۱۹:۴۱ - شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

از سوی ابراهیمی و مسعودی دو عضو شورای شهر؛

طرح پیشنهادی نامگذاری میادین و خیابانهای شاهین شهر به صحن علنی شورا رسید

در جلسه علنی امروز خود، طرح پیشنهادی و دو فوریتی نامگذاری میادین و خیابان های فاقد نام به نام شهدای والامقام انقلاب اسلامی و مشاهیر و مفاخر (تاریخی -ادبی و…)ایران اسلامی توسط حسین ابراهیمی و علی ضامن مسعودی ارائه شد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ گنجانده شدن نام مشاهیر و مفاخر موضوع جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر شاهین شهر بود. در این جلسه طرح دوفوریتی پیشنهاد گنجانده شدن نام مشاهیر و مفاخر مورد توجه شهروندان شاهین شهری همچون آیت الله شیخ عبدالكریم گزی-شهیدمحمدعلی جهان آرا-شهید مهدی باکری-شهید علیمردان خان بختیاری-شهید حسن بیدرام- شهید رئیسعلی دلورای و ….. که توسط حسین ابراهیمی و علی ضامن مسعودی دو عضو شورای شهر جهت نامگذاری میادین و خیابانهای فاقد نام به شورای اسلامی شاهین شهر ارائه شد.

طرح پیشنهادی نامگذاری خیابانها و میادین شاهین شهر؛

بسمه تعالی

شاهین شهر به تعبیری رنگین کمان اقوام اصیل و ریشه دار ایرانی ست که در حفظ کیان مملکت اسلامی همواره با غیرت و وحدت اسلامی بر همزیستی مسالمت آمیز تاکید داشته اند. در این شهر با فرهنگ و شهیدپرور که عمدتا به واسطه مهاجرین اقصی نقاط ایران پی افکنی شده و در کنار مردمان شریف بومی منطقه برخوار در مسالمت بی همتایی گذران می کنند، در جهت ایجاد تعلق به این دیار و تقویت حس همبودگی و هویت شاهین شهری نیاز به نمادها و نشانه هایی منسجم و به هم پیوسته داشته تا این امر مهم که متغیر اساسی شهروندی است به شکل اکمل محقق گردد.

انسان فی نفسه همیشه و همه حال به مفاخر و مشاهیر ملی و محلی خویش مفتخر بوده و هر جا که نامی و نمادی از آنها باشد حس تعلق مکانی و عاطفی خاصی به آن سرزمین یافته و در خود حس تعلق و شهروندی و هویت مندی احساس کرده و مأمن و مسکنت خویش را ارج می نهد. از همین روی در شهر شاهین شهر نیاز به تحکم و تقویت نمادها و بنیانهای اینچنینی هستیم.

لذا اینجانبان حسین ابراهیمی ناغانی و علی ضامن مسعودی دو عضو شورای اسلامی شهر شاهین شهر بر اساس بند 24 ماده 71  از قانون تشکیلات، وظایف  و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، مبنی بر «تصویب نامگذاری معابر، میادین، خیابانها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها با رعایت مقررات مربوط» طرحی برای نامگذاری معلابر و میادین و …. که فاقد نام می باشند؛ بر اساس نام مشاهیر و مفاخر ساکنین این شهر خاصه شهدای راه آزادی و هشت سال دفاع مقدس؛ به شرح ذیل و مستند به استدلالاتی جهت تصویب در شورای محترم اسلامی شهر شاهین شهر ارائه می نمائیم. امید است با مساعدت سایر اعضاء در تقویت همدلی و هویت شهروندی بر تعلق خاطر شهروند شاهین شهر و تکریم بزرگان و شهدا و مفاخری که شهروندان این دیار بدان تعلق و هم حسی دارند،  قدمهای استواری برداریم.

1) خیابان و میدان فاز سی (c) هشت بهشت به نام مبارک «آیت الله شیخ عبدالكریم گزی» از مفاخر و مشاهیر قرن سیزدهم، متولد شهر گز و از مراجع عالیقدر منطقه برخوار.

2) میدان انتهای سلمان فارسی و خیابان کلانتری از سمت یادگار امام به نام مبارک شهید سردار «محمدعلی جهان آرا» از مفاخر خوزستان و خوزستانی ها

3) میدان هشت بهشت و خیابان مابین مجتمع تجاری، به نام مبارک شهید « مهدی باکری» از سرداران رشید اسلام و آذری های سرافراز

4) خیابان سایت اداری به نام مبارک شهید «علیمردان خان بختیاری» که «مقام معظم رهبری» در دیدار ستاد نکوداشت این شهید راه آزادی در مورخ ۲۶ اسفند ۹۲ ضمن اشاره به گمنام ماندن بسیاری از شخصیت های برجسته­ بختیاری نظیر مرحوم علیمردان خان و ضرورت شناسایی و معرفی این شخصیت‌ها خاطرنشان کردند:  کار بجایی است که ما چهره های سالم و برجسته را در میان بخشهای مختلف اقوام کشورمان جستجو کنیم و معرفی نمائیم، ظلم بزرگی است که انسان قبول کند شخصیت هایی فداکاری هایی کردند و برجستگی ها و امتیازاتی از خود نشان دادند، ولی چهره ی اینها مغفول بماند و فداکاری اینها و مجاهدت اینها ندیده گرفته شود….همچنین معظم له فرمودند: «ویژگی برجسته علیمردان خان، مبارزه علیه استبداد رضاخانی با الهام گرفتن از عقاید و احساسات دینی است[1]».

5) حد فاصل خیابان ابن سینا و طالقانی، به نام مبارک شهید سرافراز اسلام، «شهید حسین بیدرام»، از مفاخر شهر شهیدپرور گرگاب و شهرستان برخوار.

6) میدان جنب پارکینگ کامیونها، به نام شخصی از مشاهیر شمال کشور باشد. از انجایی که نام مبارک شهید راه آزادی، «میرزا کوچک خان جنگلی»، از مفاخر شمالی های سرافراز را در شهر داریم، جهت تقویت و تکمیل مفاخر ادبی کشور در نامگذاری خیابانهای شهر، «نیما یوشیج» از مفاخر آن خطه را پیشنهاد می دهیم.

7) خیابان ورودی اتوبوسرانی، به نام مبارک «شهید محمد بروجردی»، ملقب به مسیح کردستان از مفاخر لرستانی های با غیرت.

8) میدان مقابل مسجد امام حسن مجتبی، به نام مبارک شهید «کیکاووس پیری» یا شهید «ملا مصطفی مردوخی»، از سرداران رشید اسلام و کردستانی؛ یا به افتخار مرد ادب و استاد بی بدیل ادبیات کشورمان، «میرجلال الدین کزازی»، از مفاخر کرد نامگذاری گردد.

9) میدان انتهای خیابان پرستار، از شهدای هسته ای، «شهید دکتر مسعود علی محمدی».

10) خیابانهای مجتمع مسکونی فدک و یا مجتمع ارگ به نام مبارز و شهید راه آزادی، «شهید رئیسعلی دلواری»، از مفاخر جنوبی ها

11) شهرک امام حسین، خیابانهای موازی 9 دی به نام شعرای برجسته معاصر خراسانی، «مهدی اخوان ثالث» یا زنده یاد «احمد شاملو».

والسلام علی من تبع الهدی

 

حسین ابراهیمی ناغانی    

علی ضامن مسعودی

                    

[1] – پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری http://www.leader.ir/fa/content/11573

 

همچنین بخوانید:

8 Responses to “طرح پیشنهادی نامگذاری میادین و خیابانهای شاهین شهر به صحن علنی شورا رسید”

  1. اورامان گفت:

    انتخابهای دقیق و همه جانبه ایست….میرجلال الدین گزاری چهره ای برجسته و در بین ما کردزبان بسیار محبوب می باشد….همچنین شهیدان سرافراز کرد

    سپاس بینهایت دارم به خدمت جناب دکتر ابراهیمی هنرمند و جناب مسعودی فرهنگی با شهامت

  2. طاهر گفت:

    تشکر جناب دکتر ابراهیمی و مسعودی
    از اینکه به فکر کردهای مقیم شاهین شهر بودید سپاسگزاری میکنم

  3. مهران گفت:

    سپاس از طراحی این پیشنهاد
    تشکر از شورای شهر که واقعا جانب انصاف را رعایت کردند…دکتر ابراهیمی آدم باسواد و خوشفکری است. از این تیپ افراد باید در شورا باشند
    شورای این دوره واقعا کارهایی بزرگی کرده….مث هایپرمارکتها که واقعا دستشون درد نکنه

  4. خان گفت:

    شهید علیمردان خان بختیاری شهید راه آزادی و استبداد ستیزی بزرگ بود که متاسفانه گمنام ماند. حضرت آقا ایشان را تایید کردند.

    تشکر از پیشنهاد نام این مرد بزرگ بختیاری

    دکتر ابراهیمی و مهندس مسعودی خدا خیرتان بدهد
    دل بختیاری‌ها را شاد کردید

  5. فرهنگی گفت:

    این یک طرح پوپولیستی است که توسط بختیاریهای شورا برای جلب نظر هم قومیهای شان طراحی شده کما اینکه قصد دارند مهمترین خیابان شهر را به نام علیمردان خان بختیاری بگذارند

    • reiyhan گفت:

      واقعا متاسفم برای شما
      اگر اینگونه است خوب از دیگر اقوام در شورا هستند، چرا اونها اینکار رو نکردند؟
      حالا که این دوبرادر این رفتار وحدت آفرین رو انجام دادن، نباید این حرف را بزنید….اگر اینی که شما می فرمائید بود، پس توی شورا حداقل 5 نفر بختیاری هست پس چرا 5 نام بختیاری را پیشنهاد ندادن؟
      نکنید این کارها رو
      بگذارید این دو برادر دلسوز که واقعا طرحشان خلاقانه بود باز هم از این کارها انجام بدن و به پشتوانه من و مشا دلگرم باشن
      من خودم از منتقدهای شورا هستم. ولی کار خوب رو باید تقدیر کرد

  6. ذکاوتمند گفت:

    با سلام و احترام
    ایده و نظریه خوبی است. با این کار نامی از بزرگان زنده شده و الگوی نسل جدید قرار می گیرد اما:
    1 – بهتر نیست که بر اساس تاریخ و مستندات موجود تاریخی، نام گذاری میادین و خیابان های شهر تقسم گردد.
    2 – همانگونه که می دانید مالک اصلی زمین های شاهین شهر، تا قبل از انقلاب با نام ایشان( آقا محمد خان برومند گزی ) و بهتر است بگوییم با نام فرزندان ایشان ( عبدالغفار -امیر خان – عبدالرحیم خان – محمد آباد و . . . که با نام امیر آباد و رحیم آباد و . . . ) نام گذاری شده بود.
    3 – بهتر نیست خیابان هایی چون خیابان سایت اداری که چشم و چراغ و ورودی شهر و پُر تردُد ترین و
    پُر مراجعه کننده ترین خیابان از نظر افراد و شخصیت های علمی – دینی- فرهنگی و سیاسی و . . .
    می باشد بنام آیت اله گزی نام گذاری گردد. چرا که ایشان عالمی بلند مرتبه – مرجع و فقیهی فیلسوف و محققی عالی رتبه و موسیقی دانی نُخبه و در یک کلام روحانی وارسته و به تمام معنا بودند.
    4 – شخصیتی که علمای بنام و معروف حوزه های علمیه اصفهان و قم و نجف اشرف در محضر آیت اله گزی شاگردی کردند تا در پرتو ایشان صاحب آنچه که می خواهند و باید باشند بشوند.
    5 – مسلماً و حتماً نام آیت الله شیخ عبدالکریم گزی نامی آشنا و مورد تأیید رهبر فرزانه و بزرگوار و دیگر مراجع عالی قدر ایران اسلامی می باشد.
    پس با تأملی شایسته و نگاهی جامع و عالمانه می توان نام بزگانی چون آیت اله گزی و علی مردان خان و میرزا کوچک خان – رئیس علی دلواری- جهان آرا – بزرگان اقوام کُرد – لُر – بلوچ و ارامنه و . . . بر میادین و خیابان های شهر زیبای شاهین شهر نهاد. نام هایی که هرکدام به خودی خود دارای سابقه ایی درخشان و آموزنده برای نسل های جدید می باشند.عذر خواهی بنده را بپذیرید

  7. Mazaheri گفت:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    تشکر از این طرح خوب….حقیقتا با این طرح ادعای وحدت و رفع تبعیض در امور شهر عملی میشه….این طرح خیلی به همانی که در نوشته به عنوان هویت و احساس تعلق نام برده شده دست پیدا میشه….
    اگر در ادامه همین کار نامگذاری اماکن فرهنگی و ورزشی هم به نام مفاخر و بزرگان مورد احترام شاهین شهری ها نامگذاری به خیلی بهتر خواهد شد…
    از شورا شهر تشکر میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.