شاهین پرس

برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از 2 هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

کدخبر: 62092
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ در ساعت ۹:۳۰ بعد از ظهر

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شب گذشته در ملاقات مردمی در مسجد فاطمیه شاهین شهر با استناد به آیات 122 و 123 سوره مبارکه طه سرپیچی کردن از رهنمودهای الهی را عامل تیره بختی و گمراهی انسانها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، سال گذشته قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط مجلس شورای اسلامی با 24 ماده به تصویب رسید.

دو ماده مهم و اساسی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر

وی دو ماده 8 و 9 این قانون را جامع تر و با اهمیت تر خواند و افزود: به موجب ماده 8 این قانون، مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردار هستند و در چارچوب شرع و قوانین می توانند نسبت به مقامات، مسئولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیتی و قوای سه گانه اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات، شرکت های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کلیه دستگاه هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آن ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

و در ماده 9 این قانون نیز آمده است: اشخاص حقيقي يا حقوقي حق ندارند در برابر اجراي امر به معروف و نهي از منكر مانع ايجاد كنند. ايجاد هر نوع مانع و مزاحمت كه به موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محكوميت به حبس تعزيري يا جزاي نقدي درجه هفت مي‌گردد. در مورد اشخاص حقوقي، افرادي كه با سوء استفاده از قدرت يا اختيارات قانوني و اداري از طريق تهديد، اخطار، توبيخ، كسر حقوق يا مزايا، انفصال موقت يا دائم، تغييرمحل خدمت، تنزل مقام، لغو مجوز فعاليت، محروميت از ساير حقوق و امتيازات، مانع اقامه امر به معروف و نهي از منكر شوند؛ علاوه بر محكوميت اداري به موجب قانون رسيدگي به تخلفات اداري، حسب مورد به مجازات بند (پ) ماده (۲۰) قانون مجازات اسلامي محكوم مي‌شوند.

محسن بوسعیدی قانون مذکور را قانون جامع و کاملی دانست که بر اساس آن قانونگذار همه آحاد مردم جامعه را از حق امر به معروف و نهی از منکر به بدنه حاکمیت برخوردار کرده و برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز که مانع ایجاد کنند جرم انگاری کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم جامعه بویژه قشر متدین و مذهبی باید نسبت به پیرامون خود حساسیت بیشتری داشته باشند خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر انقلاب زمانی که تذکر لسانی فراگیر شود و همه آحاد مردم خود را موظف به انجام این تکلیف کنند امر به معروف در جامعه اثرگذار خواهد بود.

آغاز اجرای طرح امنیت اخلاقی با برخورد جدی با مراکز عرضه قلیان و استعمال آن در اماکن عمومی

دادستان عمومی شهرستان به اجرای طرح امنیت اخلاقی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح امنیت اخلاقی در سطح شهرستان با اقدامات موثری همچون برخورد جدی با واحدهای صنفی عرضه کننده قلیان در سطح شهریستان، از سال گذشته شروع شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته بر اساس طرح آماری و مطالعاتی 40 واحد صنفی تحت عناوین سفره خانه سنتی، چایخانه و رستوران که مبادرت به عرضه قلیان همراه با اختلات دختر و پسر و داشتند شناسایی شدند، که از این تعداد تنها 10 واحد دارای مجوز و پروانه کسب با عنوان سفره خانه و چایخانه بودند که نیروی انتظامی بر اساس ماده 27  نظام صنفی با 30 واحد فاقد مجوز برخورد و پلمپ شد، 10 واحد صنفی مجوزدار نیز با تعهد و التزام به عدم عرضه قلیان اجازه فعالیت گرفتند.

توقیف بیش از 2 هزار دستگاه خودروی متخلف امنیت اخلاقی طی یکسال گذشته

قاضی بوسعیدی با بیان اینکه به هیچ متخلفی اجازه بر هم زدن نظم و امنیت عمومی داده نخواهد شد خاطرنشان کرد: هرچند با پافشاری بر اجرای این طرح عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی از جمله پارکها کاهش پیدا کرده اما هنوز رضایت بخش نیست و تلاش می کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی به اجرای طرح امنیت اجتماعی با موضوع کشف حجاب اشاره کرد و گفت: از سال گذشته هر هفته تعداد قابل توجهی از خودروهایی که راننده یا سرنشین آنها با کشف حجاب، سگ گردانی و یا آلودگی صوتی امنیت اجتماعی را بر هم زده و ناهنجاری ایجاد کرده باشند با حکم قضایی توقیف سیستمی و سپس توقیف کامل شده و راننده متخلف به مراکز مشاوره معرفی می شوند. راننده پس از گذراندن دوره های مشاوره و پرداخت جرایم نقدی با تعهدنامه می تواند خودروی خود را از توقیف خارج نماید.

دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر و میمه اجرای این طرح را عاملی موثر و بازدارنده از ارتکاب به جرم دانست و تصریح کرد: از مردادماه سال گذشته تاکنون بیش از 2 هزار خودرو توقیف و تشکیل پرونده شده است که اگر نبود، شرایط بسیار بدتر از وضع موجود بود در آینده نیز اجرای این طرح بصورت جدی ادامه خواهد داشت.

تشدید اجرای طرح امنیت اخلاقی با رویکرد و برنامه های جدید دستگاه قضا و نیروی انتظامی در سال جاری

وی به برنامه و رویکردهای جدید دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان در سال جاری با تقویت و تداوم طرح های در حال اجرا از سال گذشته، بر سه محور مهم و اساسی مخل امنیت اخلاقی از جمله سگ گردانی، ایحاد آلودگی صوتی و طرح اقناعی مقابله با دستگاه های گیرنده ماهواره ای متمرکز شده است.

بوسعیدی خاطرنشان کرد: پلیس راهور با رانندگان خودروهایی که به هر نحو ممکن اقدام به ایجاد آلودگی صوتی یا حرکات نمایشی خطرناک، سگ گردانی و کشف حجاب کرده باشند بدون اغماض برخورد جدی و با اخذ مدارک خودروی آنها توقیف خواهد شد.

بر اساس قانون نگهداری سگ جرم محسوب می شود

وی با بیان اینکه بر اساس نظر همه فقها سگ نجس و نگهداری آن نیز حرام شرعی و عامل انتقال بیماری و تهدیدی بر علیه بهداشت عمومی می باشد گفت: نگهداری تنها چهار نوع سگ (شکاری، نگهبان، سگ مزرعه و سگ گله)بر اساس شرایطی مجاز می باشد، اما نگهداری سگ های زینتی که مالیت ندارند بر اساس قانون جرم محسوب می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده از یکم الی دهم خرداد اطلاع رسانی این حکم در سطح شهر با ارسال پیامک و نصب بنر انجام و پس از آن نیروهای شهرداری با خودرو و قفس مخصوص حمل سگ با همکاری نیروی انتظامی در صورت مشاهده هر نوع سگ بدون اغماض نسبت به جمع آوری آنها اقدام می کنند و این سگ ها به هیچ وچه به سطح شهر بازگردانده نخواهند شد.

ماهواره عامل اصلی تزلزل بنیان خانواده ها و دگرگونی ارزشها و باورهاست

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب با ماهواره ریشه بسیاری از خانواده ها را سوزانده و فرهنگ ملی و مذهبی کشور ما را دگرگون کرده اند، محور سوم و در دست اقدام نیروی انتظامی را برخورد اقناعی با ماهواره نام برد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با دستگاه های گیرنده ماهواره که در معرض دید قرار دارند برخورد جدی خواهد می کند.

بوسعیدی از تشکیل تیم کارشناسی و تخصصی با محوریت نیروی انتظامی برای ورود به منازل و گفتگوی چهره به چهره برای اقتاع و آگاهی بخشی خانواده ها از آسیبهای ماهواره در کنار برخورد قهری خبر داد و تصریح کرد: تحقیقات ثابت کرده که کار اقناعی به مراتب اثر بخش تر از برخورد سلبی می باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه پس از جمع آوری دستگاه های گیرنده شبکه های ماهواه ای بلافاصله توسط نصاب ها جایگزین می شود که بر همین اساس نصابهای ماهواره توسط نیروی انتظامی شناسایی شده و از آنها دعوت می شود و با آسیب های جدی ماهواره آگاه شده و نسبت به عدم نصب ماهواره متعهد می شوند و در صورت نصب مجدد ماهواره مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

بزرگترین معروف و خطرناک ترین منکر در جامعه اسلامی/ نسبت به محیط پیرامون بی تفاوت نباشیم

دادستان عمومی شهرستان با استناد به بیانات رهبر انقلاب بزرگترین معروف را تشکیل حکومت اسلامی و خطرناک ترین منکر را سست کردن پایه های نظام اسلامی خواند و تاکید کرد: لازم است نسبت به محیط پیرامون بی تفاوت نباشیم و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را در همه مساجد و محله های شهر راه اندازی گردد تا از تبدیل شده ارزشها به ضد ارزشها جلوگیری شود.

طرح پاک سازی پارکها و بوستان ها توسط نیروی انتظامی هر 15 روز یکبار

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان در ادامه از طرح پاک سازی پارکها و بوستان های سطح شهر خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با هماهنگی دستگاه قضایی هر 10 الی 15 روز یکبار نسبت به پاک سازی پارکها از معضلاتی همچون توزیع و مصرف مواد مخدر و بد پوششی اقدام می کند.

وی رسیدگی به پرونده 2 هزار خودروی توقیف شده و جمع آوری پوشاک و البسه مغایر با ارزش و فرهنگ اسلامی از فروشگاه های سطح شهر را از جمله طرح های در دست اقدام نیروی انتظامی شهرستان عنوان کرد و افزود: علی رغم نداشتن محل نگهداری البسه های جمع آوری شده اما ماموران بازرسی و نظارت بر پوشاک بصورت جدی فروشگاه های سطح شهر را مورد بازدید قرار می دهند.

سرهنگ رجبعلی مختاری از مبارزه جدی با مواد مخدر در سطح شهرستان خبر داد و افزود: اخیرا یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد مخدر صنعتی شیشه در سطح شهرستان دستگیر و به مقامات قضایی سپرده شد.

دیدار و ملاقات مردمی دادستان و فرمانده نیروی انتظامی در مساجد سطح شهر 

گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب و فرمانده نیروی انتظامی در اقدامی شایسته در مساجد شاهین شهر با مردم ملاقات و دیدار عمومی دارند که چهارشنبه شب در مسجد المهدی خیابان فردوسی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با نمازگزاران و مردم شهر دیدار خواهند کرد.

 

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/