

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا: روز گذشته جواد ظریف وزیر امور خارجه  برای ارائه گزارش به صحن علنی مجلس آمد که با حرف و حدیث های زیادی همراه بود، چرا که  محمد جواد ظریف  تمام قد از برجام حمایت  و مدعی گشایش هایی شد، که در این میان چند نفر از نمایندگان از جمله حاجی دلیگانی و حجت الاسلام سالک  انتقادهایی به وی کردند.

ولی موجی از انتقادات از سوی برخی از کارشناسان پیرامون سخنان ظریف و ادعاهای وی در فضای مجازی منتشر شد، درهمین رابطه سید جلال حسینی از کارشناسان  و تحلیل گران مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، اظهار کرد: مواضع کند و کوتاه نمایندگان مجلس دهم در رد سخنان و ادعاهای ظریف  ما را به افسوس و آه کشیدن وا داشت.

وی با بیان اینکه  وزیر امور خارجه مطالب زیادی در خصوص فواید برجام  مطرح کرد که قریب به اتفاق آنها انتقاد و نقد بود، که حداقل ۱۰ مورد دلیل می توان در رد ادعاها آورد، تاکید کرد: نخست آنکه ظریف روز گذشته مدعی شد اگر برجام انجام نمی شد دیگر قدرت فروش یک قطره نفت را هم نداشتیم، درحالی که غربی ها خود بیان می کنند که ما می خواستیم که ایران حتی یک قطره نفت را هم نتواند بفروشد ولی  ایران تحریم ها را دور زد و اینگونه نشد.

کارشناس  و تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: از دیگر فواید برجام این است که میزان فروش نفت ایران به ۲ میلیون بشکه رسید،  این درحالی است که در یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم با حربه دشمنان غربی و کاهش شدید قیمت نفت ، درامد حاصله ایران از ۲ میلیون بشکه فعلی کمتراز ۸۰۰ هزار بشکه فروشی قبلی است، به عبارتی نفت را رایگان می فروشیم و افتخاری نیست.

وی  ادامه داد: وزیر امور خارجه ادامه مقتدرانه بحث موشکی ایران  را تلویحا به برجام گره زد این درحالی است که مذاکره کنندگان خواستار  کاهش قدرت ایران (تحت قالب برجام ۳ از برجام های هفت گانه امریکا) دراین بخش بودند و اقتدار وایستادگی رهبری مانع از این امر شد.

حسینی افزود:ظریف در ادعایی دیگر مدعی شد که  افراد جدیدی پس از برجام تحریم نشده اند، این در حالی است که بلافاصله  پس از برجام، دونفر جدید تحریم شدند و تحریم های جدیدی از سوی امریکا وضع شد.

وی بیان کرد: متاسفانه در مجلس دهم افراد قوی  چون حجت الاسلام نبویان، زاکانی و… حضور نداشتند که بتوانند دلایلی متقنی در رد ادعاهای وزیر امور خارجه  بیاورند  و در حقیقت رستم دستان و حیدر کرارم در این مجلس آرزو است.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی  گفت: پیشنهاد من برای مجلس دهم این است که انقلابیون  مجلس دهم به سمت تشکیل مجلس در سایه بروند، به نحوی که نمایندگان فعلی مجلس به صورت آن لاین  با نمایندگان باسابقه و قوی  قبلی پیرامون پاسخگویی به ادعاها و مسائل دولتمردان در خصوص برجام  در ارتباط باشند.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.